Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1,6 TDCI 2009r. 66kW/90KM - Ocena odgłosów pracy silnika

max-bit 11 Nov 2020 18:43 1341 13
  • #1
    max-bit
    Level 29  
    Witam.

    Prosił bym o ocenę pracy silnika (odgłosy) pod kątem panewek / popychaczy / luzy inne

    W/w Focus przebieg 195 tys (pewnik, bo go kupiłem z pracy).
    Robiony więc systematycznie silnik do tej pory bez problemów.
    Odzywa się dwu masa ale jeszcze nie bardzo tragicznie (stuki przy zmianie biegów) i to bardziej w lecie (ciepło), w zimie mniej...
    Ale nie o tym (choć opis dla całości sytuacji)
    Nie wiem, może przewrażliwienie ale ostatnio jakby był ciut głośniejszy, od jakiegoś czasu zauważyłem że w chłodnie dni odgłosy te lekko się zmieniają z temperaturą, na zimnym jest jakby ciut głośniejszy (choć nie jest to reguła).
    Jest może nawet zakres temperatur gdzie jest ciut bardziej głośniejszy i może bardziej klekocze.
    10 000 km temu wymieniany był rozrząd (komplet) ok 6000 km temu pasek plus koło pasowe.
    Olej ma przejechane 5000 km i jest wymieniany co 10000, olej to MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 + Ceratec LM
    Temp silnika (z wsk) ok 65 st C.
    Poniżej filmik :



    Dziękuję
  • #2
    madamsz1
    Level 39  
    To tak jak teraz "tele-porada u lekarza" :). W zimniejsze dni zawsze chodzi troszkę inaczej a tym bardziej na początku pracy po uruchomieniu silnika. Albo jestem głuchy :) , albo nic nie słyszę dziwnego - 1.6 tdci słyszałem gorsze na zimnym.
    Po wymianie oleju chodzi inaczej, po kilku tysiącach już inaczej, A i nawet paliwo ma wpływ na pracę - odgłos. Może tylko ten napinacz na pasku osprzętu trochę za bardzo chodzi, możesz go zablokować i sprawdzić koła, a zwłaszcza sprzęgło alternatora.
  • #3
    robarek
    Level 24  
    Nie słyszę nic dziwnego w pracy tego silnika. Tak chodzi Ford. Jeździłem Fordem 11 lat.
  • #4
    max-bit
    Level 29  
    Koło Pasowe było właśnie jak napisałem wymieniane
    Faktycznie tu może być coś nie tak bo czasem (choć ostatnio nie) potrafiło to przy odpalaniu zapiszczeć cos na pasku (dosłownie na ułamek sek) przy rozruchu.
    Na jałowym cały silnik się dość mocno telepie wiec troszkę na to zwalałem, ale może faktycznie choć dziwne że majda tak tym napinaczem.
  • #5
    madamsz1
    Level 39  
    Zauważ że robi ten napinacz zbyt cykliczne ruchy. Tak jakby przy którymś obrocie występowało większe naprężenie. Napinacz łatwo zluzujesz i jest tam taki mały otworek do blokowania (nawet kluczem imbusowym, lub wiertłem) w prawdzie mało miejsca, ale ... da radę. Zobacz ręcznie na poszczególnych kołach czy któreś nie pracuje krzywo, albo tak jak pisałem wcześniej sprzęgło alternatora - dość popularna usterka w tych autach.

    PS. i tak jak na innym forum :) kolega zwrócił uwagę, przyglądnij się poduszce olejowej, często ona jest przyczyną "telepania" silnika, wprawdzie pierwszym objawem jest wyciekający olej, ale u mnie :) była sucha, a padła.
  • #6
    max-bit
    Level 29  
    OK ...
    To sprzęgiełko pójdzie domyślnie do wymiany ... bo już faktycznie może być wytelepane.
    Poduszka pójdzie do analizy

    Dodano po 32 [minuty]:

    Poduszka leży na dole ...
    Do wymiany :) albo raczej :(

    Ford Focus 1,6 TDCI 2009r. 66kW/90KM - Ocena odgłosów pracy silnika Ford Focus 1,6 TDCI 2009r. 66kW/90KM - Ocena odgłosów pracy silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    po prawie 200 tys miało prawo się wyleżec ...
  • #7
    elektryku5
    Level 39  
    max-bit wrote:
    Ceratec LM


    Tak tylko z ciekawości zapytam, dużo pije oliwy?

    max-bit wrote:
    potrafiło to przy odpalaniu zapiszczeć cos na pasku


    To raczej nie jest nic strasznego, czasem nawet świeży pasek osprzętu potrafi zapiszczeć (zależnie od producenta).



    Co do ogólnego tematu, w zimę na początku nawet benzyny bardziej klepią niż zazwyczaj, więc tu bym się raczej nie przejmował. Możesz też popatrzeć przy okazji czy jakaś osłona nie klepie.
  • #9
    elektryku5
    Level 39  
    To ja bym raczej nie lał żadnych dodatków do oleju, bo te silniki nie lubią zamulenia (a zwłaszcza turbina).
  • #10
    max-bit
    Level 29  
    z mej obserwacji po ceratecu pracuje lepiej jakby troszkę ciszej
    Bardziej z czasem jak olej się zasyfia to jest gorzej ... zrobiłem eksperyment i wym olej po 5 tys i było najlepiej.
    No to już nie jest młody silnik po za tym wydaje mi się że ceratek go bardziej uszczelnił wcześniej brał wiecej oleju (choć winiłem za to troszkę turbinę) ale po dodatku do oleju i wym turbiny tak jak piszę zużycie oleju jest minimalne
  • #11
    madamsz1
    Level 39  
    Motulowskie oleje są raczej dobre, na 1.6 tdci w C-Maxie zrobiłem na Motulu 250tyś i raczej nie ma potrzeby stosowaniu dodatków. Wymiana oleju pomiędzy 8-10 tyś w tym silniku jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem. Mój nie brał ani deka oleju od wymiany do wymiany, dopiero jak po autostradzie sadziłem 170 przez 400-500 km to trochę potrafił wziąć, ale większość idzie przez separator oleju w pokrywie zaworów. Ogólnie udana konstrukcja, byłem z tego zadowolony, ma swoje mankamenty, ale ... chyba każdy silnik ma swoje. Poza tym 90KM są raczej nie do zajechania :) - kolega w Cytrynie ma już 500tyś na tym silniku.
  • #13
    kakibara
    Level 34  
    Mi się wydaje że wcale ładnie nie pracuje ten silnik.
    Według mnie napinacz lub rolką prowadzącą halasuje.- ściągnij pasek i zobacz czy będzie różnica.
    Czy po zdjeciu dalej będzie to cykliczne przesuwanie się paska po obudowie czy rolce.
    Masz info kiedy był wymieniony rozrząd - normalnie 240 tyś km paleodaje producent ale warunki miejskie skracają jego przebieg.
    I nie pisze ze wymienił bym przy 100 150 czy 200 - i tu nie rozmawiamy kiedy kto wymienił i co on myśli kiedy wymienić.
    Masz walki spięte łańcuchem!
    Zobacz czy często pierwszy Ale może być inny wtryskiwacz nie jest na dole koło glowicy mokry/brudny od oleju - wydaje mi się ze twój silnik (mam kilka 1.6 i 2.0 hdi-i wyrocznia takze z tego powodu nie jestem) ale delikatnie cyka - i to jest bardzo często wina popuszczonych śrub mocujacych wtryskiwacz w głowicy - każdy ma jedna srube z przodu i z tyłu zobacz sobie na Internecie jak wygląda jarzmo - nie dokrecaj ich bez klucza dynamo - możesz sprawdzić czy imbusem chyba 7 ka - sruby czy nie sa luzne delikatne ruszene swiadczy o nadmiernym luzie - reszta najlepiej zmienić podkładki miedziane i uszczelnienia między pokrywą tylko musi robić Ci ktoś kto ma z tym doświadczenie bo od teraz może lecieć Ci olej jeżeli do tej pory było slucho.
    Zobacz na 3 biegu od 2.2 tyś obrotów czy silnik nie jest jakby glosniejszy rezOnans - musiał byś uszczelnic połączenie między filtrem powietrza A wejściem do filtra odmy taśma połączenie.
    Osobiście leje olej shella 5w30 co okolo 10 tyś km zmieniam
    Stosowalem Castella totala i uważam osobiście ze jest rewelacyjny.
    Pozdrawiam
  • #14
    max-bit
    Level 29  
    Ciekawe ciekawe będziemy walczyć ... ale to przyszły tydzień...

    Dziś walczyłem z jedna tylnią piastą ...
    Powiem oględnie i rzeczowo ja pier...le.
    Jedna śruba się jej łeb obrobił .... musiałem ją od strony koła w piaście rozwiercać
    No wywalone 4 śruby ale to pikuś bo piasta z wahacza za nic wyjść nie chce na nic próby pobijania od strony śrub
    na nic walenie w piastę w bok
    Jak wspawana
    Jakiś Niemiaszek ("geniusze") chyba to osadzili na prasie 100T
    Co za kr....tyni.
    Jutro mam plan nawiercić 3 otwory w kole piasty 3 pręty z gwintem M10 i będę to próbował wypchnąć (rozporowo 0 taki ala ściagacz - wypychacz) z wahacza no jak to nie da rady to już nie wie wiem

    Ale tego co tak wymyślił osadzenie tej piasty to bym powiesił za jaja i tak zostawił ....

    PS

    Pewnie można wziąć 10 kG młot i jednać i pewnie wyjdzie ale czy to jest metoda ?