Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Synology DS115j - częste wybudzanie z hibernacji

12 Nov 2020 08:54 369 10
  • Level 9  
    Posiadam od ponad roku Synology DS115j (obecnie DSM DSM 6.2.3-25426 Update 2), mam dysk WD Purple 1 TB. Od początku nie mogę poradzić sobie z jedną rzeczą, "niekontrolowanego wybudzania" dysku. W logach synology np z dziś mam takie godziny:

    POZIOM------ LOG--------Czas-----------Użytkownik---------Zdarzenie
    Informacje System 2020-11-12 08:36:11 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-12 07:00:12 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-12 06:00:11 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-12 03:26:43 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-12 02:28:41 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-12 00:22:31 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-11 21:53:10 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.
    Informacje System 2020-11-11 19:13:42 SYSTEM Internal disks woke up from hibernation.



    Jak widać nie mają żadnego sensu logicznego, bo nie są to systematyczne wybudzenia

    Na Synology mam uruchomione pakiety:
    Hyper Backup - ale nie używam
    Centrum Logów
    Uniwersal Search
    Node.js v12
    Node.js v8
    Node.js v4
    File station
    OAuth Service
    VPN Serwer
    Usługa aplikacji Synology

    Wyłączyłem natomiast:
    IPv6
    Synchronizację czasu
    Usługę wykrywania Bonjour

    Najciekawsze jest to że Synology wybudza się gdy nawet odłączę od niego kabel sieciowy - czyli na 100% nie wybudza go nic z sieci. Jak sprawdzić co go wybudza - bo komunikat z Logów nic mi nie mówi. Nie wiem czy jest to przypadłość serii DS1xx bo rozmawiałem ze znajomymi mającymi DS 2xx i twierdzą ze u nich włącza się dysk tylko przy przesyłaniu zdjec itp
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 30  
    To już jest pełny log? Czy tylko podgląd dysków? Może jakieś inne zdarzenie je wybudza.
  • Moderator of Networks, Internet
    W sieci domowej mając kilka czy klilkanaście urządzeń krąży wiele pakietów i zapytań broadcatowych które mogą wybudzać dysk z hibernacji. Możesz popatrzeć w urządzeniach sieciowych jakie aplikacje sieciowe startują automatycznie z systemem a nie są do końca potrzebne.
  • Level 30  
    Quote:
    Synology wybudza się gdy nawet odłączę od niego kabel sieciowy
    Zapytania raczej odpadają, skoro autor twierdzi, że dyski odpalają bez połączenia sieciowego.
  • Moderator of Networks, Internet
    Rafik_kol wrote:
    Najciekawsze jest to że Synology wybudza się gdy nawet odłączę od niego kabel sieciowy - czyli na 100% nie wybudza go nic z sieci

    Przepraszam przeoczyłem tą informację na końcu. Pozostaje pisać do wsparcia technicznego.
  • Level 9  
    fifcio13-13 wrote:
    To już jest pełny log? Czy tylko podgląd dysków? Może jakieś inne zdarzenie je wybudza.

    To jest skopiowane kilka przykładowych LOG-ów, ale pozostałe są identyczne (skopiowałem tylko kilka aby nie zaśmiecać merytorycznie wpisu)

    Menu główne (4 kwadraty w lewym górnym rogu) -> Centrum logów a następnie ikonka lupki "Logi"
    Chyba że jest jakieś inne lepsze narzędzie do logów które pokaże coś więcej niż tylko nic nie mówiące "Internal disks woke up from hibernation."

    Tak jak pisałem w temacie, wyłączyłem kabel LAN z synology ds115j na cały dzień i komunikat w logach o treści "Internal disks woke up from hibernation." mimo wszystko pojawiał się.
  • Level 30  
    Z tego co widzę, to sporo ludzi ma z tym problem. Masz zaktualizowany system?
  • Level 9  
    fifcio13-13 wrote:
    Z tego co widzę, to sporo ludzi ma z tym problem. Masz zaktualizowany system?

    Tak staram się zawsze aktualizować system i pakiety. Obecnie mam DSM 6.2.3-25426 Update 2.
    Napisałem teraz na koncie Synology do pomocy technicznej, gdyby odpisali dam i tu znać ponieważ ja już nie mam pomysłu. Nie korzystam na NAS z chmury i szybkiego dostępu QuickConnect. Mam na synology postawiony open VPN serwer i za jego pomocą dostaje się po sieci wewnętrznej do NAS, za pomocą zmapowanych dysków. (SMB)
  • Helpful post
    Network and Internet specialist
    @Rafik_kol
    A jakiś pakiet nie wiem nie próbuje odpytać serwera docelowego - VPN może co jakiś czas wysyłać zapytania, tak samo inne usługi, bo są przypisane do konta Synology.
    A tu nie masz czegoś aktywnego:
    https://account.synology.com/pl-pl/oauth2/login/home
  • Level 9  
    KOCUREK1970 wrote:
    @Rafik_kol
    A jakiś pakiet nie wiem nie próbuje odpytać serwera docelowego - VPN może co jakiś czas wysyłać zapytania, tak samo inne usługi, bo są przypisane do konta Synology.
    A tu nie masz czegoś aktywnego:
    https://account.synology.com/pl-pl/oauth2/login/home


    Dziękuje, dobry pomysł w sumie z tym VPN-em wyłączę go testowo na kilka godzin i zobaczę czy DS115j będzie się wybudzał. - dam znać.

    Na powyższej stronie nie mam nic, ponieważ nie używam QuickConnect ID oraz System DDNS.
  • Level 9  
    KOCUREK1970 wrote:
    @Rafik_kol
    A jakiś pakiet nie wiem nie próbuje odpytać serwera docelowego - VPN może co jakiś czas wysyłać zapytania, tak samo inne usługi, bo są przypisane do konta Synology.
    A tu nie masz czegoś aktywnego:
    https://account.synology.com/pl-pl/oauth2/login/home


    Wychodzi na to że miałeś rację. Po kontakcie z helpdeskiem Synology i przesłaniu im rozszerzonych logów hibernacji. Stwierdzili iż mimo wyłączenia w centrum pakietów VPN dalej generował jakiś ruch. Zalecili odinstalować całkowicie VPN Serwer. Tego jednak nie będę czynił bo korzystam z VPN a na tę chwile nie mam routera umożliwiającego uruchomienia na nim VPN Serwer.

    Dziękuję za sugestie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi