Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R450 2016r - drgania przy 90km/h

Patryk GmbH 01 Dec 2020 23:18 12228 56
  • #1
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Witam, mam problem w Scanii R450 2016r - pod pełnym obciążeniem na 12 biegu pod górę 65 km dodaje gazu samochód dostaje wibracji, to samo dzieję się na autostradzie 90 kilometrów samochód zaczyna wpadać w wibracje. Byłem w serwisie, krzyżak na wale przy skrzyni miał delikatny luz został wymieniony, opony przód nowe, z tyłu zostały sprawdzone koła i wyważone. Dodam, że jak jadę 80 po autostradzie to jest ok dojadę do 90 i dostaję bicia. Co to może być, samochód nie ma żądnych luzów
  • #2
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    Połączenia gumowe "sierżanta" i dolnych lag, czyli Drążków mocujących tylny most do ramy sprawdzone?
  • #3
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Ona nie ma sierżanta . Każdy możliwy luz został sprawdzony nawet na resorach jedynie jeszcze zamówiłem opony na tył i jadę dzisiaj wymienić bo jak kupowałem ją miała założone na tylnej osi dwie inne jakieś zjazdowe może to tego że opony każda z innej serii ale Continental 4 szt 2018r.
  • #4
    Chavez
    Level 25  
    Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia.
    Jeśli nie ma luzów w zawieszenie to silnik powoduje wibracje - sprzęgło, koło zamachowe, wentylator...
  • #5
    Driver64228
    Level 7  
    Hej Patryk, mógłbyś napisać czy drgania u Ciebie już wyeliminowałes ? U mnie dzieje się tak samo, drugi komplet opon, krzyzaki na wale bez luzow, na szarpakach BRAK LUZOW GDZIE KOLWIEK... a drgania doprowadzają mnie do szału... Drgania zaczęły się nagle z dnia na dzień i początkowo odczuwalne były pod ciężarem, a teraz z czasem i na pusto oszalec można :/
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    A wał wyważony? Czy tylko krzyżak zmieniony?
  • #7
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Witam niestety dalej mam to samo dalej''' bije kabina ''''byłem na serwisie mówią ze zawieszenie od kabiny do zrobienia i siłownik podnoszenia kabiny mogą dawać takie objawy . I poduszka pod silnikiem do sprawdzenia bardzo często sie rwą w tych modelach . Przy 100 Tyś sprzęgło już dawno by sie rozleciało wał tez był wywarzany bez potrzeby był ok . Będę jechać na oleje to dam znać co mi powiedzą ale widzę ze jak sam nie dojdziesz to nic z tego . Powoli kończą sie czesci do wymiany
  • #8
    dunek1
    Level 6  
    Może utyka na jednym cylindrze i rzuca silnikiem bo to masz tylko pod obciążeniem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdź dopływ paliwa , może paliwa nie dostaje tyle co trzeba i rzuca silnikiem
  • #9
    Driver64228
    Level 7  
    Patryku daj znać bo mi się już pomysły skończyły, mechanik u mnie podejrzewa sprzęgło ale to kosztowna inwestycja w ciemno :/ a co do serwisu to szef dzwonił i stwierdzili że w kilku R450 krzyżaki były przyczyną lecz u mnie krzyżak i wal jest ok.
  • #10
    kakibara
    Level 34  
    U nas tylko jeden kierowca miał problem ze swoją scania i biciem na kierownicy, akurat jego auto ma na wszystkich osiach bębny.
    Serwis zalecił dokrecenie śrub na krzyż - oczywiście każdy tak robi😊 oraz użycie klucza dynamometrycznego
  • #11
    Driver64228
    Level 7  
    U mnie są tarcze na 3 osiach (środkowa skretna) i były wymieniane opony i felgi na nowe lecz bez oczekiwanych rezultatów. Scania R450 jest z 2016 roku automat bez pedału sprzęgła z przebiegiem 550 tyś.
    Na szarpakach diagnosta nie stwierdził ZADNYCH LUZOW wręcz był zdziwiony że sobie może wymyślam awarie :/
    Poduszki na silniku też były weryfikowane i wszystko jest ok :/
  • #12
    kakibara
    Level 34  
    U nas jest 70 scanii 2,3,4 osiowe z tarczą i bebnami osie skrętne duże i małe siodła bez i z poduszkami.
    Rama się nie rozchodzi bo wszystko zgrzane nie tak jak np. W manie.
    Mamy prośbę- zalecenie dokrecac śruby kluczem dynamo.
    Naprawiamy powypadkowe i zawsze można dojść co puka, sprawdź poduszki skrzyni szczególnie lewą.
  • #13
    Driver64228
    Level 7  
    Dzięki za podpowiedź, w sobotę napewno sprawdzę i dam znać
  • #14
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Odnośnie drgań byłem na przeglądzie wszystko ok, powiedzieli mi że trzeba zrobić zawieszenie kabin i zamontować z tyłu tu gdzie kabina siada scania montuje amortyzatory drgań i ma pomóc

    Dodano po 3 [minuty]:

    Driver64228 wrote:
    Patryku daj znać bo mi się już pomysły skończyły, mechanik u mnie podejrzewa sprzęgło ale to kosztowna inwestycja w ciemno :/ a co do serwisu to szef dzwonił i stwierdzili że w kilku R450 krzyżaki były przyczyną lecz u mnie krzyżak i wal jest ok.


    Sprzęgło dawało by ci znać przy ruszaniu
  • #15
    Driver64228
    Level 7  
    Witam, byłem dziś autem na kanale i poduszki skrzyni i silnika są jak nowe :/
    Co do zawieszenia kabiny może i to ma sens...
  • #16
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Driver64228 wrote:
    U mnie są tarcze na 3 osiach (środkowa skretna) i były wymieniane opony i felgi na nowe lecz bez oczekiwanych rezultatów. Scania R450 jest z 2016 roku automat bez pedału sprzęgła z przebiegiem 550 tyś.
    Na szarpakach diagnosta nie stwierdził ZADNYCH LUZOW wręcz był zdziwiony że sobie może wymyślam awarie :/
    Poduszki na silniku też były weryfikowane i wszystko jest ok :/

    Powiem Ci tak jak mi powiedział znajomy diagnosta że w dużym nie są w stanie zobaczyć luzow.I dla tego mówi że sobie wymyślasz bo ciężko mu stwierdzić
  • #17
    Driver64228
    Level 7  
    Dodam jeszcze fakt że wszystko zaczęło się po ruszeniu z parkingu i początkowo drgania (wibracje) występowały przy 80-90km/h jak jechałem załadowany towarem ok 20 ton a na pusto było dobrze, dopiero po ok miesiącu objawy występują ciągle jak jadę pusto/pełno bez różnicy.... "wibracje" odczuwalne na fotelu kierowcy są czasem znośnie a czasem "aż flaki sie wylewaja"
  • #18
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Driver64228 wrote:
    Witam, byłem dziś autem na kanale i poduszki skrzyni i silnika są jak nowe :/
    Co do zawieszenia kabiny może i to ma sens...

    Tak mi powiedzieli w scania że niektóre miały to montowanie na gwarancji akcja serwisowa moja się nie złapała 😂 koszt tych amortyzatorów w granicach 400zl tak mi powiedzieli w scani że tylko w kabinie jest problem mam zrobić zawieszenie kabin i te amortyzatory i ma być ok
  • #19
    Driver64228
    Level 7  
    Daj znać jak wymienisz czy jest poprawa a ja w ciągu dnia dopytam się w serwisie w mojej okolicy co myślą o tych amortyzatorach :)
  • #20
    Patryk GmbH
    Level 5  
    Driver64228 wrote:
    Dodam jeszcze fakt że wszystko zaczęło się po ruszeniu z parkingu i początkowo drgania (wibracje) występowały przy 80-90km/h jak jechałem załadowany towarem ok 20 ton a na pusto było dobrze, dopiero po ok miesiącu objawy występują ciągle jak jadę pusto/pełno bez różnicy.... "wibracje" odczuwalne na fotelu kierowcy są czasem znośnie a czasem "aż flaki sie wylewaja"

    Dokładnie mam to samo jak się czegoś dowiesz daj znać ,ja będę jeszcze próbował z tymi amortyzatorami na kanonie
  • #21
    kwantor
    Level 38  
    Jeżeli drga kierownica, to problem pochodzi od koła opony (kabina też drga) na podnośniku należy obracać kołem zaimprowizować jakiś czujnik bicia. Z boku i pod oponą. Defekty ogumienia są różne. Pęka kilka linek stalowego splotu. Koło ma się obracać centrycznie! Jeśli jest bicie, sprawdzić też felgę. W ten sposób. Skup się na przednich kołach. Amortyzatory też odgrywają rolę. Aby je sprawdzić, wystarczy przejechać kilka kilometrów po wyboistej drodze (A18 po płytach jest idealna) 🙂 po zatrzymaniu sprawdzasz ręką temperaturę amorów. Ostrożnie, bo sprawne mogą nagrzać się w pobliże 200 st. C. Letnie i zimne do wymiany. Podałem ci rozwiązanie, które ogarnie przeciętny kierowca z pominięciem specjalistów. Uwaga, Nowa opona też może posiadać wadę.
  • #22
    jaca13
    Level 6  
    Witam, czy udało się wyeliminować problem drgań? Też jeżdżę scania r450 2016 r i też mam takie drgania. Dodam, że zawieszenie kabiny już mam zrobione i w sumie nic się nie zmieniło. Koła odpadają, ponieważ przy niższych prędkościach nic się nie dzieje, tj. do 75km/H z resztą na tylnej osi mam już trzeci komplet kół z innych aut, też marki scania i jest tak samo, znów moje koła w innych autach nie biją. Przodu też mam zmienione, całe z felgami i też nic. Ja już tak przejeździłem 200tyś., a auto ma ogólnie 500.I psychicznie już wymiekam. Wał miałem wyważony dwa razy(drugi raz kontrola tylko). Pomieniona flansza most, zmieniony krzyżak od strony mostu, przy skrzyni żadnych objaw zużycia. Wał prosty. Piasty proste, półosie też, wkład mostu idzie równo, brak nadmiernego luzu. Poduszki skrzyni niby się trzymają. Nie widać, żeby była zerwana czy coś w tym stylu.
  • #23
    Fast_international
    Level 11  
    A ja mam propozycje, jechać na Hamownie, zapiąć go dobrze pasami rozpędzić i wtedy obserwować co będzie. Przód koła będą w miejscu, tył będzie wprawiony w ruch, wtedy może na coś wpadniecie, może coś się rzuci w oczy a może nie będzie wibracji :)
  • #24
    jaca13
    Level 6  
    Można też unieść tył i "jechać". Było tak robione, koła trochę pracują, ale to raczej norma w takich autach. Niewiadomo czy od przodu nie ma jakiegoś problemu, ale już przod nie tak łatwo wprawić w ruch. Jakbyśmy wiedzieli jak ten problem rozwiązać to bym się tu nie radził...
  • #25
    kakibara
    Level 34  
    Tak sobie myślę w manie ze skrzynia scanii ( a wyciagalem już chyba ja z 50 razy jak nie wiecej- wadliwy pompa) w niektórych egzemplarzach wystepuje po naprawie właśnie drżenie nadwozia, trzeba rozepchnac od środka rame w manie to możliwe scania ma na stałe połączony wspornik nad skrzynia biegow Ale tu może by pomogło (i tak długo się męczysz )wyciągnięcie i dokładne sprawdzenie poduszek na których osadzoną jest skrzynia jeżeli są ok to na popuszczonych srubach odpalił bym silnik następnie go zgasil i dokrecil śruby- ustawi się poprawnie.
    sprawdź sworznie - śruby w resorze może są wyrobione i mają luz.
    Jeżeli można wgraj program inny sterowania skrzyni biegow np. Nie oszczedzajacy paliwo! - i porównaj jak zmienia biegi szczególnie przy rozpedzaniu to zauważysz od 9 wzwyz i dobrze by było gdybyś mógł porównać czy w innym aucie zapina każdy bieg po koleii A u Ciebie np. 9 -11 czy 10 i skok odrazu na 12.
  • #26
    jaca13
    Level 6  
    Sworznie już dawno były sprawdzone, tam luzów nie ma. Do tych poduszek się jeszcze dobierzemy, ale chyba najpierw auto wyląduje na serwisie, może oni coś znajda. Teraz tak w ogóle luzy w kierownicy mi się jakieś zrobiły od tego trzepania.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Skrzynia nie jest na trybie eco, zawsze jeżdżę na automacie, bez eco. Ciągnie dobrze na każdym biegu, dużo też używam manuala. To nie są jakieś mikro drgania. Wczoraj w nocy to aż mi się obraz przed oczyma rozmazywał od tego je****a. I tj. jest też tak, że czasem nie bije wcale, boczne wiatry mocniej. Na pusto mocniej , załadowany trochę mniej. Kiera też drży, lecz nie zawsze.
  • #27
    tomek-staw
    Level 13  
    Jaki przebieg ma ta scania? Czy było robione już sprzęgło? Były u nas przypadki , że już przy przebiegu ok 400tys km trzeba było zajrzeć do sprzęgła. Najczęściej pada łożysko, ale zdarzały się przypadki pękniętego docisku. Był też przypadek wystąpienia wibracji po wymianie sprzęgła a przyczyną okazało się wadliwe łożysko w kole zamachowym,n owe łożysko miało "bicie". Czy twoja skrzynia ma tzw wolne koło? Wyrzuca na luz jadąc np z góry? Czy wtedy też czuć wibracje?
  • #28
    jaca13
    Level 6  
    Teraz ma 500 tyś, dzieje się tak odkąd ja mamy, a miała 300 jak ja kupiliśmy. Ma wole kolo. A to nie robi żadnej różnicy. Czy wyrzuci na luz z automatu, czy ja wypne podczas jazdy, jest tak samo. Jak zmienię bieg przy 90km/h na 11 a nawet na 10 jest tak samo. Mówię Wam, można oszaleć. Tak sobie piszemy, ale weź tak jedź 4/5h ciągiem.
  • #29
    kakibara
    Level 34  
    Poprzedni właściciel może ja naprawial powypadkowo?
    I coś jest założone/ zostawione krzywe np. zamek od kabiny, przedni drążek, nie fachowo prostowana rama? Jakiś szczegół .Może warto podjechać do firmy która prostuje ramy i ich doświadczony pracownik/ blacharz całą wam ja pomierzy.
  • #30
    jaca13
    Level 6  
    Nie wiemy tego, auto kupione z Niemiec , ale sam szef ściągnął, nie widać śladów po naprawie.