Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne zachowanie komptera Autronic AL-600

13 Paź 2005 23:19 6245 17
  • Poziom 10  
    Witam.
    Zagazowałem Golfa założyłem instalacje z komputerem (Autronic AL-600). Na gazie samochód chodzi idealnie ale problemy zaczeły się z jazdą na benzynie - brak wolnych obrotów. Pojechałem do mechanika on stwierdził że na benzynie nie pracuje sonda Lambda, na gazie jednak sonda próbkuje prawidłowo. Pojechałem więc do Gaziarzy którzy zakładali mi inst i stwierdzili że coś z sondą jest nie tak. Nurtuje mnie jednak to że sprawdzałem i sondę i Katalizator przed zamontowaniem gazu i wsio było ok. i dlaczego na gazie sonda działa. Wydaje mi się że coś źle zamontowali (kompuetr od gazu zakładali inny i byłoto samo)
    Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    Witaj,

    Miałem takie samo zachowanie w przypadku Forda Fiesty.
    1. Zresetuj komputer silnika (odłącz lewą klemę akumulatora na 2 minuty)
    objawy powinny ustąpić.
    2. Jedź do gazowników i powiedz im, że odwrotnie podłączyli Ci sondę Lambda. Moi gazownicy początkowo zrzucali to na niesprawny silniczek krokowy, itp. Gdy ich przycisnąłem przyznali się do błędu, zmienili instalację i problem się skończył.

    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Musiałbyś sprawdzić, czy nie wykombinowali coś z emulacją sondy lambda, a dokładniej przewodem od kompa gazu do kompa motoru. Wtey to będzie prawidłowa praca na gazie a brak reakcji na benz.

    NIE DAJ SOBIE WMÓWIĆ, że uszkodzona jest sonda lambda. Jeśli na skrętki podłączali mogli coś zrąbać.

    Jeśli będziesz zdecydowany SAM naprawiać to daj znać i będziem radzić. Sprawa do zrobienia o ile masz choćby prosty multimetr.
  • Poziom 9  
    Ja też dołączam sie do tematu bo mam b. podobne problemy z al 600 . Chętnie skorzystam z porad i lubię sam grzebać.
  • Poziom 16  
    żle ustawiona emulacja sondy w komputerze gazowym

    Dodano po 25 [sekundy]:

    sonda na mase

    Dodano po 40 [sekundy]:

    miłej zabawy Pozdrawiam

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Zmień gazownika
  • Poziom 11  
    Witam,
    Ja tez mialem taki sam problem z moim Golfikiem III. Po odłaczeniu - klemy od akumulatora bylo ok, ale tylko na jakis czas. wyjezdzilem sie po elektrykach, gazownikach na kasowanie bledow komputera a itak wszystko po przejechaniu kilko kilometrow sie psulo. Ja kupilem juz auto z instalacja gazowa na AL-600. Znalazlem w koncu kompetentnego gazownika u mnie w miescie (Radomsko, a gazownik nazywa sie Lewandowski - i nigdy go raczej nie zmienie na innego),
    Podsumowujac, co sie okazalo:
    Przewód od TPS nie byl wogole podlaczony do silniczka krokowego i wogole nie skonfigurowany(wg czerwonej wewnatrz obudowy sterownika Al-600 na plytce. Jest tam takze potencjometr i dwa przelaczniki(od emulacji sondy lambda). Potencjometrem nalez wyregulowac tak, aby na jałowych obrotach czerwona dioda nie swiecila, a po dodaniu gazu(odrobine) dioda sie zaswiecala.
    Drógą rzecaą są te 2 przelączniki(góra - dół). Mój gazownik powiedzial, ze te przelaczniki sa od konfiguracji emulacji sondy lambda. U mnie cos pomierzyl miernikiem i okazalo sie, ze przelaczniki sa zle ustawione i nie emuluje na mase. Przelaczyl obydwa przelaczniki w pozycje dolna i jest ok, nie lapie zadnych bledow na komputerze motoru i nie musze odpinac klemy (z czasem stalo sie to denerwujace). Pozatym wykonal ni kompleksowa regulacje gazu za 20zl pod analizatorem spalin. Auto stalo sie zrywniejsze, prawie jak na benzynie a silnik to 1800cm3. Jak bedziecie mieli jakies pytania piszcie - odpowiem z przyjemnoscia. I nie dajcie sie oszukiwac, ze to silniczek krokowy czy sonda lambda jest uwalona - bo po prostu szkoda pieniedzy - a takich speców-naciagaczy jest mnostwo.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Przewód od sondy powinien być przecięty biały przwód wychodzący ze sterownika powinien być podłączony do sondy a brązowy do ECU samochodu. Pewnie masz przewód od sondy nie przecięty i dołączony tylko do niego biały.
  • Poziom 29  
    piotrekrm napisał:
    a wie ktos moze dla czego czasami gazownicy niepodłączają sygnału TPS ? już u kilku osób zauwazyłem ze jest niepodłączony...

    Szczerze powiedziawszy też nad tym się zastranawiałem i doszedłem do wniosku, że jest to raczej ... lenistwo i niewiedza - innych wytłumaczeń nie widzę.
  • Poziom 14  
    Oni to robią celowo ponieważ te sterowniki nie nadają się do sterowania dawką gazu. A bez tego sygnału sterownik praktycznie nie działa. U mnie w samochodzie po podłączeniu tego sygnału wolne obroty falują a gdy jadę równomiernie co jakiś czas przestaje ciągnąć na 1 sekunde.
  • Poziom 38  
    sakull To jest wtyczka do połączenia z komputerem w celu programowania instalacji.
  • Poziom 29  
    Qbuś napisał:
    sakull To jest wtyczka do połączenia z komputerem w celu programowania instalacji.


    "Komputer" to trochę za dużo powiedziane.
    Podłacza się tam prosty tester służący do ręcznego ustawienia instalacji.
    Popatrz: tutaj

    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z autonic al-700. centralka przelacza na gaz ale dopiero przy dodaniu gazu na 1000-1100 obr zapala sie zielona dioda na obudowie. Wczesniej dioda palila sie caly czas. Stało sie tak po wymianie czujnika polozenia wału- silnik równiej pracuje ale podczas spadajacych obrotów na gazie przydusza go i czasem gasnie. Dodatkowo zapala sie kontrolka od wtrysku na desce rozdzielczej. Co moze byc powodem tego?

    instalacja na al-700
    fiat bravo 1.4 12v wtrysk jednopunktowy.
  • Poziom 10  
    Witam
    Kupiłem używaną instalację lpg, gdzie jest sterownik AL600. Szukałem testera do regulacji, ale nie znalazłem. Może ktoś wie gdzie można go nabyć, albo schemat (ma podobno być prosty).
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    adozp napisał:
    Witam
    Kupiłem używaną instalację lpg, gdzie jest sterownik AL600. Szukałem testera do regulacji, ale nie znalazłem. Może ktoś wie gdzie można go nabyć, albo schemat (ma podobno być prosty).
    Pozdrawiam

    Słabo szukałeś, poczytaj chociażby: tutaj.