Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć lampę ścienną...

20 Lis 2020 10:49 408 22
  • Poziom 10  
    witam
    Na wstępie od razu zaznaczam że jestem zielony w sprawach elektryki domowej.
    Robie właśnie remont w pokoju.
    Mam dwa "miejsca" na kinkiety.
    Jeden juz był połączony no i świeci. Drugiego nie ma ale są wypuszczone kable.
    Moje pytanie brzmi jak mam podłączyć te kable skoro ich kolor jest taki sam? Musze sprawdzić napięcie miernikiem ? Czy jeśli kupie kinkiet i będą tam również 2 kable to przecież musze chyba to połączyć tak jak jest połączony ten pierwszy skoro mają ten sam wlacznik ?
    Z góry przepraszam za moj jezyk. I proszę bez zlosciwosci
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 29  
    Wystarczy sprawdzić kontrolką. Przy włączonym włączniku ten przewód gdzie zaświeci kontrolka do styku L kinkietu, drugi do N, choć nie ma to większego znaczenia, w większości opraw oświetleniowych, nawet nie jest zaznaczone L i N. Przy odwrotnym podłączeniu też będzie działało poprawnie.
  • Specjalista elektryk
    volt1 napisał:
    Wystarczy sprawdzić kontrolką. Przy włączonym włączniku ten przewód gdzie zaświeci kontrolka do styku L kinkietu, drugi do N, choć nie ma to większego znaczenia, w większości opraw oświetleniowych, nawet nie jest zaznaczone L i N. Przy odwrotnym podłączeniu też będzie działało poprawnie.
    A co, gdy lampa będzie w I klasie ochronności na przykład, ze stykiem ochronnym?
  • Poziom 16  
    elpapiotr napisał:
    volt1 napisał:
    A co, gdy lampa będzie w I klasie ochronności na przykład, ze stykiem ochronnym?

Wtedy kinkiet będzie z trzema przewodami z ochronnym do
    obudowy.
  • Poziom 19  
    volt1 napisał:
    Przy odwrotnym podłączeniu też będzie działało poprawnie.