Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Emulator czujników TPMS dla Opla.

M. S. 29 Nov 2020 20:48 16242 71
  • #61
    Tomek515
    Level 22  
    Widzę że wiesz o co chodzi w tym temacie ;) nie mniej jednak przy ogóle ilości zdarzeń to wciąż niewiele. Naprawdę dziwie się ze tak liczą na poprawę bezpieczeństwa przez kontrole ciśnienia w oponach.
  • #62
    tzok
    Moderator of Cars
    Tam naprawdę głównie chodziło o spalanie. Jakoś sobie wyliczyli, że ciśnienie ileś procent poniżej zalecanego (jeszcze niewyczuwalne w prowadzeniu) wpływa na wzrost spalania o ileś tam procent. To razy liczba samochodów na świecie dało jakiś wymierny wskaźnik emisji CO2.
  • #63
    Tomek515
    Level 22  
    Mega trafna uwaga. To ma jakiś długofalowy sens.
  • #64
    freebsd
    Level 38  
    Z kolei wyższe ciśnienie daje oszczędności w spalaniu -, ale za to droga hamowania wydłuża się dramatycznie. Ciekawe ilu taksówkarzy ma prawidłowe ciśnienie w oponach.
  • #65
    M. S.
    Level 34  
    Letnie koła wróciły na auto. Napompowane z dokładnością do 0,01 MPa i co? Każdy czujnik wskazuje inną wartość ciśnienia. Różnice pomiędzy manometrem i odczytem z czujników dochodzą do 0,05MPa (0,5bar)!!! Dokładność jak diabli.
  • #66
    CosteC
    Level 32  
    M. S. wrote:
    Letnie koła wróciły na auto. Napompowane z dokładnością do 0,01 MPa i co? Każdy czujnik wskazuje inną wartość ciśnienia. Różnice pomiędzy manometrem i odczytem z czujników dochodzą do 0,05MPa (0,5bar)!!! Dokładność jak diabli.


    Ile lat maja baterie w czujnikach, i jakiż to wzorcowy manometr został użyty do pomiaru?
  • #67
    M. S.
    Level 34  
    Auto z 2019r. więc chyba problem w tym, że to tylko OPEL. Manometr taki jak w końcówce do pompowania kół, nic wielkiego, nie mniej jednak przy tym samym ciśnieniu w każdej parze kół odczyty czujników w parze są różne. Zgodnie z opisem w necie ciśnienie kodowane powinno być wg wzoru 25 mbar per bit. Ja wyliczyłem przelicznik 27mbar/bit. Nie pompujcie więc opon biorąc za pewnik ciśnienie pokazywane przez komputer pokładowy.
  • #68
    CosteC
    Level 32  
    M. S. wrote:
    Manometr taki jak w końcówce do pompowania kół,
    Masz jakiś inny? Nie wiem co masz, ale widywałem bardzo tandetne manometry, niektóre wyposażone w histerezę nawet. 27 a 25 mBar to ~7% błędu, możliwe dla manometru na pompce... W sensie, nie jestem winy Opla w tym przypadku.

    Bateryjka, rzeczywiście powinna być OK.
  • #69
    Tomek515
    Level 22  
    M. S. wrote:
    Auto z 2019r. więc chyba problem w tym, że to tylko OPEL.

    I to jest sedno sprawy a nie jaki masz manometr bo skoro pompujesz ileś tam atm to one też powinny pokazywać X wartość czterokrotnie. To po prostu tak działa chyba bo jeżdżę czasem w pracy oplem astra z tego roku co Twój i też cuda to pokazuje. Już lepiej jak by pokazywało po prostu czy jest ok i koniec a nie jakieś pseudo odczyty. Jak bym miał to prywatnie to bym to wywalił w kosmos czy to się komuś podoba czy nie.
  • #70
    tzok
    Moderator of Cars
    Tomek515 wrote:
    Jak bym miał to prywatnie to bym to wywalił w kosmos czy to się komuś podoba czy nie.

    Jak masz niski profil, np. 40 z run-flat to bez TPMS ani rusz... zauważysz kapcia, jak będzie za późno. Zadaniem tego systemu jest informowanie o utracie ciśnienia, a nie zastępowanie manometru.
  • #72
    Tomek515
    Level 22  
    Właśnie w jednym z aut mam takie opony i po pewnym czasie użytkowania naszła mnie taka refleksja jak zorientuje się że ciśnienie jest za niskie, czy zobaczę to odpowiednio wcześnie ? Od tamtego czasu znacznie częściej sprawdzam ciśnienie.
    Nie jestem wrogiem samego systemu ale tego jak działa. Jak by mi co chwilę rzucał komunikatami to raczej bym się z nim nie pogodził.