Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla 97 1.4kat elektryka

mupet 13 Paź 2005 18:09 3656 7
  • #1 13 Paź 2005 18:09
    mupet
    Poziom 15  

    Witam.
    Samochodzik stał 2 miesiące w garażu i niestety rozładował się akumulator.Po naładowaniu okazało się że jest usterka.
    Rozrusznik kręci jak szalony,nie działa zadna kontrolka na desce rozdzielczej,a podświetlony jest cały czas przełącznik od właczania szyby ogrzewanej i przełacznik klimatyzacji.
    Sprawdziłem bezpieczniki w puszcze po maską i znalazłem uszk.bezp.15A
    który po wymianie i próbie uruchomienia uległ uszkodzeniu.
    Jego oznaczenie to EFI (mogę przestawić litery).
    Proszę o poradę jak rozpocząć poszukiwanie usterki.ew co może być przyczyną uszkodzenia.
    Samochód stoi na parkingu podziemnym i ciężko będzie go wycholować.
    Dzwoniłem do dwóch autoryzowanych serwisów w Warszawie ,ale zostałem olany,ponieważ proponują mi podanie numeru telefonu do autoholowania i dostarczenie pojazdu do serwisu.
    Poprosiłem o zajęcie się sprawą tzn.przysłanie holu z serwisu i naprawę,bo nie chcę dzownić w kilka miejsc.Ale to nic nie dało.
    Może nie chcą zarabiać. Jest to pojazd mojej Mamy i muszę jakoś pomóc.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Jacek

    0 7
  • #2 13 Paź 2005 18:50
    kackers
    Poziom 15  

    EFI to innymi słowy Engine Fuel Injection czyli układ sterowania wtryskiem paliwa. Gdy samochód przez dłuższy czas jest nieeksploatowany zdarza się że pompa paliwa pracując na sucho zaciera się i stąd może byc problem z jej uruchomieniem aby to wykluczyć trzeba wyjąć przekaźnik sterujący jej pracą. Jednak nie jestem pewien czy w Twoim modelu nie ma ona osobnego zabezpieczenia, ale moge sprawdzić jutro w pracy.
    Zawsze możesz w warunkach "domowych" sam spróbować znaleźć usterkę ale w tym celu powinieneś zaopatrzyć się chociaż w jakiś prosty miernik rezystancji i podłączyć go między uszkadzający się bezpiecznik a masę, koniecznie przy odłączonym akumulatorze.

    0
  • #3 13 Paź 2005 19:07
    mupet
    Poziom 15  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem.:D
    Przyrządy pomiarowe posiadam(zajmuję się serwisem RTV).
    Proszę o zwrócenie uwagi że nie działają żadne wskazniki na desce rozdzielczej. Jak podłączam akumulator to jest dość duże iskrzenie na zaisku akumulatora.Mierzyłem oporność zacisku +,względem masy i wynosi ok.400 ohm,wiem że w momencie podłaczenia akumulatora może się to zmienić,ponieważ przy zwarciunp.jakiegos przewodu załączającego jakiś przekaznik,uruchomione zostaną inne obwody.
    Dziękuję jeszcze raz i czekam na porady.
    pozdr.Jacek

    0
  • #4 13 Paź 2005 20:06
    kackers
    Poziom 15  

    Powinieneś zacząć od sprawdzenia który przekaźnik załącza pompę paliwa i go odpiąć, nic nie stanie się jeśli po prostu wyjmiesz wszystkie, dzięki temu wyeliminujesz również ogrzewanie szyby. Pomiaru rezystancji powinieneś dokonać przede wszystkim w obwodzie który powoduje przepalanie bezpiecznika gdyż pomiar przy samym akumulatorze niewiele Ci daje. Grupa urządzeń zabezpieczanych bezpiecznikiem EFI niestety może być spora dlatego proponuje zająć się na początek najbardziej prawdopodobnymi czyli np pompą paliwa(o ile nie ma osobnego zabezpieczenia). Jak coś znajdę to dam znać.


    Podobno panel z 3 przekaźnikami, którym powinieneś się przyjrzeć jest wewnątrz kabiny, pod deską rozdzielczą po lewej stronie, tzn. lepiej można by to opisać, że jest w kabinie nad lewym przednim nadkolem.
    Przekaźniki powinny znajdowac się nad bezpiecznikami w głebi i są opisane Head, EFI i Main, czyli swiatła głowne, elektroniczny wtrysk paliwa i główny. EFI i Main są w szeregu więc od działania jednego zależy działanie drugiego.

    0
  • #5 14 Paź 2005 21:58
    łukasz 1
    Poziom 16  

    o ile pamietam to pompa zaczyna działac dopiero po rozruszniku czy bezpiecznik przepala sie od razu po właczeniu zapłonu czy póżniej zobacz czy przewody zasilajace sopnde nie sa uszkodzone na trawersie z tyłu czesty przypadek ze tam dochodzi do zwarcia w razie kłopotów pisz
    luki_k(malpa)op.pl

    0
  • #6 16 Paź 2005 09:22
    kackers
    Poziom 15  

    Cytat:
    o ile pamietam to pompa zaczyna działac dopiero po rozruszniku


    To byłoby co najmniej nielogiczne, po co miałby kręcić rozrusznik dopóki brak odpowiedniego ciśnienia paliwa?
    Sorki ale to nawet nie o pamięć chodzi :)

    0
  • #7 20 Paź 2005 01:25
    łukasz 1
    Poziom 16  

    pompa paliwa osiaga swoje cisnienia w ok 2 sekundy wiec nie jest potrzebne zeby właczała sie wczesniej aby nabic cisnienie paliwa bo i tak podczas krecenia i tak one jest własciwe a zapotrzebowanie na paliwo podczas rozruchu jest znacznie mniejsze jak podczas jazdy aby komputer silnika dał sygnał zapłonu silnik musi zrobic 360 stopni starczy tyle czasu pompie

    0
  • #8 20 Paź 2005 09:07
    mupet
    Poziom 15  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem,podejmę próbę naprawy w sobotę ,ponieważ mam sporo pracy, a Mama na razie nie potrzebuje samochodu.Dokumentację sciągnąłem z internetu i myślę, że pomoże
    w naprawie. O postępach napiszę,o ewentualnej porażce też.
    pozdr.Jacek

    0