Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p 700 ccm + turbosprężarka od Smarta

Roli 14 Paź 2005 12:28 16379 36
  • #1 14 Paź 2005 12:28
    Roli
    Poziom 26  

    Wymyśliłem sobie dosyć dawno temu taki projekt na bazie silnika z fiata 126p 650 ccm. Powiększyć pojemność do 700 ccm (układ korbowo tłokowy z bisa, w seryjne cylindry dać do wprasowania tuleje od bisa) - już czesciowo zbudowany. Głowica z CC700 (ponieważ ma wieksze zawory w porównaniu z bisem) i turbosprężarka od Smarta, oczywiście zasilanie gaźnikowe, do tego chłodnica oleju. Chłodzenie głowicy i sprężarki rozwiąze za pomocą pompy wody z silnika od Zastavy napędzanej od paska klinowego. Zaspawanie kanałów wodnych w głowicy od strony cylindrów to nie problem. Problem jest tylko w jednej kwestii. Czy da sie tak zmodyfikować głowice aby kanały wodne przebiegały nie góra - dół (jak w seryjnym) tylko wzdłuż komór spalania !!!!!!! Jakaś mała chłodnica wykożystana bedzie z CC lub innego samochodu.
    Tylko prosze nie mówić że to sie nie opłaca, że to dłubanie w g**nie i niepotrzebna rzeźba. Czekam na konkretne opinie i porady :)

    P.S. Nie pisałem o takich rzeczach jak wyważenie układu korbowo tłokowego, zmodyfikowanej głowicy (a dokładnie kanałach dolot - wydech) i innych oczywistych rzeczach :)
    Jak to i tak robie, tylko najpierw chciałem coś wiecej wiedzieć o tej głowicy ( to przez nią nie moge spać ;))

  • Pomocny post
    #2 14 Paź 2005 14:33
    DOHC
    Poziom 19  

    taka czesc jak glowica pracuje w specyficznych warunkach (temperatura) jak zabardzo zaczniejsz majstrowac przy glowicy i zdejmiesz za duzo to zminiejszy sie jej pojemnosc cieplna i peknie poprostu lepiej zostaw ja w spokoju .

    a co do sprezarki od smarta to moze byc ciezko znalesc , proponowal bym cos od tych nowych malolitrazowycj diesli

    pozdrawiam

  • #3 14 Paź 2005 16:13
    Roli
    Poziom 26  

    Sprężarke już mam praktycznie w domu :) A co do tych małych diesli to najmniejszą pojemność mają w okolicach 1.0L a Smart benzyna ma 700 czy tam 800 ccm wiec pasuje w miare dobrze. Jak gdzieś tanio wyrwe głowice od 700 to pokombinuje, a jeśli nie to spróbuje to wymodzić na seryjnej głowicy kaszla, tylko zrobie oddzielne chłodzenie dla turbinki. Wolał bym zrobić to na innej głowicy i wiem jak sie to moze skończyć, ale spróbuje, najwyżej dostane jakimś odpadającym elementem w głowe ;) Na poważnie. Nie zamierzam mocno kroić tej głowicy, chce tylko zmienic przepływ cieczy przez głowice - wiem łatwo sie mówi, ale znając życie to trzeba bedzie poważnie ją pokroić. Przekonam sie w pod koniec miesiąca, jak dostane wypłate i wybiore sie na łowy na złom samochodowy :D Ostatno widziałem "pare skarbów"

  • #4 14 Paź 2005 17:23
    sampler
    Poziom 16  

    A nie lepiej od razu wstawic 900 cm^3 od CC lub fiata 127? Przeciez wal maluchowski nie wytrzyma takiego obciazenia. Sprawdzona konstrukcja jesli chodzi o zastosowania do sportu jest silnik 900 i skrzynia od CC700.

  • #5 14 Paź 2005 18:11
    DOHC
    Poziom 19  

    ale 900 i 1100 jest na peczki a 650 turbo nie ma jeszcze . Co do glowicy to najlepiej jak bys dal jakies zdjecia pogladowe bo ja glowy od cieniasa nie mialem w rece . Podejrzewam ze nic nienormalnego tam nie ma to mozesz normalnie zaspawac dol i wywiercic dziory w bokach glowicy tak jak w grzejnikach chociaz zastanow sie jak to zespawasz zeby wytrzymalo 600 C min w aluminium chyba nie wykonalne

  • #6 14 Paź 2005 19:44
    Roli
    Poziom 26  

    Sampler ale co to za wyzwanie zrobić swapa ??? Każdy pustak włoży do kaszla inny silnik i zrobi tak żeby to jeździło !!! W kraju już od cholery jeździ swapów, ja natomiast chciałbym zrobić coś nowego, coś czego nie spotka sie na każdym skrzyżowaniu. W czewie też jeździ już kilka swapów, ale nie spotkałem sie jeszcze z taką rzeźbą jaką ja planuje zrobic. A poza tym nie buduje samochodu pod rajdy, tylko lubie tuning mechaniczny i staram sie zrobić coś konstruktywnego :)
    Niestety nie mam aparatu, poszukam jakiejś fotki na necie i postaram sie ją tutaj zamieścic, wtedy łatwiej bedzie coś pokazać i wytłumaczyc. No własnie pasowało by to porządnie pospawać żeby nic nie ciekło i przydało by sie porzadne chłodzenie ze znaczym spadkiem temperatury, ale wydaje mi sie że chłodnica z CC starczy (dużego obiegu nie bedzie), ale dodatkowo (zalezy ile *C bedzie pokazywał wskaźnik temp oleju) ewentualnie zamontuje chłodnice oleju żeby sie to wszystko nie przegrzało. Biore sie do szukania fotek głowicy :)
    No i znalazłem jakieś fotki, moze nie są najlepszej jakości, ale zawsze coś pomogą zrozumieć :)

  • #7 14 Paź 2005 20:14
    DOHC
    Poziom 19  

    jak sie tak zastanowie to nie przychodzi mi nic innego do glowy jak tylko jakas podkladke wlozyc . ale to ciezko bo by nalezalo zjechac powiedzmy o 3 mm glowice i w blasze stalowej najlepiej kwasoodpornej laserowo wyciac idealnie komory spalania , dziury na szpilki i ewentualnie kanaly olejowe nie wycinajac kanalow wodnych . A proponuje taki sposob gdyz nie przychodzi mi do glowy zaden sposob na zespawanie aluminium tak trwale zeby sie nie rozlecialo przy takiej temperaturze . Gdyby to pospawac to by bylo z 500C spokojnie i to przy spawie najlepiej wiec bankowo pusci , nie mainnej opcji

  • #8 14 Paź 2005 20:23
    Roli
    Poziom 26  

    No zgadza, gdyby nie tempratura nie było by problemu, a jeśli sie to rozszczelni to tyle energii psu w d*** i roboty niepotrzebnie wyrzuconej w błoto. Tylko teraz żeby ta płyta o której wspominasz dobrze uszcelniała kanały wodne, olejowe i komore spalania !!! Tu też nie bedzie tak hop siup, szykuje sie cała zima poświęcona rozwiązywaniu problemów. Ta głowica jest szersza, boje sie że ta blacha może sie powyginać i gdzieś puszczać kompresje, olej, wode - cokolwiek. Zajże w poniedziałek na uczelnie i popytam gości ze spawalnictwa i ze samochodów - porównamy zeznania ;) Może oni zasugerują inne wyjście, w końcu nie nadarmo mają doktoraty :lol:

  • #9 14 Paź 2005 20:52
    DOHC
    Poziom 19  

    racja ale jest taki klej zywiczny nie wiem jak sie nazywa epidian albo sie myle ale wiem ze uzywa sie go do klejenia blokow silnika :D . A co do wyginiania to moze nie 3 mm ale 6-7mm kwasoodporna plytak tak bardzo by sie nie wyginala ale 7 mm to nie zjedziesz z glowicy nie ma takiej opcji . A co do wyginania to moglbys to co wystaje jakims takim zewnetrznym zaciskiem scisnac , tak na szybko mi nic innego do glowy nie przychodzi

    pozdro , powodzenia i przedewszystkim samozaparcia :D

  • #10 14 Paź 2005 21:10
    dziqus
    Poziom 17  

    Roli napisał:
    Każdy pustak włoży do kaszla inny silnik i zrobi tak żeby to jeździło !!!
    szczerze, to wolalbym byc tym "pustakiem" i zapodac do malca silnik np 899spi z sc, jezdzic sobie na niewysilonej, maloawaryjnej jednostce, ktrora przy odpowiednim traktowaniu bedzie bardzo oszczedna i dluuuugo w malcu pojezdzi, w przeciwienstwie do wysilonych seryjnych maluchowskich silnikow

    mimo wszystko zycze powodzenia w budowaniu jednostki 0,7T ;)

  • #11 14 Paź 2005 21:24
    sampler
    Poziom 16  

    Powiem tak. Rzeczywiscie projekt ciekawy ale mam doswiadczenia w tym temacie i wiem, ze bedzie ciezko. Zbudowac sie da ale ten silnik nie pochodzi zbyt dlugo. No chyba ze chcesz aby miec turbo i pokazywac kolegom. A wiem ze turbina nie jest po to zeby byla ale zeby podniesc dynamike silnika i osiagi. W sumie rzeczywiscie na wale maluchowskim nikt tego nie uruchomil bo bali sie ze wyjdzie cos z bloku. Nasze silniki typu powiekszone 650 dlugo nie pochulaly, Pan Swiatek uruchomil na bloku maluchowskim silnik z polowa glowicy od forda z walkiem w glowicy. Ten maluch mial 90 KM ale nie ukonczyl zadnego wyscigu. Startowal w rally Crossie. Ci ktorzy sa w temacie wiedza o co chodzi. Wyglad silnika zabijal. Ale tak czy inaczej zycze powodzenia. Jak sie uda nagraj jakis film.

  • #12 14 Paź 2005 21:55
    DOHC
    Poziom 19  

    pewnie ze nie przejedzie taki maluch 100 tys km i wiadomo ze chodzi o to zeby blyszczec na zlotach :D , a co do ryzyka awarji to wiesz , w maluchu jak sie sypnie caly silnik to mozna za pare stowek caly silnik kupic (pare w sensie ok dwie :D) a zepsuj co innego to sa dopiero koszty. A z drugiej strony to jest mega szlachetne ze Roli nie mysli o zalozeniu gazu do 650 tylko o turbo

  • #13 15 Paź 2005 00:36
    Roli
    Poziom 26  

    Dziqus wszyscy składają swpay bo to najprostszy sposób żeby miec wypasionego kaszla, ale nikt nie pofatyguje sie żeby zrobić coś innego i niepowtarzalnego. Co druga strona o maluszku pisze jak zrobić swapa, są wymiary flansz i innych gadgetów. Mnie to poprostu nie bawi i tyle, wole ambitniejsze zadania :D Sampler czytałem o tym maluszku i jestem pod wrażeniem, ale jak sam napisałeś ten silnik miał w granicach 90 HP a na dwóch podparciach wału to nierealne żeby "w miare długo i beawaryjnie" pracował. Nie ma szans bo naprężenia go zabiją, wał sie albo złamie albo skręci. Jak chciałbym dojść do ok 40 HP - przy tej mocy silniki jeszcze jako tako sie trzymają. Mam troche doświadczenia w tuningu, ale tylko jednostki wolnossące. DOHC ja nie składam tego żeby sie pokazywac lub śmigać po zlotach, to nie dla mnie !!! Wole w osamotnieniu dłubanie w garażu. Wiem jakie są realia w polsce i gaz jest dobrym wyjściem dla osób chcących jeździć samochodem, ale dla mnie gaz to krzywdzenie silnika (wyższa temp spalania, itp, itd) Na śląsku jest firma która zakłada gaz do maluchów za ok 1800 zł oczywiście wszystko full legal.

  • #14 15 Paź 2005 16:53
    DOHC
    Poziom 19  

    no no po zobaczeniu fotek sie upewnilem ze dalo by rade cos zrobic z ta plytka . A co do 40 koni to moze byc ruznie , wolnossacy maluch ma moment rozwijajacy sie powoli i osiagajacy max przy wysokich obrotach , turbodoladowany (bez elektroniki sterujacej boostem) bedzie doznawal kapa momentu w pewnym momencie i z wytrzymaloscia moze nie byc juz tak kolorowo . Ja jak bym zrobil takiego malca to bym nim nie cisnol na codzien tylko na jakies wyscigi sie pokazac pogadac , bo obawiam sie ze nie osiagniesz wiele wiecej

  • #15 15 Paź 2005 19:26
    Roli
    Poziom 26  

    Nie nie nie, silnik ten bedzie zajmował szczególne miejsce w garażu :D i bedzie zakładany na szczególne okazje. Teraz własnie wpadło mi do głowy że pogadam z gościami z polibudy żeby to zrobić na prace inżynierską. Tylko przeraża mnie część teoretyczna - trzeba to wszystko powyliczać :lol: Rozmawiałem kiedyś z kilkoma gościami z forum F&F i powiedzieli mi że w tym przypadku zakres obrotów użytecznych może być bardzo wąski, a turbosprężarka zacznie dmuchać dopiero od wysokich obrotów. Wiem jak bedzie z trwałością dlatego nie mam zamiaru robić z tego silnika jakiegoś potwora, chce tylko poskladać to do kupy :)

  • #16 15 Paź 2005 19:49
    carinus
    Poziom 16  

    Cienko to widze.Moze lepiej postawic na dobry tuning mechaniczny bez tego turbo.Za szybko popłyna tloki bez dobrego chlodzenia i natrysku oleju na denka.A zalozenie turbiny zeby tylko sie krecila to bedzie zdlawienie silnika.

  • #17 15 Paź 2005 20:57
    Roli
    Poziom 26  

    No zgadza sie, łatwiej i lepiej by było do tego podejść w ten sposób, ale swapów i dłubanych 650 ccm jeździ w cholere !!! Dobrze wiem jak sie to moze skończyć, ale próbuje zrobić coś niespotykanego i jedynego w swoim rodzaju.
    Ludzie mówiłem na początku nie pisać pierdól w stylu: a po co to, nie wytrzyma wał, szkoda kasy !!!!! Jak chcecie coś napisać to piszcie konkrety a nie pierdoły :!: :!: :!:

  • #18 15 Paź 2005 21:05
    dziqus
    Poziom 17  

    spokojnie panowie... ja tez jestem zdania ze pakowanie turba do silnika w ktorym sa seryjne tloki, wal itd to sie troche mija z celem bo to moze byc silnik turbodoladowany do pierwszego testu tak to nazwijmy :roll: ale jak chcesz ladowac w to kase i wlasna prace to czemu nie? tylko to chyba tez bedzie "dlubana 650tka", mam racje?

  • #19 15 Paź 2005 23:33
    tplewa
    Poziom 36  

    Pomysl cieakwy :)

    Jednak boje sie troche o wal ktory nie jest najwspanialszy (z tego co pamietam bo byly dwa rodzaje ktores sie szybko ukreacaly). Zadzwon moze do Jacka Chojnackiego i zapytaj o maluszka 720cm z hamulcami tarczowymi od poldka ;) a konkretnie o korbowody. Byly tam zakladane kute korbowody i z tego co pamietam gdzis szlo je kupic (nie w Polsce).

    Odnosnie turbinki to bym dal cos w stylu T15, kolejny pomysl to wtrysk - bedzie to latwiej zestroic. Sa w necie projekty roznych ECU, np tutaj http://www.megasquirt.info/ . Mozna samemu poskladac elektronike i to zainstalowac np. z wtryskiem od CC.

    Odnosnie glowicy epidianu itp. hmm chyba zly pomysl. Ja narazie przetestowal bym na standardowej glowicy, bo predzej chyba poleci wal :(

    Jak calosc sie sprawdzi to mozna myslec i kombinowac jakas mocniejsza.

  • #20 15 Paź 2005 23:51
    Roli
    Poziom 26  

    Dla lepszego samopoczucia też śmigam na tarczach, ale od CC :) Nie uznaje wtrysku, dla mnie ideał samochodu to fura na gaźniku :D

    Cytat:
    Byly tam zakladane kute korbowody

    Chciałbym zauważyć że wszystkie korby są kute, wiem o które Ci chodzi :)
    Cytat:
    Ja narazie przetestowal bym na standardowej glowicy, bo predzej chyba poleci wal

    Tak, ale turbinka ma chłodzenie cieczą, wiec jak już chłodzić to kilka elementów nie jeden :) A ta T15 od czego jest ??? Nie znam sie na symbolach wole - konkrety co w czym jeździ :)

  • #21 16 Paź 2005 00:02
    robball
    Poziom 21  

    Co do tej podkładki z blachy, to wydaje mi się, że nie trzeba zebrać z głowicy aź tyle materiału ile wynośi grubość podkładki. Spadnie stopień kompresji, co jest raczej wskazane przy dodawaniu turba, chyba że masz dostęp do paliwa coś >=120 oktanów albo jakoś tak :)

  • #22 16 Paź 2005 00:07
    tplewa
    Poziom 36  

    Jest to turbinka Gareett-a powinna napompowac z 0.3bara, gdzie chodzi hmm konkretnie nie wiem ale powinno sie udac z czegos dorwac. W smarcie jest chyba GT12 jednak nie wiem ile ona pompuje...

    Niom gazniczki moga tez byc, masz juz na oku jakiegos fajnego weberka ?

  • #23 16 Paź 2005 00:40
    DOHC
    Poziom 19  

    robball napisał:
    Co do tej podkładki z blachy, to wydaje mi się, że nie trzeba zebrać z głowicy aź tyle materiału ile wynośi grubość podkładki. Spadnie stopień kompresji, co jest raczej wskazane przy dodawaniu turba, chyba że masz dostęp do paliwa coś >=120 oktanów albo jakoś tak :)


    maluch ma w seri chyba 8:1 i to starczy

    co do gazniczka to nadcisnieniowy z renault by byl dobry ale ciezko dostac , na upartego mozna zwykly przerobic na nadcisnieniowy :D

  • #24 16 Paź 2005 09:50
    Roli
    Poziom 26  

    Stopień sprężania jest idealny pod turbosprężarke. Jak bym zakładał sprężarke do seryjnej głowicy to musze najpierw poszukać innej bo moja jest splanowana 4mm :) Co do gaźniczka to faktycznie ciężko go dostać, ale jak nie to trzeba będzie przerobić jakiś. Pojemność wyjdzie 700ccm wiec gaźnik myśle założyć albo od Zastavy albo od jakiejś 900 (np. Fiat 127). Nie ma sensu zakładać do tego silnika jakiegoś wypasionego DCOE lub ADDHE - zresztą wszystko wyjdzie w fazie testów :) Kumpel złożył niedawno czujnik AFR (na sondzie szerokopasmowej) wiec bedzie jakieś odniesienie.

  • #25 16 Paź 2005 17:30
    DOHC
    Poziom 19  

    dceo pod turbo to profanacja :D , a co do tej plytki to mi sie przypomnialo , trzeba zwrocic uwage na rozszezalnoac cieplna wszystkich materialow tzn : blok , plytka , glowica

  • #26 16 Paź 2005 17:49
    Roli
    Poziom 26  

    DOHC dla mnie też było by to profanacją, rozsądniejszym wyjściem było by założyć jednogardzielowy gaźnik od jakiegos 2.0. No chyba żebym zakładał jedną sprężarke na jeden cylinder :lol: Odnośnie rozszerzalności cieplnej to bedzie mexico ponieważ głowica to aluminium (a raczej stop) cylindry to żeliwo, pasowało by przejżeć tablice i coś znaleźć :)

  • #27 16 Paź 2005 19:13
    Tommy82
    Poziom 39  

    pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze.
    -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow)
    -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac przy mocy rzedu 55-60 konikach rwanie mometalnie zazabierakow (poprostu wszystkie luzy kasujac sie w momecie puszczania sprzegla pozwola roznym elemeta skrzyni rozpedzis sie troszke (bardzo nie wielki kat) i w momecie jak wszystkie luzy sie skasuja elemety beda rozpedzone beda mialy jakas tam bezwaldnosc a kolo bedzie dalej stalo powstanie niewielkie szarpniacie i to szarpniecie urywa sruby w zabierakach i tnie wielokliny sprawdzone przy ok 40 konikach) po remocie skrzynki pomoglo ale nie do konca co pomoglo jescze bardziej kawalek dalej.
    -problem moze sie pojawic ze sprzeglem moze sie slizgac nie bedac w stanie przeniesc tkaiej mocy.
    Polecam zalozyc inna tarcze (nie panmietam z jakiego auta ale chyba cc903) w kazdym razie jak z kumplem wloaylismy do malca 127 i testowo tarcze z 126 to ukrecilo sruby na zabierakach po 2 gim starcie chodzi m o tarcze z takimi spreezynkami ktore powoduja lagodniejsze rozpoczecie ruszania (eliminuja szarpniecie co daje duzo wytchnienia zabieraka) nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale nazwa amortyzator zrywu oddaje 100% ses.
    -Spodziewam sie problemow z walem bo jest podparty 2 punktowo moze nie wytrzymac kumplowi sie ukrecil i (wyszed bokiem przez blok) juz przy okolo 35 konikach po przejechaniu 5 tys.
    -Zalecam oddanie walu do wywazania wraz z kolem zamachowym dosc dokladne wyrownanie masy tlokow i polerowanie korbowodow(zwieksza wytrzymalosc) bo ten silniczek bedzie znaczna czesc swojego zycia przezywal na wyzszych obrotach moze nawet bedzie sie chcial krecic wyzej niz fabryczny.
    - problem moze byc z rozadem jesli bedziesz go krecil wysoko a bedzie sie chcial krecic ponad fabryczne mozesz przekrecic silnik
    - co do glowicy nalezalo by ja dac do serwisu glowic zeby rozfrezowali gniazda i zaspawali je (nie pamientam jak sie nazywa t czym zaspawoja nazywa w kazdym razie gniazda beda na tyle twarde ze bez problemu bedzie jezdzic Pb) oprucz tego kazesz sobie wyfrezowac na wieksze zawory
    -wieksze zawry beda ciezsze wiec bedzie trzeba dac twardsze sprezyny (bo przez wzrost bezwladnosci obnizy sie pulap obrotow przy ktorych sie przekreci silnik)
    -mozna by pomyslec nad wlozeeniem glowicy z bisa ale nie wiedzilem jej dokladnie (tyle tylko co na gieldzie) moze ja sie da latwiej przerobic
    - co do podkladki to ja raczej udal bym sie do firmy zajmujacej suie regeneracja popekanych glowic i kazal im zaspawac spod skoro spawaja alu i to w glowicach to sie to da zrobic (spawaja nawet pekniecia komory i to przy zaworach )
    -silik wg mnie nalezalo by zamocowac sztywniej bo gwaltowne zmiany obciazenia silnika przyspieszanie itp spowoduja ze beda leciec poduchy na skrzyni (bedzie je wyrywac)
    - co do turbo to nalezy mu zapewnic obieg oleju w ktory polecam koniecznie wpiac chlodnice oleju (zaworkiem)a do dtgo najlepiej jakis filtr oleju standardowy bo w ten odsrodkowy w maczu to ja niestety nie wieze a turba by szkoda bylo, dodatkowe dochlodzenie oleju w mosce wplynie tylko pozytywnie
    -oczywiscie silnik nalezy odprezyc i tu sie pojawia problem moze sie okazac ze silik na niszszych obr bedzie dysponwowal tak nikla moca ze jazda nibm bedzie uciazliwa
    - nastepny peroblem to walek rozrzadu z tego co wiem w silnikach doladowanych sa zupelnie inne czasy otwarcia zaworow mozesz osiagnac efekt odwrotny do zamiezonego tym turbem
    - moze sie okazac ze bedzei problem z chlodzeniem cylindrow (za maa pow zeber ) i moga sie zaczac jaja dziac jakies lapania tlokow przycierania pekniecia itp mozna by zmniejszyc kolko na alternatorze ale to da spadek mozcy bo bedzimy niepotrzebnie krecic alternatorem widzialem kiedys patent ze zamiast obudowy termostatu byl wmontowany solidny wiatrak z chlodnicy ktory wydmuchialal kanalem powietrze poaz autko (wylot z boku) zasysajac powietrze z okolic cylindrow wspomagajac wiatrak
    Jak na cos jeszcze wpadne to doskrobie

  • #28 16 Paź 2005 21:35
    DOHC
    Poziom 19  

    -co do gaznika to podcisnieniowy mozna przerobic na nadcisnieniowy
    -chlodnica oleju to kolejne obciazenie dla pompy oleju i moze to przyspieszyc zatarcie silnika (spadek cisnienia )
    - waki seryjne sa dobre bo nie maja praktycznie wspolotwarcia co przy soft turbo jest nie kozystne
    EDIT
    przypomnialem sobie o walkach

  • #29 17 Paź 2005 00:54
    Tommy82
    Poziom 39  

    w takiej konfiguracji tylko dodatkowa pompa ze wzgl na opor filtra
    a wspolotwarcie bywa korzystne (nie dla spalania ale dla wymiany ladunkow w cylindrze)

  • #30 17 Paź 2005 09:50
    Roli
    Poziom 26  

    Już od roku jeżdże na tarczy sprzęgłowej od bisa, która ma tłumik drgań skrętnych jak już wspomniał Tommy82, fajna sprawa bo na tej tarczy już nie udało mi sie ukręcić półosi ;) Rozmowa o poziomych nie była serio, nie władował bym takiej bestii do tego układu, nie przeżył bym tego :) Co do mocy, to kumple śmigają A - grupami i robią kilkanaście tysiecy na motorach, mój bedzie tylko okazjonalnie :) Jeżeli postawie to na głowicy od CC700 to większe zawory nie będą potrzebne ponieważ w tej głowicy i tak są większe niż w bisie !!! Ewentualnie zrobie tylko kanały. Głowica bis a CC praktycznie niczym sie nie różni, średnice gniazd i kilka innych detali. Wałek chce zostawić serie, ponieważ nie chciał bym aby zawory były za długo otwarte - nie chce nadmniernie obciążać silnika. Jak go później schamuje na uczelni to pomyśle co dalej :) Nie bede potrzebował lepszej wymiany ładunku, bedzie turbinka i ona (chyba) wszystko załatwi (razem z silnikiem). Chłodnicy oleju nie bede początkowo zakładał, wszystko sie okaze jak odpale motor i wyczaje jaką temp oleju osiąga.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME