Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Hyundai Tucson 2005r, 2.0 crdi - Falowanie na wolnych obrotach

Sebastian Kowalski 25 Nov 2020 16:00 1269 5
Texa Poland
  • #1
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Witam kolegów!
    Trafił do mnie ciężki przypadek, bo hyundai tucson 2005r, 2.0 crdi, ciężki bo ogólnie auto jeździ, pali bez problemów ale jak autko zimne zapala normalnie i przez chwilę chodzi ok. W miarę rozgrzania się silnika zaczyna na wolnych obrotach skakać, dokładnie mówiąc objaw jak by nie palił przez chwilę na jeden cylinder. Po pierwszych próbach okazało się że robi to na 1 cylindrze (po wypinaniu po kolei wtryskiwaczy okazało się że na pozostałych 3 nie ma falowania) diagnoza wytrysk! Podmieniłem wtrysk z 1-4 i sytuacja jest identyczna dalej na 1 cylindrze, nawet ten 1 wtrysk poddałem regeneracji i na 100% jest ok, nawet został wymieniony rozpylacz na nowy tak dla pewności. Widziałem pracę tego wtryskiwacza na maszynie i jest na pewno OK!
    Jak zimny chwilę chodzi ok (dzisiaj przy lekkim mrozie ok 4-5 min) aż do momentu rozgrzewania się silnika.Wykluczam usterkę mechaniczną typu zawory czy ciśnienie na tłokach bo to miało by skutek od odpalenia auta.
    Ciśnienie na listwie trzyma 280 bar na wolnych a na wyższych obrotach falowanie nie jest odczuwalne. Zastanawia mnie usterka sterownika a bardziej układu zasilającego 1 wtrysk ale impuls sprawdzałem i nie widzę żeby coś było nie tak. Jakieś pomysły???
  • Texa Poland
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Po pierwsze to musisz odróżnić falowanie od wypadania zapłonów.Bo nie wiadomo w końcu o co ci chodzi?Nie,możesz wykluczać sobie na widzi mi się że ciśnienie na garach ok.Sprawdzałeś ?A ten impuls sprawdzałeś oscyloskopem czy jakimś innym hardkorowym sposobem?Mogę ci tylko napisać że raz taki objaw miałem i był to reg.ciśnienia na listwie.
  • Texa Poland
  • #3
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Wypadanie zapłonów nie do końca, bo nawet po tygodniu jazdy tym autem brak błędów w kompie (a coś powinien pokazać gdyby całkiem ginął impuls, bo wystarczy kostkę zdjąć i błąd gotowy) a objaw jest taki że cyklicznie rzuca silnikiem, jutro wrzucę filmik tak na szybko. Ciśnienie wykluczone bo poprzedni mechanik sprawdzał i mam wydruk z testera, objaw jest na 1 cylindrze a ciśnienie jest minimalnie niższe na 3 cylindrze. Impuls sprawdziłem testerem ledowym ale jutro odpale oscyloskop. Co do regulatora ciśnienia to powinno wariować na odpalonym a tam stoi równiutko (diag CDiF-em a nie chińskim cudem)
    Jutro walczę dalej z tym tematem...
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Przeglądnij jeszcze sygnały w wałka i wału podczas tego "rzucania"A regulator podmień jak masz na próbę.Ja nie mówię że to będzie 100 procent on.
  • #5
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Dzisiaj rano nagrałem filmiki dodaje w załącznikach.
    I teraz tak jak na ciepłym silniku odepnę kostkę z cylindra 1 to silnik odczuwa odłączenie cylindra ale na pozostałych 3 cyl brak falowania.
    Jak to samo zrobię na cyl 4 to sinik reaguje identycznie ale dodatkowo faluje.
    Zamiana wtrysku z 4-1 nic nie zmienia...ewidentnie jest problem na 1 cylindrze.
    Czujniki (wałka-wału) wszystko ok...
  • #6
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    A więc po wielu próbach i testach auto zrobione. Problem leżał w uszczelce pod głowicą, Podjęta próba demontażu ukazała pęknięcie uszczelki. Po zmontowaniu jest ok!