Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Meriva A 2004 - Nie działa wentylator nawiewu

23 Nov 2020 17:51 423 14
  • Level 11  
    Witam
    temat był wałkowany nie raz , chciałbym sprecyzować :
    1) auto ma klimatronic , 2) do regulatora obrotów tzw. "jeżyk" dochodzi kostka z 4 kablami - dwa grube i dwa cienkie .Na grubych jest bez przerwy napięcie 12v ( nawet po wyciągnięciu kluczyka ) CZY TAK POWINNO BYĆ ?, na cienkich napięcie zmienia się od 0 do 5,2v zależy od położenia regulatora nawiewu .3) Na wyjściu regulatora jest 0v niezależnie od sterowania . 4) " Na krótko wentylator pracuje .
    Dla mnie wentylator jest sprawny , czy ptk. 2) jest prawidłowym objawem , czy napięcie powinno zniknąć po wyciągnięciu kluczyka zapłonu ?
    Na ALLEGRO zamówiłem regulator , i po zamontowaniu efekt ten sam .
    Proszę o podpowiedz co przegapiłem , ewentualnie schemat zasilania z klimatronikiem , z opornicą mam .
  • Level 14  
    2 grube to raczej powinno by masa i plus a nie 2 plusy podaj VIN zobaczę schemat jutro
  • Level 11  
    Zgadza się : czerwony i brązowy - stałe napięcie 12v nawet bez kluczyka w stacyjce
    win W0l0xce7554094859
  • Helpful post
    Level 14  
    Jeżeli masz schemat to sprawdź przejście między panelem a samym modułem wentylatora te 2 przewody, jeżeli przejście będzie a na panelu wyświetla się zwiększanie mocy nadmuchu, to albo moduł z allegro pechowy i podłożyć inny albo moduł climatronika do wymiany, możliwe, że po podłączeniu pod tester bedzie zapisany błąd.
  • Level 28  
    A czym sprawdzasz napięcie? Sprawdź te przewody żarówka halogenowa.
  • Level 11  
    Wpierszym wejściu tematu prosiłem o schemat zasilania jeśli ktoś ma , ja nie posiadam
    znalazłem jedynie schemat do regulacji ręcznej .Napięcie sprawdzałem miernikiem ,
    chodzi o napięcie regulacyjne z modułu , pozostałe napięcia potwierdziłem żarówką testerem .
    Chodzi mi głównie , czy napięcie na regulatorze, dochodzące do niego, ma być na stałe ,
    nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki .
    Skoro jest sugestia że regulator "nówka" jest walnięty , zamówię drugi , ale to chwilę potrwa,
    jak z ALLEGRO.
  • Helpful post
    Level 40  
    Schemat w załącznikach.
    Czerwony przewód na pinie 3 regulatora jest podłączony pod stałe zasilanie.
    Udało mi się w końcu uruchomić laptopa z TIS-em wiec jak czegoś jeszcze potrzebujesz to pytaj.
  • Helpful post
    Level 14  
    Podsyłam schemat, to udało mi się znaleźć. Pin 12 w gnieździe obd to komunikacja z 31 w climatroniku. i na schemacie 18 i 8 nie jestem pewny czy to nie jest magistrala Lin. zanik kupisz drugi posprawdzaj co możesz. Powiedziałem, ze nowy nie zawsze może być sprawny bo z hurtowni nowe rzeczy i nie działają albo szfankują...

    Opel Meriva A 2004 - Nie działa wentylator nawiewu
  • Level 11  
    To pomogło , dzięki obu panom
    , teraz wiem skąd biorą się napięcia i są OK , posprawdzałem i czekam na nowy regulator, dam znać o efekcie.
    bubu1769 skoro masz TISA to może podeślesz jeszcze układ sterowania i zasilania
    klimatronika - sprężarki .Czasem nie pracuje , sprawdzali - medium gaz jest
    pan powiedział że musi gdzieś robić się czasem przerwa , jazda po wybojach
    i jest to kupe szukania , jak przestanie w ogóle działać będzie wiadomo czego szukać .
    Może sam poszukam .
  • Level 11  
    Bezpośrednio czy przez przekażnik , i którędy że występuje chwilowe przerwy
    silnik Z16 SE 74KW 100km 2004 rok
  • Level 28  
    ECU steruje przekaźnikiem i w zależności od warunków włącza lub wyłącza sprężarkę. Najlepiej jakbyś podpiął komputer i sprawdził parametry w silniku. Jest tam wszystko odnośnie klimy.
  • Helpful post
    Level 40  
    W załącznikach potrzebne schematy.
    Osobiście podejrzewałbym wine ECU, te hybrydy są znane z tego że padają w nich połączenia miedzy płytką a złączem (miałem taki w Z16XE) ale najpierw warto sprawdzić resztę zanim zabierze się do jego rozbierania.
  • Level 11  
    1) Dziś odebrałem nowy regulator do wentylatora , wszystko działa ,poprzedni "nówka " musiał być uszkodzony
    odesłałem do reklamacji .Dzięki schematom znalazłem zaśniedziały styk pod bezpiecznikiem , bez obciążenia napięcie
    było , po włączeniu dmuchawy szarpało nim , może dlatego poprzedni regulator padł.Dzięki wszystkim za wsparcie i schematy
    2) ECU był wymieniany w zeszłym roku , po nagrzaniu auto stawało i ani rusz aż przestygło ,podobno standart .
    Gdyby znowu padło , miałbym czarną serię , mam nadzieję że coś prostrzego dzięki schematom coś może sprawdzę
    Temat pozytywnie zamknięty
  • Level 11  
    1) Dziś odebrałem nowy regulator do wentylatora , wszystko działa ,poprzedni "nówka " musiał być uszkodzony
    odesłałem do reklamacji .Dzięki schematom znalazłem zaśniedziały styk pod bezpiecznikiem , bez obciążenia napięcie
    było , po włączeniu dmuchawy szarpało nim , może dlatego poprzedni regulator padł.Dzięki wszystkim za wsparcie i schematy
    2) ECU był wymieniany w zeszłym roku , po nagrzaniu auto stawało i ani rusz aż przestygło ,podobno standart .
    Gdyby znowu padło , miałbym czarną serię , mam nadzieję że coś prostrzego dzięki schematom coś może sprawdzę
    Temat pozytywnie zamknięty

    Dodano po 4 [minuty]:

    1) Dziś odebrałem nowy regulator do wentylatora , wszystko działa ,poprzedni "nówka " musiał być uszkodzony
    odesłałem do reklamacji .Dzięki schematom znalazłem zaśniedziały styk pod bezpiecznikiem , bez obciążenia napięcie
    było , po włączeniu dmuchawy szarpało nim , może dlatego poprzedni regulator padł.Dzięki wszystkim za wsparcie i schematy
    2) ECU był wymieniany w zeszłym roku , po nagrzaniu auto stawało i ani rusz aż przestygło ,podobno standart .
    Gdyby znowu padło , miałbym czarną serię , mam nadzieję że coś prostrzego dzięki schematom coś może sprawdzę
    Temat pozytywnie zamknięty