Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

"Inne" aktywne urządzenie w sieci lokalnej VECTRA

Rezer 19 Nov 2020 14:22 2373 5
  • #1
    Rezer
    Level 2  
    Mam Internet z Vectry z ruterem Technicolor CGA2121.
    Komputer podłączony kablem, a w strefie klienta Vectry wyłączone oba pasma wifi 2,4 i 5,0Gb.
    1.
    Programem PRO Speed Test (pro.speedtest(dot)pl) chciałem wykonać certyfikowany test prędkości Internetu, ale nie mogę. Program sygnalizuje, że w sieci lokalnej poza moim komputerem i urządzeniem końcowym (np. routerem) są aktywne inne urządzenia.
    "Inne" aktywne urządzenie w sieci lokalnej VECTRA
    2.
    Próbowałem zalogować się do routera przez przeglądarkę internetową (192.168.0.1), żeby odfiltrować nieznane urządzenia, ale dostęp jest zablokowany (standardowe login i hasło nie działają).
    3.
    Skontaktowałem się z działem technicznym Vectry, jednak oni twierdzą, że widzą tylko mój komputer, a dostępu do ustawień routera nie dadzą, bo ich regulamin zabrania logowania się do routera i zmian jego konfiguracji.

    Rozumiem żądzę tej firmy do panowania nad wszystkich, ale żeby blokować użytkownikom dostęp do możliwości zablokowania dostępu do własnej sieci lokalnej urządzeniom o innych niż nasze adresom Mac, to chyba przesada. No i pozostał niedookreślony problem dotyczący dodatkowych aktywnych urządzeń. Program PRO Speed Test utrzymuje komunikat o "innym" aktywnym urządzeniu w sieci lokalnej Vectra. Czy ktoś wie o co w tym chodzi ?
    "Inne" aktywne urządzenie w sieci lokalnej VECTRA
  • #2
    badboy84
    Level 42  
    Router jest własnością operatora więc czemu niby użytkownik miałbym mieć do niego dostęp i grzebać w jego ustawieniach? VECTRA nie jest tutaj wyjątkiem, inni operatorzy jak np Toya też nie dają dostępu. Zrestartuj router i komputer i sprawdź ponownie.
  • #3
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Rozwiązaniem jest zakup własnego routera a urządzenie od dostawcy przełączyć w tryb modemu. Oczywiście konfiguracja modemu po stronie dostawcy.
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @Rezer
    badboy84 wrote:
    Zrestartuj router i komputer i sprawdź ponownie.

    Restart może tu nie pomóc, bo zazwyczaj dane uwidocznione w GUI modemu zostają.
    Tu by trzeba było zrobić reset guzikiem na obudowie modemoroutera i dopiero wtedy sprawdzić.

    Zresetować guzikiem możesz śmiało, modemorouter sobie sam zaciągnie provisioning z serwera operatora (dane na modemorouterze wrócą do ustawień fabrycznych).
    Pozostałe urządzenia, proponuję w ogóle wyłączyć i dopiero wtedy testować.
  • #5
    Rezer
    Level 2  
    Tak to prawda, router jest własnością operatora. Ale prawdą jest też to że na czas świadczenia usługi dostępu do Internetu jest wypożyczany użytkownikowi. Jako użytkownik mam prawo a nawet obowiązek dbania o własne bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo danych. Ten obszar jest jeszcze ważniejszy gdy chodzi o Internet udostępniony przez operatora firmie. I tu zaczynają się schody. skoro operator udostępnia ruter z przewodowym i bezprzewodowym dostępem do Internetu, to dlaczego zabrania mi nawet wglądu w stan zabezpieczeń nie mówiąc już o konfiguracji zabezpieczeń. Może chciałbym wiedzieć czy ktoś inny nie korzysta z mojej prywatnej sieci wifi, może chciałbym dopuścić do sieci prywatnej tylko własne urządzenia o określonym numerze IP. Dlaczego operator zachowuje się tak jakby moje bezpieczeństwo nie było ważne, a nawet dopuszczalne ?
    Oczywiście mogę kupić router i przypiąć do routera Vectry, tylko jaki to ma sens ? Wskażę tylko, że dział techniczny tej firmy widzi wszystkie moje urządzenia, więc gdzie tu jest bezpieczeństwo, prywatność, a w kwestiach biznesowych nawet poważniejsze uchybienia.
    Można też przełączyć router vectry w tryb modemu i wyłączyć w panelu klienta wifi, tylko w takim razie po co mi coś takiego w domu, niech sobie to zabiorą na zewnątrz bo mi potrzebny będzie tylko kabel.
    No i pozostaje najważniejsze - dlaczego aplikacja Net Speed Test widzi inne aktywne urządzenia, tego nikt nie wyjaśnił a temat jest ciekawy !
    ps. złożyłem reklamację czekam na wyjaśnienia operatora
  • #6
    -Zuzia
    Level 14  
    Brak dostępu do panelu jest skandaliczny, ale listę podłączonych urządzeń można też sprawdzić w EBOK, Pakiety i usługi -> Moje usługi -> Sprzęt -> Podłączone urządzenia. Dla trybu bridge działa bezbłędnie, trybu router nie sprawdzałam.