Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zetor 7211 - dymi na biało

ziooober88 11 Dec 2020 20:06 3372 20
  • #1
    ziooober88
    Level 15  
    Witam, zakupiłem Zetora 7211, przy odpalaniu jak jest zimny to dymi na biało co może być nie tak? Od czego zacząć jakąkolwiek diagnozę? Historii jako tako nie znam, nie wiem co poprzedni właściciel robił.
  • #2
    grzeniuw
    Level 25  
    Od sprawdzenia i regulacji wtryskiwaczy, dalej pomiar ciśnienia sprężania. Wykręcisz wtryski to za jedną robotą zmierz.
  • #3
    ewoo
    Level 29  
    Zacznij od wtryskiwaczy. Wymontuj i daj do sprawdzenia. Możliwe że padnięte końcówki lub złe ciśnienie.
  • #4
    ALIBABA I
    Level 28  
    Hm kol grzeniuw napisał prawdopodobnie wtryski do sprawdzenia tak . prawdopodobnie któryś lerzy /// dalej
    czy nie prościej poluzować na każdym wtrysku zasilanie i tzw ucho na którym ,nie chodzi , proste , ten jest do sprawdzenia
  • #5
    ziooober88
    Level 15  
    Witam, koledzy dzisiaj wykręciłem wtryski, po sprawdzeniu okazało się że jeden jest dobry, trzy leją i na tych lejących ciśnienie 220.

    Czy można zastosować do zetora 7211 końcówki wtryskiwaczy od ursusa C-360?
    Oraz drugie pytanie czy konieczne jest dawanie podkładek pod końcówki wtryskiwaczy, były tam takie półokrągłe. W drugim zetorze wiem, że na pewno tam nic nie było. Ale jeżeli w tym są to dam tylko jakie podkładki tam powinny być? Jest jakiś numer katalogowy albo coś?
  • #6
    ewoo
    Level 29  
    ziooober88 wrote:
    Czy można zastosować do zetora 7211 końcówki wtryskiwaczy od ursusa C-360?


    A nie możesz kupić oryginalnych? Po co kombinować?
    ziooober88 wrote:
    czy konieczne jest dawanie podkładek pod końcówki wtryskiwaczy,


    W c360 są podkładki a pytałem kolegę to mówił że w zetorze nie zakładał. Głowy za niego nie dam więc pewności nie mam. Tylko że ma on zetora 7711 i nie wiem czy to te same silniki.
  • #7
    grzeniuw
    Level 25  
    Załóż oryginalne Motorpala, nie zostawiaj tego jednego tylko wymień wszystkie.
    Z fabryki wychodziły bez podkładek, uszczelniały się na stożku. Z czasem po latach lepiej założyć podkładki, bo robią się wżery i nie uszczelni się.
    Chcesz zrobić dla siebie, to zrób porządnie i nie zakładaj chińskich czy indyjskich rozpylaczy po 20 parę zeta, bo za chwilę znów będziesz wymieniał.
  • #8
    ziooober88
    Level 15  
    Witam, dzisiaj wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na oryginalne Zetora. Dodatkowo dałem nowe podkładki. Wtryski ustawione na 165, luzy zaworowe sprawdzone i na jednym zaworze wchodziło 0,75. Zawory zostały ustawione na 0,25.

    Efekt jest taki że traktor jak dymił tak dymi dalej. Dym jest szczypiący w oczy.
    Próbowałem regulować pompą ale nic to nie dało.

    Co może być nie tak bo już ręce mi opadają.
  • #9
    ewoo
    Level 29  
    ziooober88 wrote:
    bo już ręce mi opadają.

    Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
  • #10
    ziooober88
    Level 15  
    ewoo wrote:
    ziooober88 wrote:
    bo już ręce mi opadają.

    Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.


    Nie wiem w jakim są stanie bo trzeba by ściągać głowice a nie chciałbym tego robić jeżeli nie będę musiał. W jaki sposób mogę sprawdzić ciśnienie sprężania? Czym to dokładnie można zrobić?
  • #11
    MIDPAC
    Level 17  
    Możliwe ze masz skręcony wał sprężarki i z tego powodu pompa ma opóźniony wtrysk. Silnik czasem nie pracuje „miękko”?
  • #12
    ewoo
    Level 29  
    Można kupić tester ciśnienia sprężania ale może któryś z okolicznych mechaników ma. Popytaj może ktoś ma i za parę złotych zrobi.
  • #13
    wojtaz132
    Level 9  
    a jak wychodził ci początek wtrysku co do znaków na kole zamachowym?
    ciśnienie również dobrze było by zmierzyć 😉
  • #14
    grzeniuw
    Level 25  
    Zmierz to ciśnienie, zmierz. To podstawowa diagnostyka silnika, którego nie znasz.
    A jeszcze spytam - dodałeś nowe podkładki pod wtryskiwacze, a upewniłeś się że tam w gniazdach nie było kilku starych? Chłopy potrafią.
    Ten silnik odpala ci dobrze w obecnych temperaturach?
  • #15
    ziooober88
    Level 15  
    MIDPAC wrote:
    Możliwe ze masz skręcony wał sprężarki i z tego powodu pompa ma opóźniony wtrysk. Silnik czasem nie pracuje „miękko”?


    Sprężarka po włączeniu chodzi prawidłowo. Silnik pracuje normalnie, nie wiem co oznacza miękka praca :)
  • #16
    wojtaz132
    Level 9  
    miękka i twarda praca to na słuch 😁
    jak byś usłyszał jeden i drugi w tym samym czasie to byś zrozumiał 😉
  • #17
    ziooober88
    Level 15  
    grzeniuw wrote:
    Zmierz to ciśnienie, zmierz. To podstawowa diagnostyka silnika, którego nie znasz.
    A jeszcze spytam - dodałeś nowe podkładki pod wtryskiwacze, a upewniłeś się że tam w gniazdach nie było kilku starych? Chłopy potrafią.
    Ten silnik odpala ci dobrze w obecnych temperaturach?


    Podkładki dałem nowe, oczywiście stare zostały wyjęte z gniazd więc na pewno nic tam nie zostało.

    Co do odpalania to jak postoi parę dni to odpali ale od razu na obroty nie wchodzi. Pracuje chwilę na wolnych obrotach (może paliwo się cofa i dlatego) no i potem już pracuje normalnie.

    Może ktoś wrzucić zdjęcie urządzenia do mierzenia tego ciśnienia?
  • #18
    MIDPAC
    Level 17  
    ziooober88 wrote:
    Sprężarka po włączeniu chodzi prawidłowo.
    sprężarka będzie pracować ale moment wtrysku nie będzie prawidłowy.
    ziooober88 wrote:
    nie wiem co oznacza miękka praca
    No to poszukaj mechanika bo z takim podejściem nie ogarniesz.
  • #20
    PICIA
    Level 33  
    dziwne mam 6011 i tak jest na poczatku potem jak się rozgrzeje jest OK :) ten typ tak ma
  • #21
    ziooober88
    Level 15  
    Problem został rozwiązany, mianowicie źle były ustawione końcówki wtryskiwaczy. Nie na znaki jak to powinno być.