Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Krone Knorr bremse - Siła hamowania

MobilTruck 02 Dec 2020 20:03 843 15
  • #1
    MobilTruck
    Level 31  
    Witam.Mam w posiadaniu naczepe z którą tak naprawdę cały czas był problem z siłą hamownia i systematycznie trzeba było podciągać luz na siodle.Na osiach wszystkie zaciski zregenerowane+nowe hamulce.Próbowałem podciągnąć ciśnienia texą w modulatorze,ale po każdej próbie sypie błędem o złej konfiguracji. W załączniku pilk konfiguracji naczepy z texy i delphi,może ktoś z szanownych kolegów pomoże z plikiem.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    MobilTruck
    Level 31  
    Tabliczka jest taka sama.Podmeniałem rownież modulator ale nadal są słabe hamulce i to bez znaczenia co się do niej zapnie.Są we firmie trzy inne naczepy z tym że na wabco i tam są hamulce jak trzeba.Chciałem na próbę proporcionalnie podnieść ciśnienia hamowania niestety robię to źle bądź nie potrafię bo wyrzuca mi potem bład konfiguracji naczepy. Nie stety nie mam dostepu do pełnej wersji NEO Green.
  • Helpful post
    #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Czy to NEO czy ECUtalk pin serwisowy nie może zmienić parametrów tak jak to ma miejsce w WABCO - jedynie wyprzedzenie hamulców. Wyłącznie robi to pin producenta dlatego że zmiana parametrów naczepa powoduje niezgodność rejestracji dokumentów homologacji wynikiem czego traci ona homologacje. Przy odczycie twojego pliku program zarzuca bledną konfiguracje mimo że tablica się zgadza. Może jest to kwestia sumy kontrolnej bo dane zostały odczytane innym urządzeniem diagnostycznym niż serwisowe.
  • #5
    MobilTruck
    Level 31  
    Dzieki za odpowiedz.Czyli wynika z tego że nic się z tym nie zrobi,w wabco właśnie mogłem TEBSEM zmienić takie parametry i liczyłem że knorra też się da.Żeby by zewnętrzny czujnik ciśnienia to bym po kombinował z rezystancją,ale tu jest w modulatorze a za słaby jestem żeby tam ingerować.
  • Helpful post
    #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
  • #7
    MobilTruck
    Level 31  
    Wszystko nowe,tarcze,klocki zaciski zregenerowane.Chodzi własnie o to że naczepa jest mocno doinwestowana mimo że to babcia,i nie odbiega w niczym wizualnie czy też technicznie od tych rocznych,poza właśnie hamulcami wiec cięzko podjąć decyzje żeby ją sprzedać.Ciągałem ją osobscie przez trzy lata i faktycznie wiem że słabo hamowała nawet jak była roczna.
  • #8
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Spróbuj sprawdzić ją na rolkach z podłączonym komputerem. Porównaj wartości ciśnienia z komputera z cienieniem na podpiętych manometrach do siłowników. Sprawdź czy nie zostały zastosowanie inne siłowniki hamulca niż były przewidziane w tej naczepie (Średnice).
  • #9
    MobilTruck
    Level 31  
    Na ostatnie pytanie już odpowiem.Wszystkie osie nigdy nikt inny nie naprawiał poza mną wiec montaż innych siłowników nie jest możliwy.Jutro pojadę na rolki do zaprzyjaźnionej stacji i sprawdzę tak jak radzisz,choć nie dawno była właśnie na przeglądzie i kierowca mówił że diagnosta wspomniał że hamulce do przeglądu bo słabo hamują,mimo że niespełna pół roczne.
  • #10
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jakie masz rozmiar opon i średnice siłowników?
  • #11
    MobilTruck
    Level 31  
    Osie saf SKRB 9019W,tarcze 377mm,zaciski Wabco 40 195 038,koła 445/45/19,5,siłownki 20/24.
  • #12
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Widzę że Texa błędnie zapisuje bł i w tablicy systemu wprowadza NNNN w miejscu rozmiar siłowników . Wstawiam ci tablicę poprawiona według oryginalnego tablicy. Zobacz tablica powinna być E1 a z twojego odczytu robi E0. Zerknij na PW.
  • #13
    stanisławpiotr
    Level 32  
    "MobilTruck" napisał:
    "Próbowałem podciągnąć ciśnienia texą w modulatorze,ale po każdej próbie sypie błędem o złej konfiguracji."
    Być może TEXA radzi sobie z Knorr G2 ale G1 to już miałem przypadek ze musiałem jechać z pomocą do firmy zaprzyjaźnionej aby poprawnie zaprogramować nowy modulator.
  • Helpful post
    #14
    Under_Pressure
    Level 18  
    Nie wiem jak z Knorr bo trafia mi się bardzo żadko ale z Wabco nie raz miałem przypadek że Texa żle zapsiuje parametry.
  • #15
    stanisławpiotr
    Level 32  
    "MobilTruck" Nic nie piszesz czy rozwiązałeś problem?
  • #16
    MobilTruck
    Level 31  
    Witam wszystkich zainteresowanych. Kolega @stanisławpiotr rozwiązał problem słabych hamulców w naczepie nie znacznie modyfikując plik "cfg".Nie ma już tego specyficznego "pikowana" ciągnikiem przy hamowaniu, a na śliskiej nawierzchni nie wpada w poślizg. Podziękowania również dla użytkownika @diablo23248 za chęć pomocy na PW. Temat do zamknięcia.