Miałem podobny objaw w renault trafic 1.9 dCi.
Jeśli tam siedzi podobny układ wtryskowy to mogą być uwalone wtryski i pompa wysokiego ciśnienia.
Wymieszaj paliwo w baku i je spuść do kanistra, przez lejek, w którym na sitku jest położony magnes neodymowy np. od zużytego twardego dysku.
Jesli na tym magnesie będą małe opiłki w kształcie igiełek to jest zużyta pompa wtryskowa - łuszczy się z niej materiał. W tym przypadku trzeba z pojazdem uciekać "do żyda" - naprawa nieopłacalna (naprawa to wymiana całego układu commonrail - wtryski, pompa, instalacja wysokiego ciśnienia, dokładne mycie reszty instalacji - jak zostaną jakieś opiłki w układzie to one uszkodzą nowe części)
Samemu wiele z tym nie zrobisz, trzeba szukać dobrego mechanika naprawiającego diesle. Przy commonrail podczas napraw konieczne jest zachowanie wręcz aptekarskiej czystości - jeden kawałek włókna z szmaty w układzie może spowodować uszkodzenie części o wartości kilku tysięcy złotych.
Inne przyczyny podobnego zachowania to uszkodzony przepływomierz, czujnik cisnienia, czujnik temperatury (nie całkiem niesprawny tylko taki, który mierzy z nadmiernym błędem), nieszczelności na odcinku przepływomierz - silnik (w tym przypadku przepływomierz mierzy inny przepływ niż jest rzeczywisty), skorodowane złącza / przerwane żyły przewodów przy złączach.
Żeby stwierdzić co jest to może być konieczne podpięcie rejestratora parametrów i pojeździć z rejestratorem. Jeśli będą losowo rozrzucone bloki danych z błędami przedzielone blokami danych z danymi mieszczącymi się w normie to może być gdzieś przełamany przewód lub uszkodzony czujnik (np. peknięty lut wewnątrz czujnika) - w takim przypadku rejestrator ułatwi znalezienie uszkodzenia.
Do renault trafic mechanik wpinał rejestrator pod OBD i tydzień pojazd się używało. Po tym odczyt i wyszło że wtryski kończą żywot, a ponadto moduł świec żarowych przerywa. Okazało się że moduł był dobry a przerwane były oba przewody sygnałowe (cienkie) w korpusie wtyku.