Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris I 2001 r. 1.0 - Spis bezpieczników, coś "zjada" akumulato

slaw777 18 Nov 2020 12:31 1830 16
  • #1
    slaw777
    Level 11  
    Witam wszystkich. Toyota Yaris 1.0 2001 r. coś w niej "zjada" akumulator na postoju. Aku jest nowy, po około 2 tygodniach garażowania, napięcie jest na poziomie 11,96 V, miga na postoju jedna dioda czerwona, chciałbym ja wyłączyć. Może ktoś z Was ma schemat bezpieczników z opisem, będę wdzięczny.
    Dzięki z góry.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Helpful post
    #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slaw777 wrote:
    miga na postoju jedna dioda czerwona, chciałbym ja wyłączyć

    Jaka dioda ?
    Zamieść jakieś zdjęcie.
    Jeżeli to coś dokładanego, niefabrycznego, to "po nitce do kłębka".

    slaw777 wrote:
    schemat bezpieczników z opisem

    W załączniku opis bezpieczników.
  • #3
    slaw777
    Level 11  
    [quote="CameR"]Jaka dioda ?
    Dioda od alarmu. Dziwne, że alarm jest wyłączony a miga czerwona dioda Securite. Chciałbym ją całkowicie wyłączyć
  • #5
    slaw777
    Level 11  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Jeśli to dioda security to ci nie wyżre akumulatora prędzej radio lub już akumulator nie ma pojemnośći.

    Akumulator nowy, muszę sprawdzić co go rozładowuje, możliwe że radio.
  • #6
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Radio fabryka ?

    Tam standardowo leci woda po kablu od anteny do radia i zalewa końcówkę mocy.

    Jak yaris japoński z antena z przodu a nie francuz z anteną z tyłu.
  • #7
    slaw777
    Level 11  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Radio fabryka ?

    Tak fabryczne.
    Antena z przodu.
  • #9
    piotrek1313
    Level 17  
    slaw777 wrote:
    Dioda od alarmu. Dziwne, że alarm jest wyłączony a miga czerwona dioda Securite. Chciałbym ją całkowicie wyłączyć
    Dioda od immobilizera - pobór prądu znikomy.

    slaw777 wrote:
    Akumulator nowy,
    Też miałem kiedyś nowy aku, aż tak nowy, że przez niego wymieniłem i rozrusznik i alternator, bo przecież aku nowy... Wiem, skrajny przypadek, ale jednak.

    Bierz miernik a jak nie to kup jakiś za 30-40zł - będziesz mieć na lata. Odepnij + na aku i podepnij miernik, zobacz jaki masz pobór prądu. Sprawdź zarówno na otwartym jak i na zamkniętym aucie. Jak pobór będzie dość duży to zacznij od odpięcia radia, później szukaj dalej.

    A tak w ogóle to 2 tygodnie to wcale nie tak mało czasu - podtrzymanie pamięci radia, kompa, immo, jakiś centralny zamek razy 14dni.... W Fabii na nowym aku jak nie jeździłem przez miesiąc latem to ledwo zakręciłem rozrusznikiem, a wszystko było sprawne.

    Pozdrawiam
  • #10
    slaw777
    Level 11  
    nomudrek wrote:
    Jaki jest pobór prądu w czasie postoju?

    0,020 do 0.030 A. Czyli w normie.
  • #11
    nomudrek
    Level 36  
    Pobór prądu w normie, czyli przyczyny należy szukać w innym miejscu. Ze względu na wiek auta zacząłbym od sprawdzenia stanu alternatora, czy jest prawidłowe ładowanie akumulatora ponieważ nowy akumulator nie był doładowany i stąd jego szybkie rozładowanie. Mierzymy napięcie na klemach, na alternatorze oraz miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora gdzie spadek napięcia przy maksymalnym obciążeniu powinien być około 0.08 V większy świadczy o złym stanie przewodu.
  • #12
    slaw777
    Level 11  
    Ładowanie sprawdzałem w granicach 14 V. Będę trochę więcej nim jeździć i powinno być ok.
  • #14
    slaw777
    Level 11  
    powinno być 13,8 do 14,5 V. Sprawdzę teraz będę nim jeździł częściej i po tyg. dwóch sprawdzę napięcia spoczynkowe na akumulatorze.
  • #15
    piotrek1313
    Level 17  
    slaw777 wrote:
    powinno być 13,8 do 14,5 V. Sprawdzę teraz będę nim jeździł częściej i po tyg. dwóch sprawdzę napięcia spoczynkowe na akumulatorze.

    A jak tak rzadko jeździsz to może i przy okazji głównie krótkie dystanse? Pobór w normie. Jak garażujesz i rzadko jeździsz to rozważ zakup małego prostowniczka, takie jak można trafić czasami w marketach, i na czas dłuższego postoju podpinaj pod aku i tyle :)
    Pozdrawiam
  • #16
    slaw777
    Level 11  
    Tak krótkie trasy. Mam prostownik ale w garażu brak prądu, demontuje go i ładuje akumulator w domu to jedyne rozwiązanie aby akumulator nie rozładował się za mocno.
  • Helpful post
    #17
    piotrek1313
    Level 17  
    slaw777 wrote:
    Tak krótkie trasy

    To może być wytłumaczeniem problemu. Niemniej, jeśli auto dłużej stoi i i tak musisz wyjmować akumulator to możesz ew go po prostu odłączyć, wtedy przez te +/- dwa tygodnie jak stoi nie zostaną pożarte (przez radio, kompa, immo itp) kluczowe ampery potrzebne do uruchomienia. Ponadto możesz też jechać do celu lekko okrężną trasą - dodatkowe 2-3 minutki ładowania raczej mu pomogą, ew jechać wolniej (nie jak zawalidroga :D ) wtedy ładowanie masz i tak takie samo :) niby się wydaje że to mało, ale jedna trasa tam i z powrotem po 3 minutki dłużej to już jest 6 minut ładowania akumulatora, wtedy tylko zdejmij klemę jak będziesz wiedzieć, że autko na pewno będzie dłużej stało i tyle :)
    Pozdrawiam