Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Emulator czujników TPMS dla Opla.

M. S. 26 Nov 2020 10:24 18906 71
Optex
  • #31
    CosteC
    Level 37  
    Zdecydowanie lepsze opony. Czujnik to ochrona pasywna przed jazdą na pół-flaku czy flaku. Nie pomoże w deszczu, na ostrym zakręcie, czy lekko zlodzonej drodze.
    Nic nie zastąpi dobrych opon z głębokim (nie zużytym) bieżnikiem :)

    A potem przechodzimy do sprawnego zawieszenia, amortyzatorów i zbieżności no i hamulców. Potem ABS i inne cudeńka :)
    Oszukiwanie czujników uważam za mało mądre - tworzy fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Lepiej już wyłączyć w aucie ich obsługę.
  • Optex
  • #32
    colin39
    Level 11  
    Opony są bardzo ważne. Dlatego ja kupując nowe auto te kilka lat temu, niestety już wyposażone w TMPS, od razu sprzedałem opony letnie, na których Suzuki wyjechało z salonu oraz zimowe, które włożyli mi do bagażnika - i kupiłem całoroczne. Były to Goodyear Vector 4Seasons G1, które wybrałem w oparciu o analizę różnych dostępnych testów opon całorocznych - te zwykle były na podium zarówno w testach na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni.
    Przez to nie muszę już jeździć na zmiany, oszczędzam czas, redukuję szansę uszkodzenia TMPS w czasie dwukrotnej w roku wymiany opon. Z tych Goodyear byłem bardzo zadowolony, przejechałem na nich ok. 90 tys. km i ponownie w zeszłym roku kupiłem ten model, tylko z nowszym bieżnikiem, oznaczonym G2.

    Dodano po 1 [minuty]:

    @CosteC "Lepiej już wyłączyć w aucie ich obsługę."
    A wiesz, jak to można zrobić? Np. w Suzuki? Wg ASO jest to niemożliwe.
  • Optex
  • #33
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    M. S. wrote:
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w ramach posiadanego budżetu jesteście za tym żeby kupić tanie opony i czujniki, czy dobre opony, a czujniki sobie darować? Które rozwiązanie waszym zdaniem przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa?

    Nawet najlepsze opony nie zapewnia bezpieczeństwa jeśli będą nieprawidłowo eksploatowane.
  • #34
    Phaeton
    Level 18  
    CosteC wrote:

    Oszukiwanie czujników uważam za mało mądre - tworzy fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Lepiej już wyłączyć w aucie ich obsługę.

    Raczej odwrotnie, to właśnie czujniki powodują fałszywe poczucie bezpieczeństwa, bo elektronika robi za mnie wszystko, ciśnienie skontroluje z poślizgu wybawi, można cisnąć pedał gazu.
  • #35
    CosteC
    Level 37  
    Phaeton wrote:
    CosteC wrote:

    Oszukiwanie czujników uważam za mało mądre - tworzy fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Lepiej już wyłączyć w aucie ich obsługę.

    Raczej odwrotnie, to właśnie czujniki powodują fałszywe poczucie bezpieczeństwa, bo elektronika robi za mnie wszystko, ciśnienie skontroluje z poślizgu wybawi, można cisnąć pedał gazu.


    Na takie myślenie rzeczywiście nie ma rady :) Tylko nie wiem jak dodatkowe oszukiwanie samochodu że ma czujniki których nie ma ma pomóc. IMHO będzie jeszcze gorzej.

    Uważam że jak jest jakaś opcja to powinna działać albo dać komunikat "wyłączona". Jak producent nie przewiduje, to cóż ja mogę :) inne auto sobie kupić można. Ładę na przykład dla fanów low-tech. Może coś od TATA motors? Jak się EU nie kocha też można wyjechać :) taką mamy wolność :)
  • #36
    ORMO_PL
    Level 19  
    CosteC wrote:
    Phaeton wrote:
    CosteC wrote:

    Oszukiwanie czujników uważam za mało mądre - tworzy fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Lepiej już wyłączyć w aucie ich obsługę.

    Raczej odwrotnie, to właśnie czujniki powodują fałszywe poczucie bezpieczeństwa, bo elektronika robi za mnie wszystko, ciśnienie skontroluje z poślizgu wybawi, można cisnąć pedał gazu.


    Na takie myślenie rzeczywiście nie ma rady :) Tylko nie wiem jak dodatkowe oszukiwanie samochodu że ma czujniki których nie ma ma pomóc. IMHO będzie jeszcze gorzej.

    Uważam że jak jest jakaś opcja to powinna działać albo dać komunikat "wyłączona". Jak producent nie przewiduje, to cóż ja mogę :) inne auto sobie kupić można. Ładę na przykład dla fanów low-tech. Może coś od TATA motors? Jak się EU nie kocha też można wyjechać :) taką mamy wolność :)


    Polecam, miałem 4x4 z 2010 roku. Trochę głośno, ale i tak już było więcej elektroniki, niż się spodziewałem. Czujników ciśnienia w kołach nie było.
  • #37
    Janusz_kk
    Level 36  
    ORMO_PL wrote:
    Polecam, miałem 4x4 z 2010 roku. Trochę głośno, ale i tak już było więcej elektroniki, niż się spodziewałem. Czujników ciśnienia w kołach nie było.

    Ale nie napisałeś co, tam są dwie marki wymienione.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Nawet najlepsze opony nie zapewnia bezpieczeństwa jeśli będą nieprawidłowo eksploatowane.

    Noo błysnąłeś, masz jeszcze coś mądrego?
    Bo jakbyś nie zauważył to w całym prawie wątku się temat opon przewija i ich eksploatacji.
  • #38
    freebsd
    Level 41  
    CosteC wrote:
    Może coś od TATA motors?
    Lepiej nie, ponieważ taki Land Rover: awaria raz w miesiącu musi być, a polski serwis gwarancyjny...
  • #39
    MikeC
    Level 31  
    M. S. wrote:
    W moim aucie system na pewno zapamiętuje 5 czujników bo w kole zapasowym też jest czujnik


    Jeśli to Corsa E to wprogramować możemy tylko 4 czujniki (procedurę Z tisa zamieściłem powyżej ) wprogramowanie każdego czujnika sygnalizowane jest dedykowanym kierunkowskazem . Lista danych MDI posiada też tylko dane czterech czujników ..

    Info z Tisa:

    Układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach korzysta z zestawu wskaźników, modułu sterującego nadwozia (BCM), 4 czujniki ciśnienia nadające na częstotliwości radiowej, odbiornika zdalnego zamka centralnego i obwodu danych szeregowych do realizacji funkcji trybu uczenia monitora ciśnienia w oponach. Procedura nauczania należy przeprowadzić po każdej zmianie opon, wymianie BCM lub wymianie czujników. Po włączeniu trybu nauczania, unikatowe kody wszystkich czujników są zapisywane w pamięci BCM. Po wuczeniu identyfikatora czujnika, moduł BCM uruchamia sygnał dźwiękowy sygnalizujący, że czujnik nadał swój identyfikator a moduł BCM go odebrał i wuczył. BCM musi nauczyć się kodów ID czujników w odpowiedniej kolejności w celu ustalenia prawidłowej lokalizacji czujników. Kierunkowskazy zaświecą się indywidualnie, wskazując nauczaną lokalizację we właściwej kolejności.
  • #40
    M. S.
    Level 34  
    Ok. Panowie. Nikt o szczegóły nie pyta wiec chwała Najwyższemu nikt nie będzie powielał tego pomysłu. Tylko jak tu teraz żyć? Najstarsze moje auto (Punto Evo, które z 5 gwiazdek spadło ostatecznie od 0 gwiazdek) nie ma TPMS więc przekonany już do zbawiennej jego funkcji boję się tym autem jeździć. Drugie auto ma TPMS pasywny, który nie ostrzega jak należy więc też jest strach. Trzecie auto jest w pełni bezpieczne więc już kół przed wyjazdem nie sprawdzam bo kontrolka zaświeci. W razie wystrzału przy dużej szybkości może to być światełko ostateczne, a czujniki mi włożą do urny.
  • #41
    Thunderacer
    Level 18  
    M. S. wrote:
    Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto


    Uwielbiam takie prostackie komentarze, jaki to pokrzywdzony przez UE jesteś. Pewnie ABS i wspomaganie kierownicy też jest ograniczeniem Twojej swobody. TPMS nigdy nie był wyposażeniem obowiązkowym i ktoś za to dopłacił kupując nowy samochód.
  • #42
    jestam
    Automation specialist
    Thunderacer wrote:
    TPMS nigdy nie był wyposażeniem obowiązkowym i ktoś za to dopłacił kupując nowy samochód.


    Od bodajże sześciu lat jest obowiązkowy. Dopłacamy za to wszyscy, szczególnie w serwisie.

    Motywacja jego powszechnego wprowadzenia to nie bezpieczeństwo, tylko redukcja emisji CO2.

    Projekt jest interesujący, podnosi poziom w dziale, nie rozumiem dlaczego budzi aż takie kontrowersje :-)
  • #43
    CosteC
    Level 37  
    jestam wrote:
    Thunderacer wrote:
    TPMS nigdy nie był wyposażeniem obowiązkowym i ktoś za to dopłacił kupując nowy samochód.


    Od bodajże sześciu lat jest obowiązkowy. Dopłacamy za to wszyscy, szczególnie w serwisie.

    Motywacja jego powszechnego wprowadzenia to nie bezpieczeństwo, tylko redukcja emisji CO2.

    Projekt jest interesujący, podnosi poziom w dziale, nie rozumiem dlaczego budzi aż takie kontrowersje :-)


    Projekt interesujący z pewnością, z kategorii: jak obejść czujnik zapięcia pasów, obecności poduszek, albo innych ograniczających wolność systemów narzuconych przez złą EU :)

    Co do motywacji EU - masz jakieś dokumenty które by mówiły o redukcji emisji jako głównym celu, czy to tylko kolejna teoria spiskowa?
  • #45
    Thunderacer
    Level 18  
    CosteC wrote:
    Projekt interesujący z pewnością, z kategorii: jak obejść czujnik zapięcia pasów, obecności poduszek, albo innych ograniczających wolność systemów narzuconych przez złą EU


    Jeszcze warto dodać, jak oszukać sondę lambda po usunięciu katalizatora, który jest złem i symbolem tyranii UE
  • #46
    cefaloid
    Level 33  
    colin39 wrote:
    bo przecież za 2-3 lata moje fabryczne TMPS zaczną wysiadać i coś będzie trzeba zrobić.


    Skąd Wy bierzecie te przekonania?

    Mam 2 samochody z czujnikami jeden ma 12lat, drugi 16.
    W obu fabryczne czujniki i działają ok.

    Autorowi szczerze gratuluję poczynionych działań bo dla samej edukacji warto. Zaawansowana wiedza jak na pokazywane tu urządzenia. Aczkolwiek efekt tylko taki, że gaśnie nam kontrolka, przecież auta brak czujników nie zatrzymuje... Można ignorować kontrolkę i tyle.

    A więc zaprezentowane urządzenie ma wg mnie bardzo dużą wartość (samo)edukacyjną. Pod tym względem wykonano kawał dobrej roboty.
  • #47
    M. S.
    Level 34  
    Quote:
    Jeszcze warto dodać, jak oszukać sondę lambda po usunięciu katalizatora


    No weź. Nie wiesz jak oszukać II sondę lambda? Toż to proste jak układ całkujący sygnał z pierwszej sondy lambda. Co do pierwszej sondy to nie polecam jej emulować, bo skończy się remontem silnika.

    Quote:
    Mam 2 samochody z czujnikami jeden ma 12lat, drugi 16.
    W obu fabryczne czujniki i działają ok.


    Fakt. Kiedyś potrafili wyprodukować porządne auta. Nie mniej jednak aby wyemitować odpowiednio mocny sygnał radiowy potrzebna jest energia. Do tego dochodzi ciągłe czuwanie czujników bo na postoju też mierzą ciśnienie, z tym że nie wysyłają informacji drogą radiową bez potrzeby. I tak minuta po minucie, godzina po godzinie mała bateryjka traci energię. Być może w Twoim aucie czujniki wyłączają się całkowicie podczas postoju i przez to jeszcze działają.
  • #48
    cefaloid
    Level 33  
    M. S. wrote:

    Quote:
    Mam 2 samochody z czujnikami jeden ma 12lat, drugi 16.
    W obu fabryczne czujniki i działają ok.


    Fakt. Kiedyś potrafili wyprodukować porządne auta.

    To nie są jakieś szczególnie porządne auta tylko niskobudżetowe Hyundaie... O ich zakupie decydowała cena.

    W momencie ich zakupu (jako kilkuletnie) też mówiono że "Kiedyś potrafili wyprodukować porządne auta" a te obecne są już be. Mówiono też tak 10 lat wcześniej.

    A ja osobiście uważam że auta są coraz trwalsze tylko działa znane psychologom przekonanie że "kiedyś, to było".
  • #50
    Thunderacer
    Level 18  
    cefaloid wrote:
    A ja osobiście uważam że auta są coraz trwalsze tylko działa znane psychologom przekonanie że "kiedyś, to było".


    Współczesne auta są trwałe, tylko zaawansowane technologicznie i wymusza to odpowiednią kulturę techniczną obsługi. Jak ktoś nie potrafi serwisować takiej technologii, to zaczynają się problemy i kombinowanie jak "oszukać" czujniki, żeby nie wywalało błędów. Po kilku latach takiej "obsługi" w samochodzie niewiele działa dobrze i wtedy są opinie, że "słaba jakość", "współczesny złom" itp
  • #52
    CosteC
    Level 37  
    jestam wrote:
    CosteC wrote:
    Co do motywacji EU - masz jakieś dokumenty które by mówiły o redukcji emisji jako głównym celu, czy to tylko kolejna teoria spiskowa?


    Google się popsuło?

    Proszę:

    https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/...icles/heavy/docs/tno_2013_final_report_en.pdf


    Chyba twoje :)

    Przysłałeś mi "Studium TMPS jako środka zmniejszającego emisję CO2" i pochodzi z 2013.07.29. Dla przypomnienia regulacje odnośnie TMPS wprowadzono wcześniej, bo zaczęły obowiązywać od 2012 a wprowadzono je w 2009. Jest to studium czy TMPS pomaga obniżyć emisję a nie to o co prosiłem czyli potwierdzenie zarzutu, że "TMPS wprowadzono ABY zmniejszyć emisję CO2". Możliwe, że odpowiedz jest w Regulation (EC) 661/2009 ale nie jestem aż tak ciekawy.

    Taka drobna różnica :)
  • #53
    cefaloid
    Level 33  
    M. S. wrote:
    Quote:
    Koreańska marka Hyundai cieszy się na polskim rynku dużą popularnością. W bezpośredni system kontroli ciśnienia auta te po raz pierwszy zostały wyposażone w roku 2007 – był to model i30.


    https://warsztat.pl/artykuly/kacik-porad-tpms...F0LnBsL2FydHlrdWx5L29zdGF0bmkvb2d1bWllbmllLzQ


    Nie, i30 nie był pierwszy.

    Aczkolwiek faktycznie jak widze typowy czas zycia tpms to 5-10 lat, nigdy w to nie wnikałem a jednak....

    https://www.redi-sensor.com/when-one-tpms-sensor-fails/

    W każdym razie jeszcze raz podkreślam że ze względów edukacyjnych projekt bardzo fajny.

    I nie przesadzajmy, życzyć sobie by na drogach spotykać tylko takich co mają emulator tpms a nie np łyse opony czy trują nas strumienicami zamiast katalizatora.

    Znakomita większość aut na naszych drogach zapewne nie ma takich czujników...
  • #54
    jestam
    Automation specialist
    CosteC wrote:
    Jest to studium czy TMPS pomaga obniżyć emisję a nie to o co prosiłem czyli potwierdzenie zarzutu, że "TMPS wprowadzono ABY zmniejszyć emisję CO2". Możliwe, że odpowiedz jest w Regulation (EC) 661/2009 ale nie jestem aż tak ciekawy.

    Czyli wiesz, gdzie szukać, ale ciekawości brakło. :roll:

    "Vehicles in categories M1 shall be equipped with an accurate Tyre Pressure Monitoring System capable of giving, when necessary, an in-car warning to the driver when a loss of pressure occurs in any tyre, which is in the interests of optimum fuel consumption and road safety."

    https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2009/661/2019-04-24

    Kolejność słów w aktach prawnych ma znaczenie. Tyle w temacie teorii spiskowych. Nikt z nas raczej nie siedział pod stołem komisji za to odpowiedzialnej.
    Ja z tamtych lat pamiętam media chwalące jakie to dobre dla klimatu. Może mi pamięć szwankuje :-)

    Teraz poproszę dokument popierający Twoje stanowisko w tej dyskusji.
  • #55
    breshnew
    Level 13  
    Thunderacer wrote:
    M. S. wrote:
    Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto


    Uwielbiam takie prostackie komentarze, jaki to pokrzywdzony przez UE jesteś. Pewnie ABS i wspomaganie kierownicy też jest ograniczeniem Twojej swobody. TPMS nigdy nie był wyposażeniem obowiązkowym i ktoś za to dopłacił kupując nowy samochód.


    Problemem jest brak wyboru - TPMS, Start-Stop - tak, ale dla tych którzy chcą.
    Na przykład marki wprowadzają obecnie szyfrowaną diagnozę - więc sobie nic mądrego nie wyczytacie sami. Kolejne ograniczenie.
    Czy to prostactwo - tak - ze strony aparatury unijnej. TYLKO.
    Chodzi o wybór, a nie to czy TPMS i inne pierdoły potrzebny.
  • #56
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    Wiecie że gdy wprowadzano OBOWIĄZKOWE trzypunktowe pasy bezpieczeństwa to również były podobne reakcje? Nawet zarzucano łamanie praw człowieka. Że to zamach na wolność!
    Dzisiaj jakoś większość jeździ w pasach i nie kwestionuje ich zasadności.
  • #57
    Tomek515
    Level 23  
    Ten temat mi rozjaśnił sytuacje bo myślałem że ten system to tylko bajer a to wymóg w nowych wozach. :D

    Trochę mnie to dziwi bo w ogóle stan techniczny ma niewielki wpływ na przyczynę powstawania zdarzeń drogowych. Prędzej zrobiła by robotę klatka faradaya żeby w wozie nie było zasięgu bo dzwony przez tel. są non stop tylko ludzie się nie przyznają bo boją się konsekwencji dodatkowych.
  • #58
    tzok
    Moderator of Cars
    Tomek515 wrote:
    Trochę mnie to dziwi bo w ogóle stan techniczny ma niewielki wpływ na przyczynę powstawania zdarzeń drogowych.
    Tu się nie zgodę, stan techniczny jest główną przyczyną zdarzeń w takich miejscach jak np. "zakręt idiotów" w Bielsku...
  • #59
    Tomek515
    Level 23  
    To nie są moje subiektywne odczucia tylko tak wyglada to w statystykach ale doskonale Cię rozumiem i wiem o jakie klienteli mowa.

    Wracając do tematu to nie widzę sensu oszukiwania tego systemu od tak ale w służbowych autach jak obserwuje to ciagle losowo się świecą kontrolki od kół 😐
  • #60
    tzok
    Moderator of Cars
    W statystykach to zazwyczaj figuruje jako "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych", ale wystarczy przejrzeć nagrania z tych zdarzeń i widać jak na dłoni, co było prawdziwą przyczyną. Pomijając brak umiejętności to stan ogumienia i zawieszenia.