Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos LPG 1.5 - problemy i jeszcze raz problemy

Martwiczek 16 Nov 2020 09:24 738 13
e-mierniki
  • #1
    Martwiczek
    Level 3  
    Cześć potrzebuje pomocy przed udaniem się do mecha Lanos 1.5 16v, przełącznik autronic al 700 instalacja gazowa brew el rcl 500 mikrogaz,(przynajmniej tak jest napisane na pudle)
    1) Kiedy jade lanosem na LPG i mi zgaśnie podczas jazdy z mojej winy to żeby odpalił musze go mulić przez 20-30 sekund z gazem do dechy aż zaskoczy
    2) Jade na LPG, dojeżdzam pod sklep, chce zgasić samochód na Pb, klikam przełącznik auto momentalnie gaśnie, nawet jak trzymam gaz do dechy, potem jak chce go odpalić za niedługo np do godziny to zaś musze mielić z gazem do dechy aż odpali, po dłuższym postoju np 4-5 godzin pali od strzała i zapala się na Pb
    3) Jade na LPG, chce przełączyć na benzyne, przełączam podczas jazdy np 50km/h, trzymam gaz do dechy obroty stoją, silnik sie dusi i nie przyspiesza przez około 20-30 sek potem normlanie załapuje i działa na Pb, jak puszcze pedał gazu podczas tego duszenia to od razu obroty lecą w dół jakby chciał zgasnąć(i pewnie by zgasł ale wolałem nie sprawdzać)
    4) Na Pb po puszczeniu pedału gazu lanos robi lodzika, dławi go, przyspiesza płynnie ale jak puszcze pedał to od razu zaczyna się huśtawka, najgorzej dławi na niskim biegu np na 1 jak chce zaparkować na Pb to wtedy jest tragedia i czuje sie jak w odrzutowcu
    5) Gdy stoje w korku, lub czekam na kogoś w działającym autku na biegu jałowym po jakiś 10min (lub gdy go pałuje pod góre) temperatura płynu chłodniczego przekracza środek i idzie do samej góry aż nie rusze i sie nie wychłodzi chłodnicą, wentylator chyba sie nie odpala bo nigdy nie słyszałem, doprowadziło to raz do całkowitej eksplozji chłodnicy i musiałem kupić nową, dodam że od kupna wlałem chyba z 7l płynu chłodniczego, nigdzie nie cieknie a w zbiorniczku nadal go nawet nie widac i mógłbym wlewać pewnie caly czas i sie nie pokaże...


    Auto gdy jeżdze tylko na benzynie bez żadnego przełączania na lpg idealnie pali po krótkim postoju jak i po długim no w skrócie wszystko dziala tak jak powinno z odpalaniem... z Pb na gaz też przechodzi elegancko

    Problemy te wykluczają jazde samochodem praktycznie całkowicie bo na samym pb wszystko fajnie tyle że dławi(i trzeba wiecej płacić za paliwo :P )
    a na LPG to są problemy z odpaleniem po krótkim postoju gdy zgaśnie z mojej winy i z przejściem na Pb.

    Chciałbym się dowiedzieć co to może być zanim pójde do mechanika i gazownika żeby mi nie nawtykali napraw za chore pieniądze bo jestem młody a wiadomo że takim się chętnie wali wałki.

    Samochód kupiłem z 3 miesiące temu, oprócz filta powietrza, zmiany akumulatora i czyszczenia krokowego nic nie robiłem. Co do dławienia na benzynie podejrzewam wtryski ale nie wiem, z temperaturą to może czujnik temperatury i wentylator nie odpala, może rozrząd?
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    damian1115
    Level 34  
    Martwiczek wrote:
    Chciałbym się dowiedzieć co to może być zanim pójde do mechanika i gazownika żeby mi nie nawtykali napraw za chore pieniądze bo jestem młody a wiadomo że takim się chętnie wali wałki.

    Troszeczkę więcej wiary w ludzi, nie możesz być tak negatywnie nastawiony. Niestety bez mechanika się tu nie obejdzie, za dużo tego żeby móc tak na odległość cos doradzić. Gazownik też jeszcze musi podpić pod komputer i skorygować ustawienia. Ale w pierwszej kolejności mechanik, bo na paliwie też są problemy, no i ta temperatura.
  • Helpful post
    #3
    piachu1994
    Level 38  
    Dławienie się na benzynie może oznaczać zapchany filtr paliwa i/lub umierającą pompę paliwa. Szybciej bym obstawiał filtr. Również może być nieszczelny zawór na butli bądź na parowniku. Jak chcesz sprawdzić to zakręć butlę i zobacz efekty.
    Odnośnie gazu, warto byłoby filtry w nim zmienić, i zobaczyć jak będzie się zachowywał.
    Problemem mogą być również świece zapłonowe, warto je zmienić, tym bardziej że ich cena jest niska.
    Najlepszy temat to wystrzał chłodnicy. Lanos ma wydajny układ chłodzenia i problemem może być włącznik wentylatora bądź sam wentylator.
    No cóż będziesz miał trochę do sprawdzenia.
  • e-mierniki
  • #4
    Martwiczek
    Level 3  
    Dziękuje za pomoc i rady, hmm faktycznie może mam zbyt zimne nastawienie, dodam może jeszcze to że wentylator ogólnie działa bo gdy sczytywałem błędy to kręcił, ze świecami może też racja bo żeby go odpalić to musze trzymać gaz do dechy zawsze ale pali w sekunde, chociaż nie wiem czy to świece ale i tak wymienię bo warto, no cóż ogarnę z mechanikiem i tu wrócę dla potomnych poinformować co i jak
  • Helpful post
    #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Przy tych objawach co opisujesz, to zacząłbym od testu na obecność spalin w płynie chłodzącym, bo niestety znając problemy Lanosów z LPG, stawiam na uszczelkę pod głowicą (a jeśli tak, to wątpię, by opłacało się go naprawiać, oczywiście samą uszczelkę można wymienić za kilkaset zł, ale to żadna naprawa).
    Po drugie - czym prędzej zrób porządek z wentylatorem chłodnicy lub jego włącznikiem. Jeszcze kilka takich przegrzań i nawet jeśli teraz uszczelka głowicy jest cała, to z pewnością szybko jej to przejdzie.
    Po trzecie - auto ma chodzić idealnie na benzynie. Dopiero wtedy można zacząć myśleć o diagnozowaniu problemów z LPG. Do tego czasu jeździsz tylko na benzynie, a LPG najlepiej zakręcone na zaworze w butli. W instalacji LPG do weryfikacji parownik i filtry.
    Po czwarte - sterownik w pozycji LPG powinien uruchamiać silnik na benzynie i po rozgrzaniu reduktora, samoczynnie przełączać na LPG. Żadne ręczne przełączanie na benzynę nie powinno być potrzebne.

    AL700 to jest sterownik LPG II generacji (tylko bez emulatora wtryskiwaczy).
  • #6
    Martwiczek
    Level 3  
    No właśnie jak byłem u gazownika na regulacji to mi wymienił przełącznik i w sumie od tego momentu po jezdzie na gazie nie ważne jak zgasze samochód to po krótkim postoju nie odpada, faktycznie on tak jakby zawsze odpala z benzyny tylko on ma 2 tryby, cały czas benzyna i jak klikne to gaz i potem jak już jest na gazie i nic nie klikne przy zgaszaniu to potem jak odpalam to widzę że startuje z benzyny i miga dioda i dopiero jak włoże około 2600 obrotów to sie przełącza sam na gaz tyle że to chyba nie za fajnie bo mi na zimnym przeskakuje, a tak to mam benzyne od startu i sam klikam kiedy go chce na gaz przerzucić plus dodatkowo jak go zgasze kliknieciem zmiany na benzyne to zgaśnie ale przynajmniej po jakiejś godzinie będę go mógł odpalić a jak go zgasze bez przełączania to musi odstać no przynajmniej z 5h (to wszystko oczywiście wystepuje tylko po jeździe na LPG na beni zawsze pali elegancko czy zimny czy nie)
  • #7
    damian1115
    Level 34  
    Martwiczek wrote:
    jak klikne to gaz i potem jak już jest na gazie i nic nie klikne przy zgaszaniu to potem jak odpalam to widzę że startuje z benzyny i miga dioda i dopiero jak włoże około 2600 obrotów to sie przełącza sam na gaz tyle że to chyba nie za fajnie bo mi na zimnym przeskakuje, a tak to mam benzyne od startu i sam klikam kiedy go chce na gaz przerzucić

    To nie jest tak.
    Auto samoczynnie przełącza się na gaz, ale to przełączanie jest zależne od wielu czynników, takich jak obroty silnika, temperatura silnika, ciśnienie gazu, wszystko musi mieć odpowiednią wartość. Te wartości ustawia gazownik, ale tak jak pisałem wyżej, najpierw mechanik.
    To co pisał kolega "tzok", o głowicy, to jest całkiem prawdopodobne, przerabiałem to w " Fiacie Brawa ".
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Martwiczek wrote:
    No właśnie jak byłem u gazownika na regulacji to mi wymienił przełącznik i w sumie od tego momentu po jezdzie na gazie nie ważne jak zgasze samochód to po krótkim postoju nie odpada
    Co było powodem wymiany przełącznika? Jak samochód zachowywał się przed wymianą?
  • Helpful post
    #9
    g107r
    Level 40  
    Może być też wyeksploatowany i dziurawy parownik, załatwiałby ubytek płynu, oraz psucie benzyny.
    Od tego bym zaczął, wymiany, bądź regeneracji parownika, reszta sama się unormuje, jeśli to to, i jeszcze działa sonda tlenu.
    "Krokowy" lpg jest podłączony?

    Źle odpala, bo wypalasz gaz - zanim go nie wypalisz z przewodów, na benzynie będzie za dużo paliwa, bo wypalasz gaz, oraz benzynę. O jedno za dużo.
    Gasząc zapobiegawczo na benzynie,
    Martwiczek wrote:
    (to wszystko oczywiście wystepuje tylko po jeździe na LPG na beni zawsze pali elegancko czy zimny czy nie)
    dajesz szansę wypalić ten gaz pracującemu silnikowi już na benzynie, i elegancko odpala na samej benzynie, bo bez gazu... Z parownika, albo i od zbiornika, jak stoi elektrozawór przy parowniku?
    To w lanosie jest równie prawdopodobne, co UPG.

    Jeśli świeci się przy włączaniu stacyjki kontrolka silnika http://daewooforum.pl/temat25538.html i http://daewooforum.pl/temat3883-15.html
    Jeśli nie świeci... tu potrafią nawet i wyjąć żarówkę.
    Nic o kontrolce nie napisałeś.
    Podczas odczytu błędów włącza się wentylator.
    Włącza się?
    Jeśli nie, to powinieneś już doczytać o bezpiecznikach, przekaźnikach i opornicy wentylatora (ta mogła już się rozlecieć).

    ==Jeśli Lanos jest z poduszką powietrzną, to nie włączaj zapłonu bez podpiętego licznika, bo można nabawić się błędu kontrolki air bag.==

    Zdjęcie klemy z aku, lub wyjęcie bezpiecznika F5 w kabinie, na bliżej nieokreślony czas :) powoduje reset komputera benzyny.
    Pomocne przy błędach i problemach ze źle wyregulowaną, zużytą inst lpg.
    Nie naprawia, bo sterownik znowu zgłupieje od "takiego" gazu, ale z zakręconym, lub wyjeżdżonym gazem do zera, można sprawdzić sobie działanie TYLKO na benzynie (u mnie 3,99 PLN).

    https://www.google.com/search?q=prze%C5%82%C4...ECAoQAw&biw=1440&bih=725#imgrc=J4LOSndD1CpLoM Czy tu można coś popsuć?
  • #10
    Martwiczek
    Level 3  
    tzok wrote:
    Martwiczek wrote:
    No właśnie jak byłem u gazownika na regulacji to mi wymienił przełącznik i w sumie od tego momentu po jezdzie na gazie nie ważne jak zgasze samochód to po krótkim postoju nie odpada
    Co było powodem wymiany przełącznika? Jak samochód zachowywał się przed wymianą?

    Przyjechałem do gazownika z takim problemem że na lpg gasnął mi np przy dojeździe do skrzyżowania, redu z 2 na 1(już podczas wciskania sprzęgła do redukcji obroty leciały gwałtownie w dół) no i było tak że nie trzymał w ogóle progu obrotów i jakbym nie kopnął w gaz żeby je podbić to od razu chciał gasnąć... podjechałem i pierwsze co mówi żeby przełączyć na gaz, kliknąłem przycisk (mój stary przełącznik: https://archiwum.allegro.pl/oferta/przelacznik-do-lpg-i6860800095.html ) i akurat wyleciał ze sprężynką, nie mogłem jej znaleźć, gość troche się wku*wił ale wymienił mi na szybko na ten przełącznik: https://archiwum.allegro.pl/oferta/przelaczni...ka-lpg-gazu-autronic-3-kable-i7860292514.html
    i zaczął regulować, problem z gaśnięciem naprawił, kręcił śrubą na parowniku z miernikami w łapie, już miałem odjeżdżać, podaje rękę, a tu nagle bum, dupło jak z armaty, dym z pod maski i płyn na jego posesji, nie powiem głupio mi sie zrobiło ale skąd mogłem wiedzieć... popatrzył sie na mnie tak krzywo jakby mnie juz nie chciał widzieć, nie dziwie się bo co gdyby mu to wyj*bało w twarz jak regulował.

    Tak więc chłodnice musiałem wymienić z wentylatorem
    g107r wrote:
    Nic o kontrolce nie napisałeś.
    Podczas odczytu błędów włącza się wentylator.
    Włącza się?

    Check sie pali na zapłonie czyli tak jak powinno być, po odpaleniu znika, sczytywałem błędy to wyskoczył tylko 22 jak dobrze pamiętam, no generalnie chodziło o TPS... wentylator załączył sie od razu po tym jak dałem zapłon kiedy były zmostowane A i B
    g107r wrote:
    "Krokowy" lpg jest podłączony?

    Podłączony, podłączony
    g107r wrote:
    jak stoi elektrozawór przy parowniku?

    https://imgur.com/a/yOBhP11
    Jezeli dobrze ogarniam to tam od boku na dole
  • #11
    g107r
    Level 40  
    Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu.
    Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model.
    Ile może mieć najechane?
    Od lipca, wybitnie kojarzysz mi się z parownikiem, lub jego regulacją. Przecieka gaz, wzbogacając mieszankę paliwa, na której trudno odpala, chociaż jako tako jedzie, bo sobie gaśnie...
    Niby ładnie wygląda, ale najważniejsze jest w środku.
    A jak nie da się wyregulować, to trzeba zmienić regulującego, lub to regulowane.
    Martwiczek wrote:
    Info,dla,potomnych,sory,nie,działa,mi,spacja:D
    Pomogła.regulacja,gazu.kręcił,srubką,na,parowniku,coś,pałował,z,miernikiem,itp,30min-30zł,do,tego,wymiana,przełącznika,gazu,na,nowy,-30zł
    I znowu? No to nie wiem, czy to była skuteczna regulacja.
    Wciąż "kabelek", masa to była, ale dalej nie wiadomo od czego?
    Patrzyłeś czy cewka elektrozaworu jest podłączona?
    https://www.google.com/search?q=parownik+lpg+...ECAoQAw&biw=1422&bih=707#imgrc=LzPXY8bYpq-ZJM
    To czarne kwadratowe, moje żółte https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16609292#16609292 w tym srebrnym tłoczku jest gumka. Ale jak słyszysz że tam coś stuka przy włączaniu lpg, znaczy rusza się, choć gumka może być już wybita, i niedokładnie uszczelnia.
    Filtr gazu masz chyba dawno nie odkręcany, to pod tą pokrywką z 3 ampulami, imbusami. Jego stan zależy od jakości tankowanego gazu, więc może być dowolny.
    Nowe membrany.
    Nowy parownik ze 160...
    To i tak raczej gazownik, bo już może być niebezpiecznie.

    Z tym że pierwsze, to parodniowa jazda na benzynie po zresetowaniu sterownika. "Programowanie", jak kto woli, ja nie stosowałem, -20 czy coś, ja będę rozgrzewał go do wentylatora?
    Plus odpięcie parownika od wody, bo idąc tym tropem, trzeba by rurką połączyć odkręcone przewody, bo podobno woda znika?

    7 litrów przez kwartał, to nie musi spektakularnie lecieć. Może wyciekać i od razu odparowywać, kropli nie zobaczysz, co najwyżej na macanego poczujesz mokre na jakimś łączeniu węża wody. Mnie np pociło się z wyjścia głowicy na nagrzewnicę, gdzie prawie nie widać tego przewodu, ani jego opaski. Tak pi razy drzwi, na wysokości tej białej naklejki na plastikowej pokrywie z napisem DAEWOO, ale pod kolektorem ssącym.


    Zrób reset ecm, odczytaj błędy.
    Pojeździj, odczytaj błędy.
    Błąd 22 jest stałym błędem?
    Zmierz napięcie pomiędzy czarnym i niebieskim we wtyczce do TPS, ma zawierać się w granicach 0,56-0,62V.
    Pomiędzy czarnym i jasnoniebieskim ok 5V.
    Tu uszkodzony, nieustawiony czujnik, rozregulowana przepustnica,
    zwarcie,
    ktoś wyjął wtyczkę, zrobił błąd, a ten pozostał...
    Robiłeś tam coś, oprócz czyszczenia krokowego i jego wejścia? Niczym nie kręciłeś, nikt nie "regulował" obrotów przepustnicą?

    Może być to http://daewooforum.pl/temat16318.html?highlight=spos%F3b++szarpanie czyli blaszki http://daewooforum.pl/temat75374.html i kabelki http://daewooforum.pl/temat20771.html?highlight=tps, bo to takie wady lanosa, choć nie są remedium na wszystko...
    Także m.in. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3342874.html bo AL700 "paliły" się w środku.

    Sprawdź to http://daewooforum.pl/temat8811.html, sądząc po drganiach :D mnie odczyt włączał szybki bieg wentylatorów. To tam, to były resztki od wolnego.
  • #14
    psooya
    Level 38  
    Jesli o mnie chodzi i problem z bledem adaptacji ckp to zostal gdyż nie moje auto tylko wujka, nie chcialo mu sie z tym jechać 300km i zostawiac gruza wiec no jest jak bylo poza udrożnieniem złącza obd. Sterownik jest po kastracji immo wiec kto wie co tam rzekome ASO 15 lat temu uczynilo. Bylem na czopie wału i klin jest na swoim miejscu, rozrzad sprawdzilem. P1336 jest nie kasowalny czy na zgaszonym czy na odpalonym wiec ewidentnie jest to usterka wg mnie softwarowa z czego wnioskuje brak adaptacji ckp.
    Jesli nie bylo to pytanie do mnie --> kosz.
    Dzięki za liste błędów.
    Btw jeśli jest jakas opcja adaptacji bez fejsa daewoo lub cudu na kiju bo go tu nie mam a na urlopie jestem w pobliżu tego DaEVO to chętnie podejdę do niego i spróbuję. Oczywiście auto ma gaz lpg i od czasu sekwencji 99% problemów znikło.
    Faktycznie P0336 potem P1336.... kurcze tylko nie mam pojecia co z tym zrobić. Na szybko tylko elm327 pod ręką a reszta jak delphi nie wie co to lanos.
    CKP nowy oryginalny. Może zle czyta amplitude właśnie przez brak adaptacji a może uwalony ecu. Trzeba by czysty podstawić. Moze masz?