Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek- PASSAT B5 1,9TDI Variant rok 99

14 Paź 2005 21:22 25915 23
  • Poziom 10  
    Witam!!!
    Mam kilka problemów z zamkiem centralnym w drzwiach kierowcy.
    1. Sporadycznie - raz na kilkanaście otwarć zapala się lampka oświetlająca próg
    2. Sporadycznie - tak samo jak wyżej funkcjonuje sygnalizator pozostawienia zapalonych świateł.
    3. Sporadycznie po otwarciu drzwi kierowcy zapalają się lampki oświetlenia wnętrza kabiny.
    Dzieje się tak tylko w przypadku lewych przednich drzwi. Przyczyna być może leży w włączniku otwartych drzwi ale nie wiem gdzie szukać go w passacie.
    4. Podczas zamykania zamka od wewnątrz samochodu z panelu na drzwiach kierowcy wszystkie drzwi ryglują się poczym po chwili przycisk rygla drzwi kierowcy wyskakuje.
    5. Zamykając z zewnątrz z pilota wszystkie rygle opuszczają się normalnie ale nie mruga czerwona dioda w drzwiach kierowcy. Dopiero kilkakrotne wciśnięcie przycisku zamykania na pilocie zamyka rygle i dioda zaczyna migać.
    Przeglądając niemiecką instrukcję obsługi - dodatek do rozkładanego kluczyka z pilotem coś jest napisane o możliwości uruchomienia funkcji podwójnego otwierania drzwi najpierw tylko kierowcy później pozostałych, synchronizacji kluczyka i zamków, oraz aktywacji i deaktywacji systemu.
    Jeżeli ktoś mógłby mi powiedzięć o co chodzi bardzo proszę!!!
  • Poziom 25  
    SebastianRybka napisał:
    Przyczyna być może leży w włączniku otwartych drzwi


    Przyczyna tkwi w wyłączniku krańcowym (otwartych drzwi) kierowcy.
    I to jest jedna i ta sama przyczyna wszystkich Twoich problemów.
  • Poziom 10  
    Tak też myślę tylko gdzie go szukać!!!
    Czy jest zintegrowany z zamkiem w drzwiach? Jeśli tak czy można to naprawić czy trzeba wymieniać cały zamek
  • Poziom 25  
    Wyłączniki krańcowe montuje się na słupkach albo w zamkach.
  • spec od auto-elektro
    jest zintegrowany w zamku drzwi.
    ale odrazu niewymieniaj zamka. sprawdz czy nie jest peknieta wiazka laczaca drzwi z nadwoziem (ten kondon gmowy - sciagnij i zobacz czy przewody nie sa porwane , jak tak to polutuj i gotowe)
    powodzenia i daj znac jak poszlo
  • Poziom 10  
    Miałem jeszcze dodać że w okolicy dźwigni otwarcia maski wystaje mi jakiś zielony przewód być może to ten???
    Kupiłem to auto w Austri miesiąc temu być może ktoś coś grzebał
  • spec od auto-elektro
    raczej nie. od wlacznika krancowego najczesciej idzie brazowy z jaikms paskiem.
    a ten zielony moze byc od radia, telefonu, lub alarmu moze cos bylo i to wycieli :)
  • Poziom 10  
    Ok!
    Jutro rozbiorę tą gumę i osłone na słupku przy nogach.
    Z kabelkiem to może masz rację bo za osłoną bezpieczników i całą puszką jest straszny młyn zwinętych przewodów chyba po zestawie głośnomówiącym.
    Martwi mnie jednak tan alarm i brak migania czerwonej diody po normalnym zamknięciu. Muszę kilkakrotnie wcisnąć przycisk zamykania na pilocie zanim zacznie się świecić a i tak chyba nie działa bo przy otwartym oknie można swobodnie wkładać rękę. Może w austri nie montowali alarmu:D
  • Poziom 14  
    Przyczyna tkwi w wyłączniku krańcowym drzwi kierowcy. wyłącznik ten jest zamontowany w zamku (przypięty do zamka metalową spinką). Od modułu w drzwiach idzie 8 przewodów przy czm 2 odchodzą do diody a 6 idzie do siłownika- dwa przewody silniczek, jeden zamykanie, jeden otwieranie, jeden wyłącznik krańcowy i jeden wspólna masa. Te 6 przewodów wchodzi do siłownika (kostka) a z siłownika wychodzi dwa do krańcówki. Obawiam się że bez rozbierania drzwi się nie obejdzie. Jest trochę roboty- często robię takie przypadki. Sprawdz najpierw czy zapala się lampka jak nakłujesz przewód od krańcówki kontrolką oczywiście po zdjęciu tapicerki drzwi. Napisz o wynikach i jak dalej będziesz chciał naprawiać to Cię poprowadzę. pozdrawiam Jacek
  • Poziom 16  
    Witam. Mam identyczny problem w PASSACIE B5 z 98 roku. Z tego co zauwazylem na 100% nie dziala krancowka w zamku w tylnych lewych drzwiach. Rozebralem ostatnio wszystko na czynniki pierwsze i okazalo sie, ze nie kontaktuje wtyczka, ktora jest wlaczona do zamka. Krancowka jest OK i kable takze na 100%. Wyczyscilem wszystko i po kilku dniach znowu to samo. Teraz na dodatek zaczely szwankowac przednie lewe drzwi. Jezeli uporaliscie sie z tym tematem to bylbym wdzieczny za jakies info.
  • Poziom 20  
    No krańcówki się psują w Paskach. Tylko nie próbuj wcinać się w przewody przy słupku w tej gumie jak ktoś pisał parę postów wyżej.Trzeba rozebrać boczek i wyjąć szybę oraz podnośnik.Wszystko jest bajecznie łatwe do zrobienia.Wystarczy Torx 25 albo 20 i nasadka 10.
  • Poziom 24  
    Panowie zgadzam się z większością wypowiedzi, ale dodam też coś od siebie, abyście nie zmarnowali czasu i zapału do pracy.
    Ja napotkałem dwa przypadki, gdzie wyłączniki w zamkach były ok, a przyczyna leżała w zimnych lutach na płytce drukowanej wewnątrz zamka.
    Co do dwukrotnego naciskania przycisku pilota, to jest to sprawa kodowania sterownika komfortu. Można go tak ustawić, że jedno naciśnięcie powoduje otwarcie tylko drzwi kierowcy, a drugie otwiera pozostałe drzwi.
    Np. w przypadku konkretnego golfa IV wygląda to tak:
    Zentralverriegelung (2-Fensterheber und Memory):
    00258 - Einzeltüröffnung
    00259 - Gesamttüröffnung

    Pozdr.
  • Poziom 16  
    Witam ponownie. Rozebralem dzis tylne lewe drzwi i jednak problem tkwil pomiedzy wtyczka a zamkiem. Nie wiem dlaczego, ale styki raz kontaktuja, a raz nie. Czyscilem pilniczkiem w zameczku, psikalem roznymi preparatami i nic nie pomoglo. Zmek tez delikatnie rozebralem i luty byly OK, ale zgadzam sie, ze patent nie jest najlepiej pomyslany i luty maja prawo pusic. W kazdym razie przylutowalem w zamku na stale przewody, polaczylem z wiazka przy wtyczce i po problemie. TYLNE DRZWI GOTOWE. Swiatelko na dole zapala sie za kazdym razem, zamek rygluje bez problemow, nie odskakuje i nawet rygluje sie, ze po zamknieciu wyjscie ze srodka nie jest mozliwe (z tym tez byly problemy). Teraz tylko zostaly przednie lewe i mysle, ze problem bedzie podobny. POZDRAWIAM
  • Poziom 24  
    Myślę, że to były zimne luty - dlatego wtyczka raz kontaktowała, a raz nie - zależnie od naprężeń. Czasami lut wygląda ok, ale pod lupą okazuje się, że jednak coś z nim nie tak. Na wszelkie styki nie żałuj contact spray-u.
    Pozdr.
  • Poziom 16  
    Dodam jeszcze, ze widzialem faktycznie w Golfie tak zaprogramowane piloty, ale w Passatach nie (byc moze, ze tak jest). W kazdym razie po naprawie tylnych drzwi alarm zalacza sie teraz kazdorazowo za pierwszym razem (po jednokrotnym nacisnieciu przycisku w pilocie) lub nawet po zakluczeniu drzwi kluczykiem (poprzednio z kluczyka nigdy sie nie zalaczal, a z pilota na chybil trafil, nieraz za pierwszym nie raz za drugim lub piatym razem. Generalnie zalaczal sie jak chcial). Teraz jest OKI. Pozostal jeszce temat przednich lewych drzwi, poniewaz swiatelko u dolu w tapicerce czasami sie nie zalacza, a po zamknieciu drzwi od srodka przyciskiem, przednie lewe drzwi prawie zawsze po zamknieciu odskakuja (otwieraja sie) samoczynnie. DZIEKI WSZYSTKIM ZA INFO. Jezeli moglbym prosic to napiszcie, czy w przednich drzwiach jest taki sam patent na wyjecie szyby z mechanizmu jak w tylnych drzwiach. POZDRAWIAM
  • Poziom 24  
    Jak rozbierałem przednie drzwi to nie natrafiłem na problemy. Szyba mocowana jest na dwóch uchwytach, poluźniasz śrubki kluczykiem nasadowym nr 10 i szybę wyciągasz do góry. Luzujesz imbus gwiazdkę i wyciągasz zamek(ten przy klamce), odhaczasz linkę z klamki - od zamka odkręcasz 3 śruby mocujące mechanizm zamka, potem całą blachę i masz wszystko na wierzchu.
    Standardowe kodowanie komfortu otwiera i zamyka wszystkie drzwi jednym impulsem.
    Pozdr. i daj znać jak zrobiłeś te przednie lewe drzwi.
  • Poziom 16  
    OK, na pewno dam znać. W każdym razie myślę, że skończy się na tym, że trzeba będzie przejrzeć i poprawić złącza w każdych drzwiach i bagażniku. Zauważyłem, że bardzo często alarm nie włacza się jak otworzę i zamknę bagażnik (tam też jest przecież pełne sterowanie), a przy otwrtej klapie swiatełko od bagażnika co jakiś czas przygasza się na ułamek sekundy i zapala ponownie - pewnie też krańcówka nie działa jak należy, a raczej złącze przy zamku.
  • Poziom 24  
    To, że w baażniku przygasa na chwilkę to normalka. Jeśli chodzi o czujkę w tylnim zamku klapy to porażka. Z reguły nie da się tego naprawić. Z tego co pamiętam, to wyjęcie czujnika z zamka jest chyba niemożliwe, tak aby go nie szkodzić gorzej. Jednym słowem czeka Cię pewnie wymiana zamka, chociaż najpierw spróbuj contact spray-em, może pomoże. Zamek pasuje też od golfa IV, ale trzeba przełożyć jedną dźwignie, do której montowane jest cięgno otwietania.
    Pozdr.
  • Poziom 13  
    Witam ja tez mam problem tylko ze z Ibiza 2001 tdi 5 drzwi centralny dziala normalnie z pilota a z kluczyka jakby go wogole nie bylo dodatkowo ze srodka mozna zamknac samochod przyciskiem ktory umieszczony jest na drzwiach (zamyka cale auto) ale otworzac juz nie da rady trzeba tylko z pilota albo recznie dzwigajac bolec w kazdych drzwiach z osobna,pozdrawiam i prosze o ewentualne wszkazowki
  • Poziom 24  
    mam wlasnie ten sam problem :( czasem centralka z kluczyka zaskoczy czasem nie. tzn raz bez problemu moge otworzyc drzwi i zaryglowac a czasem po pierwsze:
    nie moge zamknac ani otworzyc nie miga sie ta lampka przy ryglu drzwi kierowcy oraz nie pali sie lapka spod spodu drzwi kirowcy...

    mowiono mi ze moga byc to jakies ciegna w zamku .. ale ja sie na tym nie znam. duzo sie tutaj dowiedzialem i poprobuje cos moze podzialac zeby bylo ok juz z tym:)
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich. Właśnie wróciłem z pola boju. Rozebrałem dziś przednie lewe drzwi (mówię o PASSACIE B5) i zamek na czynniki pierwsze. Mieliście rację. LUTY puściły. Gniazdko w zamku ma blaszki bezpośrednio przylutowane do płytki no i niestety ścieżki są bardzo delikatne. Przy wkładaniu i wyjmowaniu wtyczki lub po prostu podczas pracy siłownika bolce z wtyczki wyrywają się z płytki - można to określić jako zimny lut. Poprawiłem także tylne lewe drzwi (tam też ta sama sytuacja - widać to gołym okiem, ale trzeba zamek rozebrać). Teraz jest OK, tzn. 1) ALARM załącza się każdorazowo po pierwszym naciśnieciu przycisku w pilocie lub po zamknięciu auta kluczem (dioda przy zamku pulsuje). Zamki ryglują się, czyli z środka nie można wyjść (z tym też różnie bywało). 3) Zamykając auto od środka przyciskiem wszystkie drzwi zamykają się i kołeczki NIE ODSKAKUJĄ - nie otwierają się samoczynnie - czyli OK; 4) światełka u dołu tapicerki zapalają się bez problemu. Bardzo dziekuję wszystkim za wypowiedzi i naprowadzenie do setna sprawy. DZIĘKI TAKŻE ZA INFO W SPRAWIE BAGAŻNIKA - dam sobie z tym spokój - to delikatne przygaszanie jakoś przeżyję :-)
  • Poziom 11  
    To bardzo proszę powiedz mi jak zdjąłeś obudowę zamka, by dostać się do tej płytki drukowanej. Ja rozebrałem drzwi, wyjąłem zamek i zatrzymałem się na nim. Nie wiem w jaki sposób go rozebrać. Nie chcę robić nic na siłę. Więc bardzo proszę o poradę.
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobne problemy z zamkiem i pytanie czy takie numery mogą rozładowywać akumulator. Juz 3 razy rozładowało mi w ciągu nocy nowy akumulator. Aku sprawdzany w serwisie i jest dobry.
    Pemal

    Moderowany przez sharp:

    Wykopaliska zamykam