Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2.0 Dci - Problem przy odpalaniu

bartoslav 01 Dec 2020 09:17 903 2
  • #1
    bartoslav
    Level 11  
    Może podsuniecie jakiś pomysł, żeby nie nakupować części niepotrzebnie ;)



    Samochód czy na zimnym czy na ciepłym , czy na dworzu czy w ciepłym garażu odpala tak samo - odpala po około 3 sekundach kręcenia, i w czasie tych trzech sekund ma się wrażenie że odpala na raty, wprowadzając budę auta w drgania.
    Rozumiem że CR nie odpala na strzał, 2.0 dci mam w trafiku i on odpala podobnie, ale nie wpada w takie drgania.

    1. Akumulator wykazuje sprawność na poziomie 550A En - zamiast 700 , ale podłączony pod prostownik na 24h i przełączeniu go na rozruch - nie powoduje poprawy odpalania - uznaje że to nie Aku
    2. Rozrusznika nie diagnozowałem, ani poboru prądu, ale napięcie na aku na rozruchu praktycznie nie spada, było to testowo podłączone pod dobry rozruch
    3. Po podłączeniu do clipa ciśnienie na listwie rośnie w trakcie odpalania dosyć szybko z 0 bar do wymaganych 300bar, po zgaszeniu spada na około 80bar i sobie powoli zjeżdża do 0 , zajmuje mu to parenaście minut.
    4. Dziwnie zachowuje się na clipie temperatura płynu. Przy temperaturze zewnętrznej dajmy na to 0stC clip pokazuje temperaturę płynu wyższą o 5-10 stopni. Czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje 0stC. Temperatura płynu osiąga tę temperaturę po około 10h , tak jakby baaaardzo wolno się ten silnik wychładzał - nie wiem czy to możliwe.
    5. Napięcie czujnika temperatury płynu 2,20 - 2,30 V - tak pokazuje clip
    6. Sterowanie skrzynką ogrzewania - nie zdarzyło mi się żeby clip pokazał cokolwiek innego niż "nieaktywny"
    7. Albo wszystko działa poprawnie, szukam dziury w całym, i padnięte mam poduszki silnika.

    PS: czujnik wału wałka nie wykazuje błędów, auto się ładnie napędza, nie kopci, osiąga wysokie prędkości autostradowe, spala normalne ilości paliwa, nie wiązałbym tego z rozjechanym rozrządem.
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Napisałeś cyt nie zdarzyło mi się żeby clip pokazał cokolwiek innego niż "nieaktywny" według mnie to świece nie grzeją . Co do czujnika wału podejrzyj jego pracę w parametrach podczas kręcenia . Bo będzie pokazywał np 30obr/min i też błędu nie zgłosi .
  • #3
    bartoslav
    Level 11  
    gdzieś jest test tego sterownika, i po wysterowaniu jego pracy manualnie - przygasa oświetlenie wnętrza.
    Zobaczę czy po kilku takich wysterowaniach odpali lepiej.
    Obroty z czujnika wału przy odpalaniu też sprawdzę.