Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

126p 700 ccm + turbosprężarka od Smarta

Roli 17 Oct 2005 11:02 18821 36
  • #31
    tplewa
    Level 38  
    Quote:
    -chlodnica oleju to kolejne obciazenie dla pompy oleju i moze to przyspieszyc zatarcie silnika (spadek cisnienia )


    Dokladnie, zwlaszcza ze ta pompa i tak nie jest zbyt wydajna.
    Jednak chlodnica to dobry pomysl jednak inaczej rozwiazana, najlepiej zastosowac dodatkowa pompke elektryczna sterowana czujnikiem temperatury tak by olej nie schladzal sie zbyt mocna. Pompa wymuszala by obieg przez chlodnice dopiero po osiegnieciu jakiejs tam ustawionej temperatury.
  • #32
    dziqus
    Level 18  
    Tommy82 wrote:
    mozna by zmniejszyc kolko na alternatorze ale to da spadek mozcy bo bedzimy niepotrzebnie krecic alternatorem
    dziwnie to zabrzmi ale do tego silinka zakladalbym raczej wieksze kolo na alternator, dlaczego, otoz z tego co wiem, gdy silink osiagnie ok 5500rpm spada wydajnosc wentyaltora poniewaz zaczyna on "mielic powietrze" zamiast wydmuchiwac je na cylindry (zwiekszajac przelozenie ten moment nastapi znacznie "nizej") poza tym przy obrotach walu rzedu 7-8 tys seryjny wentylator szybko podziekuje za wspolprace (przy wiekszym przelozeniu obroty wiatraka grubo przekraczalyby 10tys). I tak zakladajac ze przy turbodoladowaniu silinik bedzie sie krecil duzo wyzej niz seria, zakladalbym wywazony wentyaltor alu


    jesli chodzi o chlodnice to kiedys widzialem rozwiazanie z aluminiowym zbiornikiem oleju i dodatkowa pompa (elektryczna) obydwa przewody olejowe byly podlaczone bezposrednio do miski a pompa ze zbiornikiem byla po prawej stronie (tam gdzie w fl'ach jest cewka zaplonowa). blizszych szczegolow tego patentu niestety nie znam
  • #33
    DOHC
    Level 19  
    tplewa wrote:
    najlepiej zastosowac dodatkowa pompke elektryczna sterowana czujnikiem temperatury tak by olej nie schladzal sie zbyt mocna. Pompa wymuszala by obieg przez chlodnice dopiero po osiegnieciu jakiejs tam ustawionej temperatury.


    elektryczna pompa oleju to by byla swietna opcja , tylko skad ja tanio wziac , pozatym nie musiala by byc wlaczana i wylaczana . Przy chlodnicach oleju sa termostaty otwierajace sie w odpowiednim momencie i nie ma problemu z wychlodzeniem . A co do tej pompy to trzeba przedewszystkim zadbac zeby nie narobila za duzego cisnienia bo uszczelniacze w turbo pujda w podskokach , olej bedzie sie lal przez uszczelniacze zaworowe a kto wie czy i przez pierscienie nie pujdzie conieco w wyniku czego za samochodme pojawi sie sliczna niebieska chmurka :D
  • #35
    DOHC
    Level 19  
    tplewa wrote:
    Np. z Nissana 200sx s13 pompa od chlodnicy tylniego mostu

    tutaj masz troche o tym:

    http://forum.turbokillers.com/tematy_2836.htm


    no to juz wiemy z czego wziac , teraz tylko jeszcze dobrze by sie bylo dowiedziec za ile :D , mógłbys zdradzic ile taka pompa kosztuje i gdzie jej szukac , przyda mi sie to do przyszlych projektow :D
  • #36
    Roli
    Level 26  
    Sama chłodnica oleju w silniku kaszla to nie problem, pompa daje rade, ale jak już podejdzie kolejny element do smarowania to faktycznie może być spory problem. Dobrym pomysłem by było zmontowanie drugiego obiegu smarowania na pompie elekttrycznej dla turbinki, ale wtedy mody silnka wyjdą poza poziom cenowy który jest dla mnie dostepny. Więc początkowo wszystko bedzie śmigało bez chłodnicy na seryjnej pompie + monitoring temperatury oleju. Co do wentylatora to nie ma problemu ponieważ wieksze koło do altka to nie problem, ceny są nawet przystępne za używaną sztuke. Ewentualnie można by założyć jeszcze aluminiowy wentylator, który jest lepiej wywazony i ma miejszą mase. Dodatkowo ewentualnie można jeszcze delikatnie dźwignąć ciśnienie na pompie oleju.

    P.S. Ta elektryczna pompa może być dobra do bardziej zaawansowanych projektów, ale najpierw wyczaje jak sie silnik bedzie obchodził bez niej :) Szczerze mówiąc to nie chce władować w to dużej ilości kasy, to ma być projekt stosunkowo niskobudżetowy, ale zarazem sprawnie działający :)
  • #37
    DOHC
    Level 19  
    tez mysle ze na poczatek chlodniaca to nie koniecznosc ale jesli juz bym mial zakladac to bym wolal pompe oleju elektryczna zalozyc w obiegu z chlodnica nie ze sprezarka , tak jak w linku wyzej bylo pisane , zamontowac w misce termometr oleju w polaczeniu z przekaznikiem uruchamiajacy pompe , przy turbo by musiala pompa chodzic non stop a to obciaza elektryke ale jest tez mozliwosc podawac cisnienie z pompy elektrycznej i na turbo i na chlodnice (wtedy termostat potrzebny ) wtedy seryjna pompa oliwi tylko bebechy ale znow trzeba by zastosowac jakis regulator cisnienia oleju cos w stylu takich przy listwach wtryskowych