Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford S-Max 2.0 TDCi szarpie i przygasa

03 Dec 2020 16:34 504 9
  • Level 3  
    Witam od kilku dni pojawiły się problemy z Fordem S-Max 2.0 TDCi 2006 r. Mianowicie auto pali na strzała nie ma problemów z nie równa praca wszystko jest wzorowo ale po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna szarpać i przygasać mimo to dalej jedzie powtarza się to co kilka kilometrów. Spotkał się ktoś z czymś takim ?
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Helpful post
    Level 32  
    A co sprawdziłeś ?Filtr paliwa wymień na początek.
  • Level 3  
    Tak właśnie to była.moja pierwsza diagnoza że to był filtr ale wczoraj go wymieniłem no i dziś powtórka i to zawsze gdy silnik złapie temperaturę
  • OxomiOxomi
  • Level 32  
    A więc trzeba szukać dalej.Podłączyć kompa i patrzeć w parametry i sprawdzić błedy.
  • Level 3  
    No i tu jest haczyk bo komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czysto nic kompletnie i to właśnie jest problem. Czy to.wina paliwa czy jakiegoś czujnika po prostu trochę zgłupiałem
  • Level 25  
    Sprawdź podczas jazdy ciśnienie paliwa, jak ma dpf ciśnienie spalin, i ciśnienie doładowania, gdzieś będzie rozbieżność.
  • Level 3  
    No dobra ale czym.to mogłoby byc spowodowane i na czym.polegala by naprawa?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak mi się Panowie przypomniało że od.kilku dni temperatura silnika mi faluje i nie osiąga stanu jaki.powinien być. Wygląda to jak by termostat się zaciął ale czy to.moze mieć coś wspólnego z tymi objawami ?
  • Level 14  
    Miałem podobny objaw w renault trafic 1.9 dCi.
    Jeśli tam siedzi podobny układ wtryskowy to mogą być uwalone wtryski i pompa wysokiego ciśnienia.
    Wymieszaj paliwo w baku i je spuść do kanistra, przez lejek, w którym na sitku jest położony magnes neodymowy np. od zużytego twardego dysku.
    Jesli na tym magnesie będą małe opiłki w kształcie igiełek to jest zużyta pompa wtryskowa - łuszczy się z niej materiał. W tym przypadku trzeba z pojazdem uciekać "do żyda" - naprawa nieopłacalna (naprawa to wymiana całego układu commonrail - wtryski, pompa, instalacja wysokiego ciśnienia, dokładne mycie reszty instalacji - jak zostaną jakieś opiłki w układzie to one uszkodzą nowe części)
    Samemu wiele z tym nie zrobisz, trzeba szukać dobrego mechanika naprawiającego diesle. Przy commonrail podczas napraw konieczne jest zachowanie wręcz aptekarskiej czystości - jeden kawałek włókna z szmaty w układzie może spowodować uszkodzenie części o wartości kilku tysięcy złotych.

    Inne przyczyny podobnego zachowania to uszkodzony przepływomierz, czujnik cisnienia, czujnik temperatury (nie całkiem niesprawny tylko taki, który mierzy z nadmiernym błędem), nieszczelności na odcinku przepływomierz - silnik (w tym przypadku przepływomierz mierzy inny przepływ niż jest rzeczywisty), skorodowane złącza / przerwane żyły przewodów przy złączach.

    Żeby stwierdzić co jest to może być konieczne podpięcie rejestratora parametrów i pojeździć z rejestratorem. Jeśli będą losowo rozrzucone bloki danych z błędami przedzielone blokami danych z danymi mieszczącymi się w normie to może być gdzieś przełamany przewód lub uszkodzony czujnik (np. peknięty lut wewnątrz czujnika) - w takim przypadku rejestrator ułatwi znalezienie uszkodzenia.
    Do renault trafic mechanik wpinał rejestrator pod OBD i tydzień pojazd się używało. Po tym odczyt i wyszło że wtryski kończą żywot, a ponadto moduł świec żarowych przerywa. Okazało się że moduł był dobry a przerwane były oba przewody sygnałowe (cienkie) w korpusie wtyku.
  • Level 3  
    No.mozesz mieć dużo racji. Dziś z ciekawości kupiłem preparat do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego i auto praktycznie przestało mieć problemy ale po postoju i ostygnięciu silnika po wkręceniu auta na wysokie obroty nadal zdarza się małe szarpnięcie
  • Level 3  
    Witam Panowie temat uważam za zamknięty po kilku dniach wkoncu wywaliło checka 😊 awaria na szczęście bez tragedii a mianowicie uszkodzony czujnik położenia wału. Po wymianie auto śmiga aż miło.
    Pozdrawiam