Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca

gugul 30 Nov 2020 23:03 1005 22
  • #1
    gugul
    Level 7  
    Witam.
    Wiem, że nie którzy mogą mnie tu przeklinać... Ale problem powraca.
    Wymiana kilku takich samych czujników w skrzyni i komunikat znikał. Ale mijał jakiś czas i powraca.
    Tym razem zainwestowałem oryginalny czujnik Renault, bo poprzedni po pewnym czasie zaczął generować komunikaty, ale niestety błąd dalej jest.
    Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca
    Czujniki na pedale sprzęgła sprawdzone i wszystkie działają.
    Zmieniony czujnik na skrzyni biegów taki czarny 2pin. Skrzynia NDO.
    Brak do tego światła wstecznego. Nie wiem czy to ta sama awaria... Ale nie wykluczam.
    Inne fora podpowiadają, ze może to być np urwany/pęknięty przewód od tego czujnika
    Może ktoś wie i rzetelnie w miarę szczegółowo opisze... O który czujnik chodzi i kory to obwód? Jak go sprawdzić? I ewentualnie znaleźć powód tego komunikatu i błędu
  • #4
    gugul
    Level 7  
    sadek1979 wrote:
    Kolego od maja bijesz się z problemem ????? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3685888.html w tym temacie masz przecież wszystko opisane . Jak nic nie pomaga skrzynka UPC pod maską do wymiany .


    Skrzynka też jest wymieniona i to miesiąc temu. Wstecznych nie było przed i nie ma po wymianie
  • #6
    gugul
    Level 7  
    sadek1979 wrote:
    Kolego czasem trzeba ze dwie skrzynki podstawić bo one są już wiekowe i nie każda kupiona jest sprawna .


    Sprawdzona przez elektromechanika. Więc raczej sprawna. Tym bardziej że na niej jest prąd na swiatla wstecznych..
    Raczej to coś jest dalej. Tylko nie wiem jak co po kolei sprawdzać?
  • #7
    marszałekkom
    Level 26  
    A tam przypadkiem pod fotelem kierowcy nie ma takiej wtyczki dużej, zgnitej, w której wszystkie kable na tył lecą?
  • #8
    gugul
    Level 7  
    marszałekkom wrote:
    A tam przypadkiem pod fotelem kierowcy nie ma takiej wtyczki dużej, zgnitej, w której wszystkie kable na tył lecą?

    Chodzi o słynną R2???
    Nie sprawdzalem tam.. Ale tu nie chodzi o problem braku wstecznego lecz bardzej o bledzie wg screenów na początku tego postu.
    DF015 obwód czujnika sprzęgła def1 (niezgodność sygnału między czujnikiem a skrzynią biegów).

    Pytam: o ktory czujnik chodzi ?? I jak ten obwód sprawdzić????
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Czujnik pozycji
    gugul wrote:
    Czujniki na pedale sprzęgła sprawdzone i wszystkie działają.

    Ten czujnik to hall,w jaki sposòb go sprawdziłeś?

    Dodano po 4 [minuty]:

    gugul wrote:
    Pytam: o ktory czujnik chodzi ??

    Wpisz sobie w przeglądarkę ,,czujnik położenia sprzęgła scenic II,, zobaczysz jak wygląda.
  • #10
    gugul
    Level 7  
    milejow wrote:
    Czujnik pozycji
    gugul wrote:
    Czujniki na pedale sprzęgła sprawdzone i wszystkie działają.

    Ten czujnik to hall,w jaki sposòb go sprawdziłeś?

    Dodano po 4 [minuty]:

    gugul wrote:
    Pytam: o ktory czujnik chodzi ??

    Wpisz sobie w przeglądarkę ,,czujnik położenia sprzęgła scenic II,, zobaczysz jak wygląda.


    Oto chodzi???

    https://youtu.be/hP77TzvrW6U

    To jest ok. Jesli chodzi o czujnik.
    Przy pedale sprzęgła są jeszcze 2 czujniki zielony i niebieski. To tym sposobem Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca i taki wynik miałem bez naciskania samego czujnika podłączonego do miernika.


    A tak tyle że zazwyczaj przy max naciśnięciu było 002 lub 003
    Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca

    Dodano po 2 [minuty]:

    To takie czujniki foto przykładowe. Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Najpierw
    gugul wrote:
    Skrzynka też jest wymieniona i to miesiąc temu. Wstecznych nie było przed i nie ma po wymianie


    Potem
    gugul wrote:
    Sprawdzona przez elektromechanika. Więc raczej sprawna. Tym bardziej że na niej jest prąd na swiatla wstecznych..


    To wreszcie masz te wsteczne czy nie?

    Odnośnie sprawdzenia to żart miał być? Ten fachowiec miał makietę scenika i podłączonego pod to clipa? Może sprawdził wizualnie i powiedział że nie spalona? Tego nie da się sprawdzić na 100% bez auta albo makiety (symulatora) a nawet jeśli to czasem i tak nie ma pewności że sprawna.

    Czy auto zapali na biegu i hamulcu?

    Masz garść czujników - sprawdź je miernikiem. Wyniki mają być jak na fotkach. Sprawdź czujniki przy pedale, dwa tak samo jak te ze skrzyni a położenia jak na filmiku z jutuba.

    Czujniki na skrzyni to 1 światło wsteczne i sygnał dla sterowników o włączonym wstecznym, 2 czujnik luzu - informacja o luzie lub włączonym biegu (do przodu i tyłu)

    Czujniki na pedale 1 pedał całkowicie wciśnięty - umożliwia włączenie rozrusznika, 2 pedał zwolniony - wyłącza tempomat po lekkim naciśnięciu, 3 czujnik położenia pedału - służy do zwolnienia hamulca, podobno można skalibrować moment zwolnienia hamulca w stosunku do położenia pedału. Chodzi o to żeby ręczny puścił tuż przed "braniem sprzęgła".

    Potem do sprawdzenia okablowanie, najlepiej żarówką H7 i jeśli dobrze to kolejna skrzynka do wymiany.
  • #14
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Najpierw
    gugul wrote:
    Skrzynka też jest wymieniona i to miesiąc temu. Wstecznych nie było przed i nie ma po wymianie


    Potem
    gugul wrote:
    Sprawdzona przez elektromechanika. Więc raczej sprawna. Tym bardziej że na niej jest prąd na swiatla wstecznych..


    To wreszcie masz te wsteczne czy nie?

    Odnośnie sprawdzenia to żart miał być? Ten fachowiec miał makietę scenika i podłączonego pod to clipa? Może sprawdził wizualnie i powiedział że nie spalona? Tego nie da się sprawdzić na 100% bez auta albo makiety (symulatora) a nawet jeśli to czasem i tak nie ma pewności że sprawna.

    Czy auto zapali na biegu i hamulcu?

    Masz garść czujników - sprawdź je miernikiem. Wyniki mają być jak na fotkach. Sprawdź czujniki przy pedale, dwa tak samo jak te ze skrzyni a położenia jak na filmiku z jutuba.

    Czujniki na skrzyni to 1 światło wsteczne i sygnał dla sterowników o włączonym wstecznym, 2 czujnik luzu - informacja o luzie lub włączonym biegu (do przodu i tyłu)

    Czujniki na pedale 1 pedał całkowicie wciśnięty - umożliwia włączenie rozrusznika, 2 pedał zwolniony - wyłącza tempomat po lekkim naciśnięciu, 3 czujnik położenia pedału - służy do zwolnienia hamulca, podobno można skalibrować moment zwolnienia hamulca w stosunku do położenia pedału. Chodzi o to żeby ręczny puścił tuż przed "braniem sprzęgła".

    Potem do sprawdzenia okablowanie, najlepiej żarówką H7 i jeśli dobrze to kolejna skrzynka do wymiany.


    Świateł wstecznych nie mam do tej pory od kilku miesięcy, jeszcze przed wymianą skrzynki bezpieczników i po wymianie także.
    Co do sprawdzenia tej skrzynki przez elektryka to nie wiem jak on sprawdzał.. Mnie zapewnił ze jest dobra.
    Cały błąd pojawił sie kilka miesiety temu i wówczas na innym forum znaleźliśmy problem że to czujnik neutralnego (czarny przy kole). Wymieniałem go i problem znikł na kilka tygodni. I tak kilka razy na nowy zamiennik,ale po kilku tygodniach to powracało.
    W miedzy czasie szukając problemu przez ddt4all.. Skasowalem dane w UCH. Był wymieniany sterownik silnika, moduł UCH na wersje N2 (wcześniej byla N3), karta i blokada kierownicy. Po tym ponownie pojawił się błąd DF015 i już nie znika. Z racji tego że nie miałem świateł drogowych to wymienilem skrzynkę bezpieczników. Światła drogowe są.
    Ale DF015 dalej jest i brak swiatel wstecznych.
    Z hamulca na luzie nie da sie auta odpalić mimo wymiany 2 dni temu na orginalny czujnik czarny (sprawdzałem go przed założeniem i był ok).
    Ale po wymianie nadal brak świateł wstecznych i jest DF015
    Wczoraj wieczorem sprawdzilem miernikiem wg filmu z yt czujnik sprzęgła (biało-czarny) i działa...
    Przy okazji na pedale sprzęgła sprawdzilem takze te dwa niebieski i zielony czujnik i też są ok.

    Nie sprawdzalem kostek i kabli.
    Także raczej zostaje mi sprawdzenie kostek i kabli tak jak wspomniałeś żarówka h7.
    A jakie po kolei krok po kroku punkty sprawdzać?? Bo rozumiem, że do żarówki dodać przewody I na kostkach na chwile sprawdzać?? Ale czy wtedy trzeba mieć włączony np zapłon, bieg wsteczny, itp???
    Jak żarówka sie zapali tzn że ten sprawdzony frg obwodu jest ok czy nie???

    Dodano po 3 [minuty]:

    a dodam.
    Nie mam tempomatu.
    Mam skrzynie NDO.
    2 czujniki na skrzyni po 2 piny
  • #15
    kwok
    Level 39  
    Nie zapala na hamulcu bo nie czuje luzu więc od tego zacznij tzn czujnik czarny przy kole. Jeśli masz stary to go sprawdź, jeśli dobry to go podłącz w aucie, wciskaj cyklicznie palcem i zobacz w telefonie czy auto widzi "neutralny" i "poza neutralnym" na zmianę. Jeśli czujnika już nie masz to możesz połączyć kawałkiem przewodu styki w kostce do czujnika.

    Podobnie z czujnikiem wstecznego ale to na potem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdzanie żarówką instalacji zostaw komuś kto wie o co chodzi bo będzie więcej szkody niż pożytku. Ty możesz pomierzyć napięcie w kostkach do czujników skoro masz miernik i zakładam że wiesz jak go używać.
  • #16
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Nie zapala na hamulcu bo nie czuje luzu więc od tego zacznij tzn czujnik czarny przy kole. Jeśli masz stary to go sprawdź, jeśli dobry to go podłącz w aucie, wciskaj cyklicznie palcem i zobacz w telefonie czy auto widzi "neutralny" i "poza neutralnym" na zmianę. Jeśli czujnika już nie masz to możesz połączyć kawałkiem przewodu styki w kostce do czujnika.

    Podobnie z czujnikiem wstecznego ale to na potem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdzanie żarówką instalacji zostaw komuś kto wie o co chodzi bo będzie więcej szkody niż pożytku. Ty możesz pomierzyć napięcie w kostkach do czujników skoro masz miernik i zakładam że wiesz jak go używać.


    Ok. Sposób na żarówkę daruję, co najwyżej przy okazji jak będę sie z nim widział, szwagra po proszę może sprawdzi on bardziej kumaty w tych kluczkach.
    Ale na razie miernik do ręki. I PyClip

    Stary czujnik niby dobry ale jest ale... Wg mnie on raczej szwankuje. I nie wiem czy nim da się sprawdzić? Gdy go sprawdzałem to mam wrażenie że odwrotnie on podaje.
    Miernik ustawiony wg foto

    Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca


    A gdy podłączm końcówki kabla od miernika do pionów czujnika, to na LCD miernika pokazują mi się wartości, choć czujnika nie naciskam,
    A gdy nacisnę czujnik (nadal miernik podłączony), to wskazania są wg zdjęcia.
    A z tego co zauważyłem na czujnikach, to jest odwrotnie, że jak nie naciśnięty czujnik to wskazuje wg foty... A jak naciśnięty wskazuje jakąś różną wartość zależną jakby od siły nacisku).
    Nowy wskazuje pomiary dopiero po naciśnięciu.

    Zastanawia mnie dlaczego tak szybko padają mi te czujniki???

    Jutro sprubuje z pyclipa zrobic screny pomiaru i wrzucę.


    Aaa. Wtyczkę zmierzyć tylko od czarnego czujnika (tego chyba uszkodzonego) i rozumiem ustawic miernik na 20V? Czy inna opcja?
  • Helpful post
    #17
    kwok
    Level 39  
    gugul wrote:
    Wtyczkę zmierzyć tylko od czarnego czujnika (tego chyba uszkodzonego) i rozumiem ustawic miernik na 20V? Czy inna opcja?


    Tak, od wstecznego też pomierz. Do sprawdzenia clipem uszykuj sobie kawałek przewodu bo to chyba będzie najpewniejsza metoda.

    Stary czujnik istotnie źle dzieła. Na tak ustawionym mierniku ma być OL lub wartości blisko 0 (najlepiej tak jak na zwartych końcówkach miernika). To że odwrotnie to taki zamysł konstruktorów.
  • #18
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    gugul wrote:
    Wtyczkę zmierzyć tylko od czarnego czujnika (tego chyba uszkodzonego) i rozumiem ustawic miernik na 20V? Czy inna opcja?


    Tak, od wstecznego też pomierz. Do sprawdzenia clipem uszykuj sobie kawałek przewodu bo to chyba będzie najpewniejsza metoda.

    Stary czujnik istotnie źle dzieła. Na tak ustawionym mierniku ma być OL lub wartości blisko 0 (najlepiej tak jak na zwartych końcówkach miernika). To że odwrotnie to taki zamysł konstruktorów.



    Od wstecznego tzn tez ten czujnikniebieski pod akumulatorem i czarny od neutralnego od strony koła?
    Przewód włożyć do pinow (połączyć piny) kostki? bez czujnika?
    Włączać zapłon i bieg wsteczny?

    A gość wg tego filmu twierdzi ze czujnik niebieski jest od biegu neutralnego???
    https://youtu.be/iTzTzcf4p64




    A na tej wtyczce w skrzynce bezpieczników, ktory pin odpowiada za światło wsteczne???
    Grand Scenic 1,9dci 2005r - błąd DF015 wciąż powraca
  • #19
    kwok
    Level 39  
    gugul wrote:
    Przewód włożyć do pinow (połączyć piny) kostki? bez czujnika?
    Włączać zapłon i bieg wsteczny?


    Tak, bez czujnika - przewód będzie czujnikiem. Włącz zapłon (długie trzymanie przycisku bez pedałów), biegu fizycznie nie musisz włączać. Jak będziesz drutował czarny to sprawdź czy odpali z hamulcem (z drutem i bez) - na luzie oczywiście żebyś nie odjechał z lewarka. Podczas drutowania niebieskiego powinny zadziałać światła wsteczne.

    Który przewód we wtyczce - trzeba kopać w schematach i jeszcze chyba fotka upc potrzebna bo różne bywały.
  • Helpful post
    #20
    sadek1979
    Cars specialist
    Nadal uważam że skrzynka walnięta . Zaden elektromechanik nie jest w stanie jej sprawdzić . To już leciwe auta i dzieją się cuda . Sam mam skrzynkę na podmiankę i zawsze w takiej sytuacji podstawiam i sprawdzam . Czasem ludzie przywożą mi po 4 skrzynki bo pierwsze trzy były uszkodzone .
  • #21
    gugul
    Level 7  
    sadek1979 wrote:
    Nadal uważam że skrzynka walnięta . Zaden elektromechanik nie jest w stanie jej sprawdzić . To już leciwe auta i dzieją się cuda . Sam mam skrzynkę na podmiankę i zawsze w takiej sytuacji podstawiam i sprawdzam . Czasem ludzie przywożą mi po 4 skrzynki bo pierwsze trzy były uszkodzone .



    Ok. Sprawdze bezpieczniki i kostki. Oraz wskazane czujniki i kostki. Oraz zrobie pomiar.
    Odezwę sie jak będę miał wiecej info.
    No chyba że możesz zdradzić czy i jak można sprawdzić w skrzynce... Czy to mój problem tkwi po jej stronie. Brak świateł wstecznych i pokrewny błąd DF015.......
  • #22
    gugul
    Level 7  
    sadek1979 wrote:
    Nadal uważam że skrzynka walnięta . Zaden elektromechanik nie jest w stanie jej sprawdzić . To już leciwe auta i dzieją się cuda . Sam mam skrzynkę na podmiankę i zawsze w takiej sytuacji podstawiam i sprawdzam . Czasem ludzie przywożą mi po 4 skrzynki bo pierwsze trzy były uszkodzone .


    Tylko prawie blisko byleś kolego.
    Skrzynka pod tym względem, jak działanie świateł wstecznych jest sprawna.
    Jedyne to to te prawie.. bo cały problem tkwił właśnie w skrzynce, a dokładniej w kostce szarej PPM2 pin 6 i 9 były zaśniedziałe. Wymiana końcówek przewodów we wtyczce pomogła na razie jest ok.
    Światła wsteczne działają a skrzynia biegów widzi bieg neutralny. Błąd DF015 po usunięciu PyClipem zniknął i się jak na razie nie pojawia.
    Tematu na razie nie zamykam. z uwagi aby ewentualnie powrócić. Bo na razie jest jakby jazda na fazie testowej.