Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

diesel - Niezawodny silnik diesla 95-05r

13 Nov 2020 18:43 2049 49
Texa Poland
  • #1
    Anonymous
    Level 1  
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    mozarts0607
    Level 10  
    Cześć, zarówno JTD jaki TDI Posiada turbinę, wiec jeśli chodzi o prostotę to najlepiej SDI z tym, że jest to okropny "muł" samo rozpędzenie się to wieczność a co dopiero jeśli byłaby potrzeba wyprzedzenia. Dużym plusem jest jednak bardzo niskie spalanie. W moim 1.7 SDI od VW lupo spalanie wynosiło ok 4-4,5L na 100KM
    Mimo wszystko gdybym miał wybierać stawiał bym na TDI, bez różnicy czy to 90km czy też 110km oba są bardzo dobrymi silnikami kręcącymi po pół miliona, a przynajmniej jakoś to jedzie :)
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #3
    berthold61
    Level 27  
    SDI dobry natomiast 1,9 tdi tylko 90 ps jest w miarę odporny i bez dwumasy , kup sobie audi a2 i zapomniesz o naprawach ,silnik diesla idiotoodporny w sumie to 1,9 bez jednego gara ale auto nie gnije .
  • Helpful post
    #4
    beryas
    Level 31  
    To ja polece 2.0 HDI RHY 90km np w peugeot 206 ciezki do zaje* i tani w naprawach
  • Helpful post
    #5
    pilkozak
    Level 16  
    tomaszosica wrote:
    1.9 SDI
  • Helpful post
    #6
    michal_rybka
    Level 34  
    ja tam z diesli najbardziej chwalę sobie XUD9/Dw8 czyli 1.9D Citroen/Peugeot - jest na zwykłej pompie na linkę, zero elektroniki, jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu co 60tyś i olej co 10tyś to ten silnik będzie wieczny - występuje w mnustwie aut, ja miałem z tym silnikiem c15, Xantię, a teraz Peżota Boxera.
    Występuje też z turbiną, którą celowo omijam, nie to żeby była jakaś wyjątkowo felerna, ale w autach do 1500zł którymi jeżdżę nie uśmiecha mi się droga regeneracja

    XUD9 w takim Peżocie 205 albo 405 sprawia, że są to niezniszczalne samochody, one prawie w ogóle nie gniją i napęd jest wieczny, jedyna wada to tylna belka

    PS: jedną C15 którą miałem z XUD-em kupiłem za 500zł ze spadniętym paskiem rozrządu (wkręcił się pasek od alternatora i spadł pasek rozrządu) - w tych silnikach (oczywiście kolizyjnych, niema bezkolizyjnych diesli) po urwaniu/spadnięciu paska łamie się wałek rozrządu w 3 miejscach i rozpękują się paneweczki wałka rozrządu, ale gość powiedział, że może mi dać drugą całą głowicę bo kiedyś kupił dla wtrysków a mu nie będzie potrzebna, więc przełożyłem z niej wałek, szpilki panewek (wygięte były), panewki, ustawiłem na znaki, założyłem pasek, trach i zapaliła z pierwszego :) i zamiast się holować to wróciłem normalnie, nie chodził ten silnik idealnie, ale 1.5 roku jeździła zanim zgniła do reszty mimo ciągłego malowania i lepienia ;)
  • Helpful post
    #8
    kris8888
    Level 37  
    beryas wrote:
    To ja polece 2.0 HDI RHY 90km np w peugeot 206 ciezki do zaje* i tani w naprawach

    Czy tani w naprawach to bym polemizował. To już silnik z common rail. Wymiana lub regeneracja wtryskiwaczy to spory majątek. Mam taki silnik, co prawda w innym aucie niz peugeot, przejechane około 250 tysięcy i właśnie czeka mnie naprawa wtryskiwaczy. Fakt, że do tych 250 tysięcy nic z silnikiem się nie działo.
  • Helpful post
    #9
    rafik$
    Level 15  
    Witam, peugeot 106/citroen Saxo, silnik 1,5D, spalanie poniżej 4 l, przy w miarę dobrym przyspieszeniu, bez dodatkowych problemów jak turbo itp.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #11
    yogi009
    Level 43  
    tomaszosica wrote:
    wątpię abym trafił silnik z dokładnie tym oznaczeniem AHU


    Jest tych silników sporo, to prosta konstrukcja.
  • Helpful post
    #12
    michal_rybka
    Level 34  
    1.9 SDI to też bardzo dobre silniki, występują często w Octaviach, sama Octavia to też bardzo fajny samochód i mało gnijący jeśli nie powypadkowy no i jeśli ktoś jakkolwiek dbał
    1.9 TDI dobry ale tylko w wersji bez zmiennej geometrii turbiny, bo to się zawsze zacina

    Pamiętaj, że silniki DI mają elektronicznie sterowaną pompę wtryskową (na szczęście zwykłą, nie żadne common raile i inne głupoty, ale zawsze), co prawda te pompy Bosch VE są na prawdę dobre ale niestety czasem bez komputera diagnostycznego niewiele zdziałasz, dla tego ja osobiście preferuję zwykłe pompy na linkę

    XUD9 występują w bardzo wielu samochodach, nie tylko PSA, więc nie zawsze z beznadziejną belką skrętną, dla przykładu np:
    Niva, Vitara, Samurai, Corolla, Concerto
  • #13
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #14
    michal_rybka
    Level 34  
    wszystkie PSA 1.9 D i TD (XUD7, XUD9, DW8) są na linkę
    w WAG-ach nie siedzę to kodów nie podam z pamięci, ale 1.9D, 1.9TD czyli te z blaszaną pokrywką zaworów są na linkę, z tym, że w tych silnikach lubią pękać głowice między zaworami, ale to i tak działa ;) no i mają komory wirowe więc ciężej to odpalić w mocną zimę
    nowsze Vagowskie 1.9 SDI i TDI z aluminiową pokrywką zaworów mają wtrysk bezpośredni a nie komory wirowe więc są o wiele lepsze - dużo łatwiej zapalają i są oszczędniejsze

    polecam Eurovana 1 (evasion, 806 itp) z XUD9 - one są bardzo porządnie ocynkowane i praktycznie wcale nie gniją i z tym silnikiem są wieczne i o dziwo niema belki skrętnej tylko normalne sprężyny! no i do tego to bardzo ładny samochód :)
  • Helpful post
    #15
    bodziot
    Level 20  
    Ja polecam Fabię 1 1,9SDI, moja przejechała 430 tyś, pali od strzała, w tym roku była w Chorwacji, bo auto córki się zepsuło, lać ropę, zmieniać olej i jeździć.
  • Helpful post
    #16
    madamsz1
    Level 39  
    A jak dla odmiany starą konstrukcję 1.8TD Endura Ford (ale 1998-1999) na Mondeo zrobiłem 350tyś i chodził bez najmniejszych problemów, podobno następny właściciel dokręcił do 500tyś nic nie robiąc przy tym. Pomijam blachę :)
  • Helpful post
    #17
    piotrek1313
    Level 17  
    Prosty, pewny, bez udziwnień... tylko SDI. A czy mułowaty to bym się kłócił, jak jeździsz przepisowo to spokojnie ci wystarczy, przyspieszenie też nie jest złe bo przy tym silniku są krótkie przełożenia. Na plus dodatkowo brak turbodziury - możesz praktycznie z dwójki ruszać bez żadnych lagów :D Jak ktoś nie zapomniał wlać oleju po wymianie albo nie przeoczył wymiany paska rozrządu to silnik przy 500kkm nadal pracuje jak nowy. Miałem taki silnik w golfie w kombiaku, kupiłem z belgii z przebiegiem 140kkm, później się okazało, że miał dobrze ponad 300kkm (po spr na serwisie), chodził jak nowy, jeździł jak nowy :) Jak coś nowszego to jest jeszcze np. Golf V 2.0SDI, przy 300-400kkm trzeba zrobić regenerację wtrysków, wymieniać olej, filtry, rozrząd, świece i robić drugie tyle.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #18
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Kupiłem 3 lata temu CaddyII na 1.9SDI ze stanem 180 000km. Okazało się że faktycznie ma 380k km. Przy -15 C odpala bez grzania świec, brak wycieków, spokojnie rusza z 2 biegu. Teraz ma prawie 500k km, pali 5,5 - 6l/100km, spaliny ok. Fakt trochę głośny. Do spokojnej jazdy wystarcza a na wyścigi nie jeżdżę. Na pusto (2 osoby) na autostradzie 140 potrafi jechać (w/g specyfikacji 145 max). Nie dymi jak niektóre TDI przy zmianie biegów i przy ruszaniu. Silnik wygląda na nierozbierany.
  • Helpful post
    #19
    Q-mac
    Level 26  
    Fabia 1,9 TDI PD (ATD) w tej chwili 511 kkm, moc podniesiona na 130 KM. Praktycznie brak poboru oleju (brak dolewek co 15kkm), oryginalne pompki, drugie turbo i drugie sprzęgło w bardzo dobrej kondycji. Turbina KKK, więc na nierdzewnej geometrii-brak problemów z zacinaniem. Spalania bardzo niskie (rekord 4,17l na trasie w załadowanym aucie w 4 osoby, 50% autostrada). Na codzień poniżej 5,5 litra. Kolega ma Octavię ciut młodszą z AXR pod maską, dobija powoli do 500 tysięcy-bez problemów. Inny ma Forda galaxy z 1,9 TDI pod maską 115km, śmiga tym do Niemiec 150-180 km/h przekroczone 500 i auto dalej hula. Generalnie silniki, które robią nawet pod 300 KM i 500 NM, więc są baaaardzo wytrzymałe.

    Jedno mnie tylko zastanawia-to będzie auto już na wieczność? Przecież to 15-25 letnie samochody. Po co szukać pancernych silników? Nie lepiej skupić się nad reszta? Co z tego że silnik zrobi kolejne 500, skoro buda za dwa lata się rozpadnie?
  • #20
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #21
    piotrek1313
    Level 17  
    tomaszosica wrote:
    Koledzy wybór padł na silnik SDI. Powiedzcie mi z jakiego przedziału rocznika kupić jednostkę i na co zwrócić uwagę .
    Rocznik będzie bez różnicy raczej jeśli chodzi o silnik. Jak chcesz go na długo to szukaj po prostu najlepszego pod względem technicznym, najchętniej z jak najbogatszą historią serwisową.
    Akurat wczoraj jechałem z gościem GIV w SDI z przebiegiem 430kkm (pewnym) i auto już ogólnie dojechane, wszystko trzeszczało bo jeżdżone 20lat po dziurach i krótkich dystansach, ale silnik odpalał i chodził jak nowy :)
    Życzę szczęścia w zakupie :)
    Pozdrawiam
  • #22
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #23
    Q-mac
    Level 26  
    W tej trójce nie upieraj się tak bardzo przy SDI. Możesz śmiało dołączyć do zestawienia 1,9TDI- te silniki w tych samochodach mają bardzo lekkie życie. Sprawdź też okolice przednich błotników i progi bo lubi to gnić. Warto przyjrzeć się wspomaganiu kierownicy, koszta regeneracji mogą być spore.
  • Helpful post
    #24
    MarcinS70R
    Level 22  
    Jednym z mniej problematycznych silników jest 2.4 D/D5 z Volvo z lat 2001-2005. Jest to rzędowy 5cio cylindorwy 20sto zaworowy prosty silnik na pasku rozrządu, turbo z vnt, jest ekonomiczny, mocny i ma bardzo ładny dźwięk.
  • Helpful post
    #26
    tzok
    Moderator of Cars
    tomaszosica wrote:
    szukam niezawodnego silnika diesla z lat 1995-2005
    Nawet jeśli jakiś silnik był wówczas niezawodny, to dzisiaj jest u kresu okresu eksploatacji. Takie 20-letnie auta już mają przebiegi przynajmniej po 400 - 800 tys. km, a nawet jeśli nie przebieg to czas już też zrobił swoje. Wszystkie elementy gumowe będą już twarde jak skała, a plastiki będą kruche.

    1.9JTD jako jedyny z wymienionych przez Ciebie silników to Common Rail i moim zdaniem to jego największa zaleta. Myślę, że 2.0 HDI też mógłby być warty uwagi.

    CR to wtrysk elektroniczny, ma stosunkowo najmniej elementów mechanicznych, wymagających precyzyjnej regulacji. Jako system elektroniczny, ma zdolność do kompensacji zużycia mechanicznego (choć inne, mechaniczno-elektroniczne systemy, też taką zdolność w pewnym zakresie posiadają). Z kolei najbardziej "przekombinowanym" mechanicznie systemem jest chyba PD.

    tomaszosica wrote:
    Koledzy wybór padł na silnik SDI.
    Brzmi jak ciągnik rolniczy i tak też przyspiesza. Jesteś pewien, że chcesz czymś takim jeździć? Jechałem kiedyś polo SDI... włączenie się tym do ruchu czy zamiana pasa na drodze szybkiego ruchu/autostradzie to sport ekstremalny. To bardziej przyspiesza przy zmianie biegu, niż reaguje na pedał gazu. Wciskasz gaz do dechy i jedyna reakcja to głośniejszy klekot spod maski.
  • Helpful post
    #27
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jest ich mnóstwo , zależy od marki i pojemności. Tak jw., AFM AJM RHY RHZ 1,4 hdi 1,6 hdi, 9HZ.

    I co najważniejsze NIC od ciebie nie zależy WSZYSTKO zależy od poprzednich właścicieli!!! Jak upodlili auto to kupisz trupa.!
    Nie licz że kupisz dupowóz, coś sprawnego poniżej 5kPLN.
    2,4 D5 to koszta ok 10kPLN.
  • #28
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #29
    freebsd
    Level 41  
    tomaszosica wrote:
    Koledzy będę niedługo oglądać auto z silnikiem sdi i zobaczę czy ten silnik będzie mi odpowiadać , autem z silnikiem 1.9tdi 90km już jeździłem i jest ok.
    To nie ma porównania. Dzień i noc! Tzok dobrze to opisał.
  • Helpful post
    #30
    Anonymous
    Level 1