Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Doblo - złodziej prądu

Yapan 01 Dec 2020 19:26 2313 34
  • #1
    Yapan
    Level 9  
    Witam Panowie,
    Przy okazji słabego aku sprawdziłem pobór prądu na wyłączonej stacyjce - 90mA, wg instrukcji prąd powinien oscylować w okolicach 40mA. Przeszukałem wszystkie bezpieczniki w kabinie - bez efektu - dopiero gdy odpinam bezpiecznik F01 pod maską, pobór spada do 10mA. Bezpiecznik ten w instrukcji jest opisany jako "Zasilanie skrzynki bezpieczników w desce rozdzielczej: funkcje standardowe". Niestety na wyciągnięcie żadnego z bezpieczników ani przekaźników w kabinie nic nie pomaga. Z opcji "prądożernych" mam tylko centralny zamek z pilota (po odłączeniu pobór spada do 80mA).

    Gdzie szukać dalej?

    http://4cardata.info/elearn/223/2/2004203/5000763/2001101/2582821
  • #2
    kokapetyl
    Level 43  
    Yapan wrote:
    Gdzie szukać dalej?

    Radio odłączyłeś ?
  • #3
    Yapan
    Level 9  
    kokapetyl wrote:
    Yapan wrote:
    Gdzie szukać dalej?

    Radio odłączyłeś ?


    Radio mam dopiero po przekręceniu zapłonu, pod deską są jakieś luźne bezpieczniki(wyciągałem po kolei, pewnie któreś od radia), więc chyba odpada?
  • Helpful post
    #4
    kokapetyl
    Level 43  
    Yapan wrote:
    Radio mam dopiero po przekręceniu zapłonu

    Radio ma dwa zasilania, bezpośrednio z aku i po stacyjce. Pewne sprawdzenie, to odłączenie kostki od radia.
  • #5
    Yapan
    Level 9  
    Ok, jutro jak będzie jasno to się do tego dobiorę.
  • #6
    Yapan
    Level 9  
    Odpiąłem radio - bez zmian, nadal 80mA.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Lampka w bagażniku, schowku ok?
  • #8
    Yapan
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Lampka w bagażniku, schowku ok?

    W schowku nie zauważyłem takowej, w przedziale ładunkowym działają ok, dla pewności na czas pomiarów są na off(mają czujnik w drzwiach).
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Jesli jest w miare dostęp odepnij licznik
  • #10
    Yapan
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Jesli jest w miare dostęp odepnij licznik

    Niestety żeby go odpiąć musiałbym rozebrać pół auta w środku.. więc zostawiam to jako ostateczność.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Odepnij alternator (sterowanie)... jak spadnie, to masz winowajcę, ale 90 mA to nie jest jakoś tragicznie dużo. Jak ładowanie jest dobre (>14,2 V) i auto w miarę regularnie używane, to nie powinno to stanowić problemu.
  • Helpful post
    #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
  • #13
    Yapan
    Level 9  
    Ładowanie jest spoko, okolice 14.2 V - ale auto mało jeżdżone i po tygodniu-dwóch stania w niskich temperaturach muszę ratować się ładowaniem. Nie wiem czy akumulator nie jest uszkodzony(ma dopiero rok, ale nie markowy), ale to badam w międzyczasie. Staram się eliminować wszystkie wadliwe ogniwa.

    Tak, spada jak wyjmuję bezpiecznik odpowiedzialny za to co w kabinie(ale za co konkretnie to huk wie) - GPS to jest dobry trop i sam się zastanawiam czy gdzieś nie siedzi jako pozostałość po poprzednim właścicielu.
  • #14
    kokapetyl
    Level 43  
    Yapan wrote:
    - 90mA, wg instrukcji prąd powinien oscylować w okolicach 40mA.

    Chyba nie tak dokładnie. O ile pamiętam (a nie mam jak tego sprawdzić w tej chwili) to zależy od pojemności aku. ,im większa pojemność to ten prąd (dopuszczalny) jest większy.
    Yapan wrote:

    Tak, spada jak wyjmuję bezpiecznik odpowiedzialny za to co w kabinie(ale za co konkretnie to huk wie)

    Może być wszystko po trochu. Jak pisałeś centralny 10mmA i kolejne obwody również pobierają trochę. W sumie nazbiera się te 90 mmA.
  • #15
    Yapan
    Level 9  
    "Całkowity pobór prądu przez te urządzenia (zamontowane seryjnie lub po
    zakupieniu samochodu) nie powinien
    przekraczać 0,6 mA x Ah " - z instrukcji. Seryjnie było 60Ah, albo 75Ah(ciężko stwierdzić, różne źródła różnie podają). Tutaj mam zamontowany 80Ah, co daje wynik 48mA.

    Centralny łyka 10mA, ale odłączając po kolei wszystkie bezpieczniki żaden obwód nie zmniejszył poboru. Tu powstaje pytanie, co może być podłączone pod centralkę kabiny, ale nie jest bezpośrednio pod żadnym bezpiecznikiem? Pozostaje ten cholerny licznik, ale nie wiem czy gra warta świeczki - i zamiast tego poprostu kupić markowy aku.
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Zanurkuj z latarką pod deskę z lewej i prawej .
  • #17
    Yapan
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Zanurkuj z latarką pod deskę z lewej i prawej .

    Nic tam podejrzanego nie widać. Wychodzi na to, że to zegary :/
  • #18
    Michał_74
    Level 22  
    Witam.
    A ten pobór jest cały czas? Czy po upływie kilku minut (ciągle podłączony miernik) spada pobór?
    Mieliśmy to samo w Punto okazało się ze pobór wielki ale po upływie 1-2 minut spada do małych wartości. Odpowiedzialne są za to jakieś lampki z bajerami ściemniacza, coś chyba jeszcze na moment komputer pobiera.
    Szukaj może to to. Niestety ale w naszym wypadku na koniec okazało się ze akumulator po 3 latach jakiś niby markowy dla fiata padł. Nie trzymał pojemności. Teraz jest magneti-marelli - zobaczymy jak długo pociągnie.
    Pozdrawiam.
  • #19
    automobilklub
    Level 16  
    Dokładnie jak przedmówca napisał...Pobór sprawdza się po zamknięciu auta i odczekaniu kilku minut. Tylko upewnij się, że nie aktywujesz alarmu ruszając się w aucie:)
    Komputer przez kilka pierwszych minut po zamknięciu auta jeszcze coś tam robi i może pobierać prąd.
  • #20
    Yapan
    Level 9  
    Oczywiście wziąłem to pod uwagę. Początkowy pobór to 200-250mA, spada po 2-3 min do 80-90mA i tak już pozostaje.
  • #21
    krzysiek_krm
    Level 40  
    Może alarm, który nie ma optymalizacji poboru energii ?
  • #22
    Yapan
    Level 9  
    krzysiek_krm wrote:
    Może alarm, który nie ma optymalizacji poboru energii ?

    Nie mam żadnego alarmu, to auto robocze odpalane raz w czas jak coś trzeba przewieźć.
  • #23
    Yapan
    Level 9  
    Ściągnąłem zegary - to nie to. Odpiąłem klakson, poduszkę z kierownicy - to też nie to. Wiem którą wtyczkę gdy odpinam to pobór spada - ale nie jestem do końca przekonany jak to działa - prawdopodobnie jest od czujników drzwi itp. Fiat Doblo - złodziej prądu
  • #24
    kkknc
    Level 43  
    Tragedii nie ma. Takie trochę szukanie na siłę. Przy tej pojemności akumulatora i tym poborze prądu starczy ci akumulatora na 37 dni.
  • #25
    Yapan
    Level 9  
    kkknc wrote:
    Tragedii nie ma. Takie trochę szukanie na siłę. Przy tej pojemności akumulatora i tym poborze prądu starczy ci akumulatora na 37 dni.

    Hmmm, a przy tych temp wystarcza na tydzień - dwa. Aku sprawdzony, z deklarowanych 80AH ma około 70AH i z 700A rozruchu około 650A - powinno być git?
  • #27
    Yapan
    Level 9  
    kkknc wrote:
    Przy 70Ah masz i tak 32 dni.

    Chciałbym mieć.
  • #28
    kkknc
    Level 43  
    Więc masz większy pobór prądu niż piszesz, albo akumulator słaby. Przecież to co ci napisałem to prosta matematyka.
    Skoro piszesz tydzień to pobór prądu jest 400mA przy 70Ah akumulatora.
  • #30
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Wyjmij bezpiecznik F39 ( 10A ) i sprawdź.

    Wczoraj miałem uszkodzony moduł BLUE & ME uszkodzony i się nie usypiał.