Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rejestrator "traci" połączenie z kamerami

czaguz 11 Nov 2020 10:39 549 15
  • #1
    czaguz
    Level 9  
    Witam,
    Mam rejestrator NETIP 08FullHD Poe i bardzo dziwny problem. W godzinach popołudniowych rejestrator traci połączenie z częścią kamer ( mam ich 8 szt) Natomiast od rana do południa wszystko jest ok i łączy się normalnie. Zawsze, codziennie. Dziwne, czytałem o możliwości włamania się na rejestrator i zablokowania portów. Czy to możliwe?
  • #2
    adwlodar
    Level 28  
    Czy o tej samej porze co kamery się wyłączają nie uruchamia Ci się jakieś urządzenie, oświetlenie itd?

    czaguz wrote:
    Dziwne, czytałem o możliwości włamania się na rejestrator i zablokowania portów. Czy to możliwe?

    Oczywiście, że tak, zwłaszcza jak masz hasło admin/admin i rejestrator dostępny na świat.

    Nie wiem jak Koledzy, ale ja spotykając się z czymś podobnym, prawie zawsze znajdowałem coś w zasilaniu całego układu / instalacji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Okej, widzę, że ten rejestrator jest ze switchem wbudowanym, więc moje pytanie jest czy po południu nie włączają się diody podczerwieni w kamerach i powoduje to spadek napięcia lub za bardzo obciążyłeś porty tego switcha i zasilacz nie wyrabia.
  • #3
    czaguz
    Level 9  
    Witaj,
    Obiekt w którym mam ten rejestrator to hotel i oczywiście o tej porze zaczynają wracać goście. Ale wcześniej też tak było i wszystko grało. Oczywiście mam domyślne hasło( wstyd ), ale co teraz? Przywrócenie do ustawień fabrycznych nic nie dało. Poszukuje jakiegoś update firmware ale nie mogę nic znaleźć. Co radzisz?
    Diody podczerwieni włączają się wieczorem tylko w 3 kamerach zewnętrznych. Ale wcześniej, w lecie jak było jasno to była analogiczna sytuacja.
  • #4
    adwlodar
    Level 28  
    czaguz wrote:
    Oczywiście mam domyślne hasło( wstyd ), ale co teraz?

    Ja bym od razu wziął instrukcje i spróbował zmienić hasło i login jak się da.
    czaguz wrote:
    Poszukuje jakiegoś update firmware ale nie mogę nic znaleźć. Co radzisz?

    Tutaj nie mam pojęcia. Jest to niestety urok kupowania produktów no-name.
    czaguz wrote:
    Diody podczerwieni włączają się wieczorem tylko w 3 kamerach zewnętrznych. Ale wcześniej, w lecie jak było jasno to była analogiczna sytuacja.

    Spróbuj wypinać kamery ze switcha / rejestratora - zwłaszcza te co mają promenniki IR - może jakaś kamera miesza w układzie.
  • #5
    czaguz
    Level 9  
    Kamery odpinałem nic to nie daje. Co teraz?
  • #6
    gradek83
    Level 42  
    Jaką masz aktualna wersję firmware w rejestratorze ?
  • Helpful post
    #8
    gradek83
    Level 42  
    Firmware niby jest tu ale dokładny nr firmware powinien być podany w informacjach w menu.
    http://www.xiongmaitech.com/en/index.php/service/down_detail/13/100

    Pamiętaj jeśli zdecydujesz się na aktualizację firmware wszystko robisz na własne ryzyko. Firmware najlepiej zgrać na pendrive i aktualizować z poziomu rejestratora czasem aktualizacje po sieci LAN przez WWW się nie udają.
  • #9
    czaguz
    Level 9  
    Dziękuję. Spróbuję przez pendrive'a. Później od razu zmiana hasła. Czy coś jeszcze ?
  • #10
    adwlodar
    Level 28  
    czaguz wrote:
    Czy coś jeszcze ?

    Czy rejestrator jest wpięty do sieci LAN hotelu?
  • #11
    czaguz
    Level 9  
    Tak. Jest podłączony do sieci LAN i ma nadany stały adres ip.
  • #12
    adwlodar
    Level 28  
    czaguz wrote:
    Tak. Jest podłączony do sieci LAN i ma nadany stały adres ip.


    Nie wiem jakich miewasz gości w tym hotelu, ale Twoja konfiguracja to prost droga do tego, żeby klient się zalogował i miał podgląd - stały adres w tej samej sieci, do tego fabryczne hasło i login. Jeśli chciałbyś myśleć o jakimś bezpieczeństwe to należało by wydzielić monitoring do osobnej sieci LAN fizycznej lub logicznej. Zastanów się np. czy podgląd nie wystarczy na jednym komputerze np. obsługi. Jeśli nie to już grubsza sprawa, ale wszystko da się zrobić.
  • #13
    czaguz
    Level 9  
    Wiesz, nie jestem 24 h na dobę w obiekcie. Muszę mieć podgląd online na to co się dzieje. Ale w apce xmeye łącze się przez chmurę. Więc tak na dobrą sprawę LAN nie jest mi potrzebny. Chyba..:)
  • #14
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    czaguz wrote:
    Ale w apce xmeye łącze się przez chmurę. Więc tak na dobrą sprawę LAN nie jest mi potrzebny. Chyba..

    Aż korci by zapytać a co będzie z połączeniem przez chmurę w słoneczne dni ;)
    Na początek to może kolega sprawdzi/ odpowie nam czy kamery rzeczywiście tracą połączenie, czy tylko np nie są widoczne a w aplikacji.
  • #15
    czaguz
    Level 9  
    Bardzo śmieszne. Kamery nawet kiedy nie są widoczne to nagrywają.
  • #16
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    czaguz wrote:
    Bardzo śmieszne

    Raczej po prostu słabe, ze kolega nawet nie potrafi poprawnie opisać problemu :(
    czaguz wrote:
    Kamery nawet kiedy nie są widoczne to nagrywają.

    Nagrywają kamery czy rejestrator?