Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z zamkiem centralnym w Skodzie Fabia II.

15 Nov 2020 19:50 390 2
  • Level 9  
    Dobry wieczór.
    Jest tak:
    Mam Skodę Fabię II combi, rocznik 2009 (kupiona w 2010). Model najprostszy z możliwych, żadnych bajerów, bez żadnego pilota, kompletny i najuboższy standard. Taki właśnie chciałem :).
    Niestety, jest tam zamek centralny, innych modeli wówczas już nie było :(.
    Sprzęt jest stary (ja też :), ale tak naprawdę to jest "nówka nie śmigana", 60 tys. na liczniku i naprawdę nic tam nie kręciłem. Niedowiarkom wyjaśniam: mieszkam w DC koło metra i Tesco, ja naprawdę nie mam gdzie jeździć, a te 60 tauzenów wzięło się z działki (300 km od DC, parę razy w roku tam bywam), no i czasami w weekend wożę żonę do jakiejś galerii. Ponadto ja naprawdę jestem starcem, tacy też czasami wchodzą na neta :).
    Sprzęt jest garażowany (w prawdziwym garażu, a nie tam w jakimś "podziemnym miejscu postojowym"), książeczka Fabiusza jest czysta jak łza, nie pojechałem nawet na przegląd gwarancyjny. Wszystkie płyny wymieniam sobie samodzielnie i sprzęt ogólnie spisuje się świetnie.

    Niestety, jest problem z zamkiem centralnym (którego w ogóle nie chciałem, ale innych modeli już nie było).
    Ten problem pojawiał się już wcześniej, ale wtedy było to tylko raz na jakieś 2-3 lata, więc temat wówczas olałem. Niestety, dzisiaj problem wystąpił kilkanaście razy w trakcie powrotu z tej nieszczęsnej działki :(. Otóż on (znaczy się ten zamek centralny), co jakiś czas, zawsze - w czasie jazdy - blokuje mi drzwi. To słychać, widać i czuć, a przede wszystkim to słychać. Uwaga! kontrolka blokady się nie włącza, ale drzwi są jednak zablokowane. Gdybym wychodząc z samochodu nie zabrał kluczyków (co jako starzec zawsze czynię), to nie mógłbym dostać się do Fabiusza, bo to bydle blokuje wszystkie drzwi, również bagażnik!

    Wie ktoś może co się tu dzieje i jak to zwalczyć?

    Ja mam w tym Fabiuszu swój własny hebel, tzn. w garażu zawsze ręcznie odcinam prąd, bo to bydle żłopie na postoju tyle prądu, że po miesiącu stania w garażu (co zdarza mi się bardzo często) on w ogóle by nie odpalił.
    Mam oczywiście komputer, złącze OBD 2, z softem sobie poradzę, a z lutownicą i elektroniką też znam się od dziecka :). Od czasu jak samodzielnie wymieniłem sprzęgło i łożysko na wałku atakującym w "Polonezie" to mechanika też mnie nie rusza. Ale tutaj problem ewidentnie dotyczy elektroniki.
    Wizyta w warsztacie nie wchodzi w grę (względy ambicjonalne, wolę już wozić w kieszeni zapasowy klucz :).

    Panowie, Pomożecie?

    Chodzi tylko o wskazanie kierunku, dalej to ja już sobie poradzę. Co się z tym bydlakiem dzieje? Wieki temu, jako młodzieniec, miałem Skodę 100, ona nie robiła takich problemów (choć robiła inne, dużo gorsze).

    Aha, sprzęt został fabrycznie zagazowany, jeszcze zanim go kupiłem. Ale to chyba nie ma wpływu na te wariacje zamka centralnego.

    Łączę wyrazy szacunku

    Bynieq
  • Helpful post

    Moderator of Vehicle Security
    Byniek55 wrote:
    najprostszy z możliwych, żadnych bajerów, bez żadnego pilota,

    Byniek55 wrote:
    jest tam zamek centralny,

    Byniek55 wrote:
    wariacje zamka centralnego

    Sprawdź, jakiego typu masz zamek centralny ?
    Oryginał z fabryki czy domontowany w ASO przed sprzedażą auta ?
    Możesz zdemontować tapicerkę i zobaczyć czy jest założony dodatkowy, uniwersalny siłownik lub sprawdzić diagnoskopem czy jest możliwość diagnozy c.z. ?
    Od tego zależą dalsze działania...

    Jeżeli fabryczny, to konieczna jest diagnostyka przez OBD2 (możliwa usterka kasety zamka lub przetarte przewody do drzwi kierowcy)

    Jeżeli dołożony w ASO, to konieczna regulacja cięgna siłownika "Master" wewnątrz przednich drzwi (lewych, prawych lub lewych i prawych) lub przetarte przewody w przepuście gumowym wchodzącym do drzwi kierowcy.
  • Level 9  
    > Sprawdź, jakiego typu masz zamek centralny ?
    > Oryginał z fabryki

    Oczywiście że oryginał! To był mój pierwszy w życiu sprzęt z salonu... Poprzednio zawsze jeździłem jakimiś destruktami.

    > Jeżeli fabryczny, to konieczna jest diagnostyka przez OBD2

    To pierwsze co zrobiłem.
    Niestety, komputer gada, że wszystko jest tam OK :(. Gdyby on coś wykrył, to bym nie wchodził w ogóle na forum...

    > (możliwa usterka kasety zamka lub przetarte przewody do drzwi kierowcy)

    Wielkie dzięki, rozkręcę i dodatkowo zaizoluję.
    Ale to chyba nie jest kwestia izolacji...

    To pierwszy raz zdarzyło się już jakiś rok po zakupie (ale tylko raz) kabelki raczej nie zdążyły by się jeszcze przetrzeć w nowym samochodzie!
    A potem było jakieś 2 lata spokoju i znowu tylko raz! A potem raz na pare lat! Dopiero wczoraj ten zamek zaczął wariować, on ma już 11 lat, może się zestarzał :). Zapomniałem dodać, że wczoraj trochę lekko popadało. Ale poprzednio jeździłem w potwornych ulewach i nic złego się nie działo.
    Tak jak napisałem wcześniej, sprzęt jest garażowany, więc chyba nie chodzi tu chyba o jakąś wilgoć.

    Gdzie jest ta kaseta zamka? Zaraz ją odłączę, rozkręcę i sprawdzę.
    Mnie najbardziej niepokoi to, że on samodzielnie zamyka drzwi a kontrolka tego nie pokazuje, wygląda tak jakby drzwi były otwarte.

    Łączę wyrazy szacunku

    Bynieq