Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak naprawić uszkodzony wizjer w Canonie 600D?

17 Nov 2020 12:33 186 6
  • Level 3  
    Mam problem z moim aparatem canonem 600D. Jakiś czas temu jechałam na hulajnodze i pech chciał, że miałam aparat na szyi, a ulica była śliska no i niestety wywróciłam się. Aparat uderzył o ziemię i niestety po przyłożeniu oka do wizjera obraz jest rozmazany, za to na ekranie wszystko w porządku. Nie wiem gdzie może być usterka i o to chciałabym się zapytać. Jestem początkującym fotografem i mało się znam na częściach... Jak myślicie co mogło się uszkodzić ? Polecacie jakiś serwis czy można to samemu zrobić ? Dodam jeszcze, że aparat robi normalnie zdjęcia w tej samej jakości jak były
  • Level 3  
    Tak, ustawienie ostrości działa poprawnie. Orientujesz się ile taka naprawa by wyszła?
  • Level 32  
    Patrz w wizjer aparatu ale nie trzymając go przy oku tylko z pewnej odległości i jednocześnie obracaj pokrętłem kalibracji w kierunku "+" lub "-". Jeśli nie widać ruchu soczewki znajdującej się bezpośrednio pod soczewką wizjera to niestety wskutek wstrząsu przy upadku wypadła ona z prowadnic albo sam popychacz się zawiesił. Sama naprawa jest prosta i da się to załatwić w kilkanaście minut tylko że...... można to zrobić tylko od wewnątrz i w związku z tym trzeba rozebrać sporą część aparatu, a to już jest pracochłonne. W przypadku 600D naprawa w zależności od serwisu jakiś 50 - 80zł, jak nie znajdziesz nic u siebie to pisz na PW
  • Level 3  
    Widać ruch soczewki
  • Level 32  
    Zuzanna955 wrote:
    Widać ruch soczewki