Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Maszyna do szycia Łucznik 451 - problem z maszyną lub regulatorem obrotów

12 Nov 2020 11:49 423 4
  • Level 3  
    Dzień dobry!
    Jestem zupełnie nowa w temacie maszyn do szycia więc proszę wyrozumiałość.

Posiadam starego Łucznika 451 z silnikiem Tur2. Bardzo długo stał nieużywany w walizce.
    Wczoraj dokładnie go wyczyściłam i naoliwiłam. Podłączyłam go do prądu i silnik zaczął dziwnie buczeć a za chwilę maszyna zaczęła sama szyć. Da się ją włączyć i wyłączyć tylko poprzez wtyczkę, nie reaguje na przełącznik.
    Potem z pedała zaczął wydobywać się dziwny zapach spalenizny.
    Po kilkukrotnym włączaniu i wyłączaniu maszyna tak jakby się zmęczyła i już się nie włączyła.
    Dziś rano było tak samo.
    Czy problemem tu jest raczej maszyna czy pedał? Przeczytałam gdzieś, że to może być kondensator.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 41  
    Na 90% do wymiany nożny regulator obrotów zwany pedałem :-)
  • Helpful post
    Level 30  
    badboy84 wrote:
    Na 90% do wymiany nożny regulator obrotów zwany pedałem

nicniewiem0 wrote:
    Czy problemem tu jest raczej maszyna czy pedał?

Na początku był kondensator a teraz z powodu "zabawy" dojdzie pedał.
  • Helpful post
    Level 43  
    Naprawić się da, bo mnie się udało ale czy warto? Po moim doświadczeniu z tym pedałem, twierdzę że nie. :-(
    Tu jest prawie wszystko o tym pedale :-): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2402888.html#11429400
    Jak nie masz wiele wspólnego z techniką, lub kogoś w otoczeniu z takim zacięciem, to najlepiej kup nowy, bo wyregulowanie a zwłaszcza poskładanie tego ustrojstwa, potrafi doprowadzić do pasji.
    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=regulator+peda%C5%82+do+silnika+tur+2

Pozdrawiam.