Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford 8340 nie dziala podnośnik - Nie działa podnośnik z błotnika

Marian0416 03 Dec 2020 00:06 543 5
  • #1
    Marian0416
    Level 3  
    Witam , mam problem z Fordem 8340 rok 95, skrzynia 16x16, panel ster podnośnika z 3 potencjometrami (wersja bez potencjometru od poślizgu).
    Mianowicie w ciągniku jest problem z działaniem tylnego tuza z błotników , z kabiny wszystko chodzi , dodam że nie mam 3 pozycyjnego włącznika od podnośnika , który w środkowej pozycji pozwala na sterowanie tuzem z błotnika , u mnie są tylko dwie pozycje , dodam że wymienione były potencjometry od dźwigni w kabinie i od położenia ramion (na nowe ) , skalibrowane to zostało i na skrajnych położeniach podnośnika jest 0 lub 99(prawidłowo). Niestety podnośnik w czasie gdy jest uniesiony trochę lub na maxa zaczyna poruszać się delikatnie do góry i do dołu , są to ruchy około 5 cyfer na wyświetlaczu (czyli np. porusza się w zakresie pomiędzy 80 a 85) , niby skalibrowany podnośnik ale nieprawidłowo pewnie bo podczas kalibracji w początkowej fazie pomarańczowa lampka nie zgasła po przesunięciu dźwigni do góry lecz dopiero gdy dźwignia była na samej górze a pompa dobiła ramiona do oporu i odezwał się zawór bezpieczeństwa . Patrzyłem to do włącznikow dochodzi prąd 12v włączniki sprawne przekierowują napięcie zarówno w pozycji opuszczania jak i podnoszenia , przewody od włącznika do sterownika przewodzą. Używając tej wtyczki diagnostycznej i wchodząc w moduł testowania włączników wychodzi na to że sterownik widzi włączniki zarówno w pozycji opuszczania jak i podnoszenia , ale niestety z błotników podnośnik nie działa , proszę o pomoc bo już sił brak :)
  • #2
    mumin124
    Level 14  
    Kalibracja rozpoczyna się po zgaszeniu kontrolki dopiero. Jakieś błędy się zapisały?
  • #3
    Marian0416
    Level 3  
    No właśnie nie , dlatego taki problem , dodam że ciągnik stał ponad rok bez akumulatora , podobno gdzieś aktywuje się przyciski te na błotnikach bo mógł stracić sterownik pamięć o wyposażeniu w owe przyciski ciągnika , przedtem działała jedna strona prawa, po rozebraniu skrzyni i szukaniu części ciągnik stał długo i po złożeniu przestał działać z błotników podnośnik
  • #4
    mumin124
    Level 14  
    W menu HH można przetestować przyciski, nie aktywować. Naciśnij przyciski od podnoszenia i opuszczania jednocześnie i wywołaj listę błędów. Masz automatyczny zaczep?
  • #5
    Marian0416
    Level 3  
    Nie mam automatycznego , jeśli chodzi o to menu hh to już to robiłem i sterownik widzi przyciski zarówno w pozycji opuszczania jak i podnoszenia . Jak nacisnąłem dwa to wywaliło błąd od jednocześnie nacisnietych przycisków i nic więcej ale to kiedyś wcześniej tak robiłem i nic nie dało się z tego wywnioskować, pomierze ciśnienia bo olej nowy poszedł i filtry nowe , może jak miał nieszczelności na skrzyni to ktoś grzebał w zaworach a po uszczelnieniu skrzyni może za duże jest to pilotorzowe ciśnienie sterujące , bo mam wrażenie że za dużo podnosi i potem redukuje wysokość podnoszenia i ciągle musi korygować przez co kalibracji nie może odpowiednio przejść , już cierpliwości brak powoli :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    A źle przeczytałem , opuszczania i podnoszenie nie wciskałem jednocześnie , tylko opuszczanie jednocześnie .
    To zrobię tak i dam znać co udało mi się odczytać , dzięki za podpowiedź !
  • #6
    Marian0416
    Level 3  
    Panowie grubszy problem , nie ma ciśnienia pilotującego od wyjść hydraulicznych i od podnośnika , dodatkowo zero ciśnienia na czujniku od filtra ciśnieniowego poziomego , wpinałem się zegarem i 0bar, podnośnik chodzi tak jak chodził trochę nim pulsuje , ale z błotnika nie ruszy, hydraulika chodzi wspomaganie chodzi , zaświeca się kontrolka od zapchanego filtra ta od czujnika w który się wpinałem zegarem. Bo zdjalem wsuwkę i przestaje świecić . Filtry oleju nowe . I bądź tu mądry . Możliwe jest że gdzieś oring przycielo i nie może zassać ta zębata pompa zasilająca ?bo to ona za te ciśnienia gdzie ich nie ma odpowiada ,zdejmowałem ja przy robieniu skrzyni i może gdzieś mi zsunął się oring

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale z drugiej strony wspomaganie by nie chodziło .