Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

msz-dm35va czyszczenie wentylatora

Lukrecjusz 22 Nov 2020 14:50 327 1
  • #1
    Lukrecjusz
    Level 10  
    Cześć
    Układ multisplit Mitsubishi, 2xMSZ-DM35VA+1xMSZ-DM35VA.
    Staram się regularnie czyścić filtry itp, ale jednak na wentylatorach widzę sporo poprzyklejanego brudu. I tu pytanie - jak to oczyścić?
    Udało mi się zdemontować obudowę wraz z pokrywą, kratkę zabezpieczającą i te elementy odpowiedzialne za kierowanie strumieniem powietrza ale nie wiem co zrobić dalej, żeby wydostać wiatrak.
    W pokoju dzieciaków użyłem szczoteczki do smoczków, bo tylko to wchodziło pomiędzy szczebelki wentylatora. Cała operacja zajęła mi kilka godzin i tak się zastanawiam, czy nie da się prościej? Na youtubie jest masa filmów gdzie ludzie po prostu wykręcają wentylator i myją go pod bieżącą wodą
    Czy w tym modelu da się zdemontować wentylator żeby go wsadzić do wanny i porządnie umyć?
    I jeszcze jedno pytanie - jakiej chemii używacie do czyszczenia jednostek wewnętrznych - stosowałem Coil Disinfectant, ale nie mam wrażenia, żeby rozpuszczał brud pomimo zapewnień że powinien.
  • #2
    Zbig30
    Level 14  
    Witam,

    Mam również multi Mitsubishi ale troch e starsze jednak ta firma ma na szczęście długie serie produktów i wszystko jest w miarę podobne + są to jednostki dosyć przyjazne do konserwacji.

    Tak z pamięci; skoro opanowałeś poprzednie kroki to pora na demontaż tacy ociekowej - tej rynienki pod wymiennikiem. wkręty po lewej i prawej w dolnej linii klimatyzatora, ew 1 po lewej stronie u góry nad lewym łożyskiem wirnika ale może też być tam tylko wsuwana końcówka.
    Należy przy tym zsunąć wąż/rurę skroplin z króćca tacy ociekowej .
    Po lewej stronie będzie łożysko wirnika być może trzyma go jeszcze jakiś plastik-obejma lub będący częścią wymiennika - odkręcić tak, żeby można było lekko odgiąć wymiennik i wyciągnąć łożysko czyli tak naprawdę tulejkę ślizgową w czarnej okrągłej gumce.
    Aha przedtem jeszcze należy zluzować śrubkę mocującą wirnik na osi silnika - po prawej stronie wirnika - obracaj wirnikiem aż będzie taka przerwa w łopatkach - tam si e dostaniesz wkrętakiem krzyżowym.
    Dalej odginasz delikatnie wymiennik i zsuwasz wirnik z wałka silnika.
    Moczysz, myjesz, szorujesz, dezynfekujesz.

    Montaż w odwrotnej kolejności ale może być trudniej bo przy wyciąganiu skręcasz wałka silnika która się ugina na gumce a przy wkładaniu jest w poziomie a Ty "atakujesz" pod kątem.
    Warto tą tulejkę w wirniku wysuszyć i czymś nasmarować żeby się nie "zapiekła na przyszłość no i pamiętać że śruba do płaskiej części wałka.

    Mogą być jeszcze jakieś kabelki do wypięcia z wtyczek, złącz lub gniazd po drodze...

    Powodzenia !