Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 - Żarzenie kontrolki ładowania, inny dźwięk z silnika

25 Nov 2020 18:17 387 10
  • Level 17  
    Witam.
    Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r
    Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach.
    Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie.
    Myślałem że pasek klinowy się ślizga.
    Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy.
    Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo.
    Nawet bardzo mocne naciągnięcie paska nic nie zmienia.
    Koło pasowe alternatora raczej się nie ślizga, bo nie jestem w stanie wywołać poślizgu poruszając nim rękoma - co na starym pasku było możliwe.
    Po zdjęciu paska, koło alternatora obraca się bez oporów - wydaje się że łożyska ok.
    Napięcie na śrubie alternatora przy włączonym silniku to 8.65V
    Nie mam pomysłu co to - koła pasowe, łożyska, regulator napięcia, mostek diodowy, szczotki (wystają na ok 1 cm z tego plastiku przy regulatorze)?
  • Level 11  
    prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze.
    Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić.
    Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
  • Level 35  
    W Felicjach często pada regulator. Ale warto też przyjrzeć się diodom prostowniczym. Jeśli któraś jest zwarta, to generuje ona niepotrzebne obciążenie na wale. Jedno i drugie (regulator i mostek) kosztuje grosze, wymiana jest szybka i bezbolesna :)
  • Level 11  
    Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny.
    Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8 do 14,4 lecz włącz wszystko co masz, to taki polonez ma 12,1 wtedy. I nagle są poszukiwania czemu nie ładuje. Ano temu, że fabrycznie nie ma takiej wydajności na takich obrotach.
  • Level 43  
    Upalony mostek i alternator wtedy buczy.
  • Level 26  
    gabriel0 wrote:
    lecz włącz wszystko co masz, to taki polonez ma 12,1 wtedy
    Miałem kiedyś Poloneza rocznik 1991 i przez pięć lat jego posiadania nie było problemu z ładowaniem.
  • Level 43  
    Tak ja mialem 20 lat temu kaszloka i też bez uwag. Ale to nic nie wnosi do tego tematu
  • Level 24  
    andrzej20001 wrote:
    Upalony mostek i alternator wtedy buczy

    Potwierdzam uwalony mostek bedzie buczal., a 8.65V na altku to potwierdza.
  • Moderator of Cars
    Quote:
    Napięcie na śrubie alternatora przy włączonym silniku to 8.65V

    Ludzie ogarnijcie się, jakby faktycznie tam było 8 z hakiem V to jak by zapalił na tak rozładowanym akumulatorze ?
  • Level 36  
    Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.