Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet Orlando - Świece padają po 5 tyś km

21 Lis 2020 09:19 720 11
  • Poziom 35  
    Pacjent Chevrolet Orlando 1.8 (F18d4) swapnięty na oplowski odpowiednik. Padła głowica od lubrykatora (zasyfił wszystko) plus pierścienie stanęły dęba stąd swap i wywalenie lubrykacji. Na pokładzie pseudo fabryczne LPG od BRC (sequent 32). Problem jest taki że rozwala świece po 5-10 tyś km. Uszkodzenie polega na rozszczelnieniu się świecy. Znika z niej wewnętrzna podkładka uszczelniająca i ceramika (środek) lata sobie w metalowej obudowie. Świece które padły to wszystkie od DENSO K20TT. Korekty ok na gazie jak i na benzynie (Max 10 %) koła zmiennych faz po wymianie mają jakieś 5 tyś bo było podejrzenie że przez nie i faktycznie były w opłakanym stanie. Świece padają różnie niezależnie od numeru cylindra. Ja mam tylko jedyny pomysł aby sprawdzić inne świece np NGK LPG 6 (1565). Kompresja równo po 12 bar. Rozrząd sprawdzony znaki się zgadzają (nawet sprawdzone zegarowym czy 1 w GMP). Silnik pracuje ładnie równo dopiero jak uszkodzi świece jest CHECK i wypadanie zapłonu na cylindrze z uszkodzoną świecą. Jak będę miał dostęp to wrzucę zdjęcia uszkodzonych świec. Ale są ładne czyste bez przebarwień od przegrzania. Auto jeździ na TAXI głównie na LPG. Wszelkie sugestie mile widziane.
  • Poziom 35  
    Właśnie poszły używane ale po małym przebiegu. Zobaczymy czy to świece DENSO są słabe czy to coś w samym silniku. Jak przeżyją wsadzę te ngk lpg 6 .
  • Poziom 32  
    Za uboga mieszanka.
    Świece mogą być o ciepłocie NGK 7 lub 8.
  • Poziom 35  
    Tylko że sonda lambda przeszła badanie spalin bez zastrzerzeń a korekty max 10 % zarówno na LPG jak i PB.
  • Poziom 32  
    Zaślepiony EGR.
    Sprawdź na rozgrzanym silniku w spalinach tlenki azotu.
  • Poziom 26  
    Megawe napisał:
    Zaślepiony EGR.
    Sprawdź na rozgrzanym silniku w spalinach tlenki azotu.


    W tym silniku nie ma zaworu EGR - jest to realizowane przez zmienne fazy rozrządu ...
  • Poziom 15  
    Odstęp elektrod nie większy niż 0,9 mm? Niektóre teoretycznie pasujące świece mają 1,1 mm i wtedy szybko padają.
  • Poziom 32  
    Są świece bez elektrodowe, specjalne świece do silników wyczynowych jak BRISK Turbo Racing.
  • Poziom 43  
  • Poziom 35  
    Raczej patrząc na ich cenę w porównaniu do odpowiedników NGK skłaniam się że ku temu że do PB są jeszcze ok ale do LPG już nie bardzo dają radę.