Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter kingway coliber rex 4t - Paliwo ucieka filtrem powietrza

Mlodzimierz03 09 Dec 2020 11:43 984 2
  • #1
    Mlodzimierz03
    Level 3  
    Witam, mam problem taki że 2 dni temu wlałem poł litra paliwa do baku i po tych dwóch dniach nic nie zostało w baku. Zobaczyłem że pod filtrem powietrza była plama i to było paliwo, odkręciłem filtr i cały w benzynie paliwo dostawało zę przez tą gumową dużą rurkę z gaźnika a wieć problem leży w gaźniku. Gaźnik niedawno czyściłem 2 razy. Skuter pali od razu i dobrze jeździ. A wiec co się stało że gaźnik przepuszcza paliwo?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ...KUBA...
    Level 24  
    Mlodzimierz03 wrote:
    paliwo dostawało zę przez tą gumową dużą rurkę z gaźnika a wieć problem leży w gaźniku

    Ja tu widzę dwa problemy (zakłądając, że wszystkie połączenia i wężyki są szczelne).. idąc od zbiornika paliwa po kolei:
    1. Powszechne tego typu skutery wyposażone są w zawór-kranik paliwa, ale nie taki zamykany i otwierany ręcznie (znany z motorowerów "dawnego" typu) a kranik w postaci zaworu podciśnieniowego, sterowanego podciśnieniem z króćca dolotowego silnika. Podciśnienie w króćcu dolotowym silnika które powstaje podczas obracania-pracy silnika otwiera kranik, który tylko wtedy powinien przepuścić paliwo do gaźnika.
    Żeby sprawdzić poprawne działanie na zgaszonym silniku odłącz przewód paliwowy z gaźnika, poczekaj chwilę żeby paliwo znajdujące się w przewodzie wypłynęło i po chwili paliwo powinno przestać wypływać z wężyka. a podczas kręcenia silnika rozrusznikiem z powrotem powinno zacząć wypływać.
    2. Zespół pływaka wraz z zaworem pływakowym w gaźniku również powinien odciąć dopływ paliwa po napełnieniu się komory pływakowej paliwem do odpowiedniego poziomu.
    Tu w celu sprawdzenia najlepiej wymontować gaźnik i rozpocząć sprawdzanie od sprawdzenia szczelności zaworka pływakowego poprzez odwrócenie gaźnika do góry dnem i próbę wdmuchania powietrza poprzez króciec do wężyka paliwa - jeśli bowietrze będzie uciekać i nie będzie dało wytowrzyć się jakiegokolwiek ciśnienia to zaworek nie trzyma szczelności. Jeśli szczelność będzie zachowana to pasuje sprawdzić czy jest ustawiony prawidłowy poziom paliwa w komorze pływakowej.
  • #3
    Mlodzimierz03
    Level 3  
    Opcja pierwsza sprawdzona wszystko ok, natomiast po wykręceniu gaźnika i dmuchaniu resztka paliwa wyleciała z drugiego krućca a na samym końcy trochę uciekało powietrze ale ciśnienie było z trudem dmuchałem ale mogłem to robić i nie byłe tego momentu że mnie przytyka bo nie moge wdmuchnąć więcej powietrza.

    Dodano po 5 [minuty]:

    No i chyba znalazłem winowajcę membrana ta guma pod dekielkiem była źle założona, no po prostu kawałem tej gumy wystawało z pod dekielka ale jak to jest że paliwo przedostało się aż do filtra ?