Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Altium Designer Computer ControlsAltium Designer Computer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Bascom] SWUSB - Klawiatura USB Atmega8

elektronockaut 06 Dec 2020 16:14 37140 10
  • [Bascom] SWUSB - Klawiatura USB Atmega8

Witam,
    Temat odgrzany, i nie mojego autorstwa, ale warty przypomnienia.
    Potrzebowałem aby pewne urządzenie wystawiało mi do PCta kilka klawiszy klawiatury. Słyszałem już kiedyś o projekcie SWUSB pisanym w jedynym języku który choć trochę znam - Bascom. Zaprojektowałem jednostronną niewielką płytkę PCB w której większość portów Atmegi wyciągnąłem na goldpiny i zabrałem się za sklecenie, uporządkowanie kodu i uruchomienie projektu. Nie jestem biegłym programistą, więc ogarnięcie kodu autora i uruchomienie urządzenia zajęło mi pół dnia ;) Autor biblioteki SWUSB nie podzielił się kodem jako gotowcem, i niestety nie zamieścił też schematu. Ten zapożyczyłem z programatora USBASP. Myślę że nie jestem jedyny i znajdą się i tacy których poziom programowania podobny jest do mojego, więc postanowiłem się podzielić i wszystko podać gotowe na tacy.

[Bascom] SWUSB - Klawiatura USB Atmega8

Klawiatura działa świetnie. Można obsłużyć wszystkie klawisze, w tym enter, backspace, esc, del i inne funkcyjne. Można też dopisać kawałek kodu i używać wejścia ADC atmegi. Autor projektu przewidział też możliwość pracy SWUSB jako mysz i joystick.

Strona autora
    Posiłkowałem się jeszcze różnymi stronami znalezionymi w google.

Code: vbnet
    Log in, to see the code

W załączniku:
    - Kod Bascom
    - Biblioteka SWUSB którą należy przegrać do folderu LIB w Bascom
    - Wzór płytki PCB PDF i Lay6 (Sprint Layout 6)
    - Layout montażu PDF

Mam kilka pomysłów co można z tego zrobić ;)
    Może kogoś to zainspiruje...