Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- BMW F31 2.0D, Mondeo MK5 2.0D, Octavia III Diesel - automaty

marcys298 14 Nov 2020 20:32 906 7
  • #1
    marcys298
    Level 2  
    Dzień dobry
    Stoję przed zakupem samochodu.
    Wymagania:
    -FVAT23%
    -Automatyczna skrzynia
    -kombi lub liftback/hatchback
    -rozsądne spalanie

    Po przejrzeniu ogłoszeń z okolicy i z podanymi parametrami wytypowałem trzy auta:
    Ford Mondeo MK5 2,0TDCI Powershift (rocznik ok 2015-2015 i przebieg 100-140kkm)
    Skoda Octavia III 1,6TDI DSG (rocznik 2016 lub 2017 czyli przedlift albo polift przebieg ok 120kkm)
    BMW 3 F31 318D A/T (rocznik 2015, przebieg ok 130kkm salonowy)
    Pytanie o różnice w kosztach utrzymania i przewidywalności eksploatacji.
    Dla wielu te auta mogą wydawać się bardzo różne ale dla mnie każdy z nich ma coś w sobie i każdym z nich mogę jeździć.
    Mam problem z określeniem ewentualnych punktów zapalnych. Czy faktycznie bać się marki BMW? (miałem X5 e53 ale 10lat starszy - podstawowe rzeczy wcale drogie w naprawie nie były, wyeksploatowania było drogie ). Bać się premium?
    W każdym z tych aut jest DPF, EGR, Turbo, Wtryski dieslowskie itp. Co może być gorszego w BMK niż w pozostałych? Tak, w silnik BMW N47 bywają problemy z rozrządem. Za to w Skodzie jest DSG a tutaj chyba trudniej zadbać o skrzynię niż o sam rozrząd jak w BMW (większa losowość usterki skrzyni niż rozrządu).
    A jak z Fordem? Silnik super, wnętrze i zewn też. A co z powershiftem? W Fordzie mi mówili, że wymieniają olej w skrzyni co 60kkm, czego VAG nie robi - czy dzięki temu spodziewać się lepszej trwałości? Bo o skrzynię w BMW marki ZF akurat mogę być chyba spokojny - oczywiście zepsuć się zawsze może ale ryzyko chyba nie jest tak wysokie... Eksploatacja 3-4lata albo i lepiej. Które auto będzie najdroższe (nie licząc paliwa).
    Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam
  • #2
    grzecho3223
    Level 18  
    Stary zapomnij o skodzie mam tako i chce się jej pozbyć badziewie stworzone do psucia się ja bym stawiał na mondeo mam focusa i jest to świetne auto, nigdy problemu z nim nie miałem.
    Skoda 2015
    A Focus 2010
  • #3
    marcys298
    Level 2  
    grzecho3223 wrote:
    Stary zapomnij o skodzie mam tako i chce się jej pozbyć badziewie stworzone do psucia się ja bym stawiał na mondeo mam focusa i jest to świetne auto, nigdy problemu z nim nie miałem.
    Skoda 2015
    A Focus 2010

    Dzięki za opinię ale czy można prosić więcej szczegółów?
    Też miałem Focusa 2010 1,8tdci. Jednak to troszkę inne auto niż Mondeo Mk5 czy Octavia III.
  • #4
    kakibara
    Level 33  
    To moŻe ja.
    Miałem 508 2.0 hdi 163 km aut. - zajebiscie wyciszony lubisz szybko ? X5 3.0d tak szybko i komfortowo na krajowych nie pojedziesz - jeździłem i tym i tym. Utrzymać prędkość podróżna między 150-170km/h bez problemu! Spalanie bajka jak w kompakcie
    Naprawa automatu kosztowala 11 tyś zl po zakupie - dalsza eksploatacja tylko oleje.


    Mondeo 15 rok - dwa lata użytkowane sprzedane z przebiegiem 115 tyś km. Raz wymieniony olej w skrzyni.
    Zero awarii. Wygodny. Była to wersja 5 drzwi.
    Silnik oczywiście 2.0 hdi 150 km z adblue. - miałem też 3008 ten sam silnik pezot dużo lepiej się zbierał.
    W mondeo automat jakby leciutko slabsza reakcją na światłach bardzo lubię być pierwszy na następnych.
    Spalanie liczmy 7 l w trasie od 4.5 l jak dziadek w lato i w górę ale bez prEsady - naprawde jazda po miescie w okolicach doWolonych predkosci mniej niz nie jedno auto z 1.6 dieslem pod maska.
    Szwagier ma od nowości mk4 to przepaść niby ten sam model Ale siedzisz już dużo wygodniej, nie wiem jakie miałaś koła w x5 Ale żadnego skrzypienia nie będzie jak w bmw.
    Była to wersja titanium. W żadnym z tych modeli nie miałem problemu z fap tylko dolewki płynu.


    BMW to klasa w sobie ale 2 tygodnie temu jezdIlem kombiakiem cholera Ale ciężko zasiąść za kierownice jeżeli uzytkujesz ja bardzo duzo w mieście może to Cię po chwili mówiąc szczerze denerwować. Spróbuj!
    5 lat z 30 tyś rok za chwilę rozrządbędziesz miał do wymiany - sprawdź ile kosztuje żebyś nie runą - bo będą też rzeczy które należy zrobić przy okazji 😆.

    Bardzo lubię robić ta markę szczególną nowsze modele WsYstko pięknie się wymienia.
    318tka ma spalanie średnie 5.9 do 6.5 l - pisze średnie czyli powiedzmy bardzo dobrze.

    Skode ma mój sąsiad - 1.6 tdi automat. Od 19 tyś km teraz może ma 30 lub troszkę więcej.
    Spalabie wysłał mi kiedyś na telefon chwalił się 3.6 l /100km i tyle mnie to obchodZi trochę jednak auto przedstawiciela
    Dsg jezeli serwisowane dobrze wyglada do 150-200 tys km. W mokrym wymienia sie olej co 60 tys km kupujesz używane auto rozgladnij się za superb 2.0 tdi 177 km kombi różnica w jakości i prestiżu jeżeli chodzi o skoda.
    No ale jak piszesz w okolicy masz 3 auta do wyboru.

    Jeżeli mogę Na koniec od siebie

    W tych pieniądzach kupił bym jeszcze raz -i moze to sie spelni pezot 508 2.0 hdi 163 lub 180 km (gdyby wybór był między mondeo) bmw ladne ale dla mnie za male.

    .
  • #5
    marcys298
    Level 2  
    kakibara wrote:
    To moŻe ja.
    Miałem 508 2.0 hdi 163 km aut. - zajebiscie wyciszony lubisz szybko ? X5 3.0d tak szybko i komfortowo na krajowych nie pojedziesz - jeździłem i tym i tym. Utrzymać prędkość podróżna między 150-170km/h bez problemu! Spalanie bajka jak w kompakcie
    Naprawa automatu kosztowala 11 tyś zl po zakupie - dalsza eksploatacja tylko oleje.


    Mondeo 15 rok - dwa lata użytkowane sprzedane z przebiegiem 115 tyś km. Raz wymieniony olej w skrzyni.
    Zero awarii. Wygodny. Była to wersja 5 drzwi.
    Silnik oczywiście 2.0 hdi 150 km z adblue. - miałem też 3008 ten sam silnik pezot dużo lepiej się zbierał.
    W mondeo automat jakby leciutko slabsza reakcją na światłach bardzo lubię być pierwszy na następnych.
    Spalanie liczmy 7 l w trasie od 4.5 l jak dziadek w lato i w górę ale bez prEsady - naprawde jazda po miescie w okolicach doWolonych predkosci mniej niz nie jedno auto z 1.6 dieslem pod maska.
    Szwagier ma od nowości mk4 to przepaść niby ten sam model Ale siedzisz już dużo wygodniej, nie wiem jakie miałaś koła w x5 Ale żadnego skrzypienia nie będzie jak w bmw.
    Była to wersja titanium. W żadnym z tych modeli nie miałem problemu z fap tylko dolewki płynu.


    BMW to klasa w sobie ale 2 tygodnie temu jezdIlem kombiakiem cholera Ale ciężko zasiąść za kierownice jeżeli uzytkujesz ja bardzo duzo w mieście może to Cię po chwili mówiąc szczerze denerwować. Spróbuj!
    5 lat z 30 tyś rok za chwilę rozrządbędziesz miał do wymiany - sprawdź ile kosztuje żebyś nie runą - bo będą też rzeczy które należy zrobić przy okazji 😆.

    Bardzo lubię robić ta markę szczególną nowsze modele WsYstko pięknie się wymienia.
    318tka ma spalanie średnie 5.9 do 6.5 l - pisze średnie czyli powiedzmy bardzo dobrze.

    Skode ma mój sąsiad - 1.6 tdi automat. Od 19 tyś km teraz może ma 30 lub troszkę więcej.
    Spalabie wysłał mi kiedyś na telefon chwalił się 3.6 l /100km i tyle mnie to obchodZi trochę jednak auto przedstawiciela
    Dsg jezeli serwisowane dobrze wyglada do 150-200 tys km. W mokrym wymienia sie olej co 60 tys km kupujesz używane auto rozgladnij się za superb 2.0 tdi 177 km kombi różnica w jakości i prestiżu jeżeli chodzi o skoda.
    No ale jak piszesz w okolicy masz 3 auta do wyboru.

    Jeżeli mogę Na koniec od siebie

    W tych pieniądzach kupił bym jeszcze raz -i moze to sie spelni pezot 508 2.0 hdi 163 lub 180 km (gdyby wybór był między mondeo) bmw ladne ale dla mnie za male.

    .

    Dziękuję za konkretne informacje :)
    X5 miałem na 19calach. Świetnie wyglądało i prowadziło się na dobrych drogach ale przy nierównościach była masakra.
    Ogólnie świetne auto ale uciekłem od niego. Już nie chodzi tylko o same koszty utrzymania co fakt, że co chwilę trzeba było się czymś zająć. Niby silnik i skrzynia igła... ale tu klamka, tam klamka, w między czasie xdrive zawieszenie maglownica. Zrobiło się z tego auto hobbystyczne. nie miałem na to czasu.

    Teraz szukam czegoś, co przede wszystkim zapewni mi spokój eksploatacji. To, że czasem coś trzeba zrobić to wiadomo, ale irytowały mnie duperele w tamtym aucie. Bardzo bym chciał mieć skrzynię automatyczną w aucie. Patrzyłem na Aurisa hybrydę, ale może udałoby się jednak zachować troszkę przyjemności z jazdy stąd poszukiwania aut wyżej wymienionych.

    Sam rozrząd w F30 to nie problem, 2,5kzł i zrobione. W porównaniu do skrzyń dwusprzęgłowych to i tak pikuś. A poza tym o rozrząd łatwiej zadbać - wiem co to wymiana oleju co 15kkm. W przypadku skrzyń dwusprzęgłowych nawet takie wymiany tego nie gwarantują z tego co czytam skoro DSG potrafią się sypać po 40kkm przebiegu.

    Wątek założyłem bo byłem ciekaw czy są różnice w trwałości skrzyń powershift vs dsg.

    Peugeot 508 - piękne auto ,ale nie ma takiego auta w okolicy na FV23%. I jednak jeśli mam jeździć z myślą o awarii skrzyni za 11kzł to sorki, ale to dla mnie dyskwalifikuje auto.

    Oczywiście, diesle też mają swoje problemy - jednak bardziej przewidywalne a przede wszystkim tańsze w naprawie.

    Chyba jednak trzeba pozbyć się myśli petrolheada i wejść w nudną Toyotę :)

    Jeszcze myślę o Qaszqaiu II 1,6dci z cvt. Tu chociaż skrzynia byłaby dobra : )

    Dzięki za opinie :)
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    RozrAd w f30 to minimum 3 tyś zl - wymieniamy wszystko.
    W 2.0 hdi sprawdź sobie ale 😆 podziel na 5.
    W 508 - skrzynia wysypala się przy 120 tyś km właśnie z przed świadczenia ze w skrzynkach aut.nie zmienia się oleju. Kupiłem z błędem wiedziałem w co sie Pcham. Później po wymianie 20 czy 30 tyś zmiana oleju i jak nowy. Jezdzi w rodzinie do tego momentu zrobione 70 Ty km nigdy nie było z nią już problemów!
    Może napiszę Ci jaki był problem żeby nie demonizowac - tylko od 130km/h (może z czasem było by przy niższej predkosci) gwaltowne wdepniecie pedalu przyspieszenia nie zawsze pokazal sie blad i auto ciut gorzej przyspiesAlo ale nigdy nie odcinalo mocy ! I wyprzedzales ciag aut dalej, jezeli przyspieszales na autostradzie bez' przycisku sport 'normalnie i rzwawo i pod 200 nie było problemu.
    Także o czymś to świadczy filtry i oleje i jedziemy.
    Z ostatnich dni wiatrak x5 1300zl .😂
    O trwałości dsg czy PS czy ZF - tylko obsługa prawdę powie.
    Jezdziles cvt - musisz spróbować!
    Auris na miasto w hybrydzie super - a ten Nowy model bajka.
  • #7
    marcys298
    Level 2  
    kakibara wrote:
    RozrAd w f30 to minimum 3 tyś zl - wymieniamy wszystko.
    W 2.0 hdi sprawdź sobie ale 😆 podziel na 5.
    W 508 - skrzynia wysypala się przy 120 tyś km właśnie z przed świadczenia ze w skrzynkach aut.nie zmienia się oleju. Kupiłem z błędem wiedziałem w co sie Pcham. Później po wymianie 20 czy 30 tyś zmiana oleju i jak nowy. Jezdzi w rodzinie do tego momentu zrobione 70 Ty km nigdy nie było z nią już problemów!
    Może napiszę Ci jaki był problem żeby nie demonizowac - tylko od 130km/h (może z czasem było by przy niższej predkosci) gwaltowne wdepniecie pedalu przyspieszenia nie zawsze pokazal sie blad i auto ciut gorzej przyspiesAlo ale nigdy nie odcinalo mocy ! I wyprzedzales ciag aut dalej, jezeli przyspieszales na autostradzie bez' przycisku sport 'normalnie i rzwawo i pod 200 nie było problemu.
    Także o czymś to świadczy filtry i oleje i jedziemy.
    Z ostatnich dni wiatrak x5 1300zl .😂
    O trwałości dsg czy PS czy ZF - tylko obsługa prawdę powie.
    Jezdziles cvt - musisz spróbować!
    Auris na miasto w hybrydzie super - a ten Nowy model bajka.

    Jechałem CVT. W tracie cudów nie będzie ale taka hybryda w mieście się spełni :)

    Tylko obsługa prawdę powie - wszystko fajnie, ale przecież nie mamy gwarancji jak obługiwał skrzynię poprzedni właściciel. A CVT od Toyoty jednak trudno zajechać. W Nissanie z tego co czytam też tak jest. A dwusprzegłówki są bardziej wrażliwe.
    O tyle dobrze, że w Fordzie zalecają wymiany oleju co 60kkm czego VAG nie robi - to chyba spora różnica.

    Tak, rozrząd w BMW byłby najdroższy, ale za to ZF spokojniej wytrzyma skoro nawet GM u mnie w X5 przejechało 300kkm.
    Wiatrak robiłem na początku u siebie, znam temat :)
    Jak kupiłeś 508 z błędem to pewnie w dobrej cenie - coś takiego też bym brał pod uwagę :)
    Idzie jakoś porządnie sprawdzić dwusprzęgłówkę przed zakupem?
    Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
  • #8
    kakibara
    Level 33  
    Jak ma zapisy w książce świadczące o wymianie i kontrolą oleju - przecież handlarze kupują tak auta i jakoś to jeździ.
    Pozdro