Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plyta indukcyjna 2 palnikowa

20 Lis 2020 21:06 351 14
  • Poziom 3  
    Witam
    Mam do Was pytanie o kwestie techniczne.

Buduje 4 domki letniskowe na wynajem i obecnie rozglądam się za płytami indukcyjnymi dwu-palnikowymi.
    Mam dylemat ,z tego co przeczytałem na forum ,bardziej sprawdziłaby się tutaj płyty na "sile" niż 230v.

I teraz tak ,składając wniosek o przyłącze prądu, pracownica energetyki spytała się co konkretnie potrzebuje. Opisałem jej ,ze potrzebuje napięcie, które zasili mi 4 domki letniskowe (tylko w trzech będą płyty ,4 domek ma kuchenkę gazowa) i nie będzie stwarzać problemów-sam jestem zielony w temacie. Z jej strony padła sugestia o kontakt z architektem ,niestety kiedy składałem wniosek on był na urlopie -niedostępny.

I wyszło na to ,ze w warunkach umowy mam cos takiego:
    "rodzaj mierzonej energii -energia czynna pobrana -licznik 1-fazowy" (z tego co pamiętam powiedziałem ze nie potrzebuje siły...tak wtedy myślałem)
    Dodam ,ze na dzisiaj przyłącze mam wykonane, niestety przez wirusa odwołali wszystkie odbiory... 16miesiecy czekania na przekopanie 2 metrów ziemi do ogrodzenia i teraz takie cos sic!
    Grupa przyłączeniowa; V
    Moc 5.5 kW

Elektryk zrobił mi w miejscu na kuchenki gniazdko na 230v i sile również.
    Czyli gdybym się zdecydował na płyty 400v ,to musiałbym po odbiorach i założeniu licznika składać kolejny wniosek o dodanie tego 3fazowego napięcia/licznika? Nie chciałbym tego robić teraz ,bo tam wszystko się strasznie długo ciągnie i wole , żeby założyli mi jak najszybciej ten zwykły, później ewentualnie zmienić na 3fazowy.