Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1,2 B+G 2002r - Brak plusa na pompie - nie odpala

d_j_siwy 13 Dec 2020 02:26 747 23
  • #1
    d_j_siwy
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Stałem się (za namową syna) właścicielem Fiata Stilo wersja 5d 1,2 B+G z 2002 roku. Przy sprzedającym auto paliło od strzała i nie było większych problemów poza palącą sie kontrolką od Airbagów (bardzo standardowa usterka która w zasadzie nie ma większego wpływu na jazdę) Po dojechaniu do domu na drugi dzień wszystko ok ale kolejnego dnia padlina. Brak możliwości uruchomienia auta. Sprawdzenie miernikiem dało brak plusa na pompie paliwa. Sprawdzona kostka pod bezpiecznikami jak i przekaźnik wraz z bezpiecznikiem. Nie miałem wcześniej z fiatem do czynienia więc mam pytanie dotyczące czujnika od strony pasażera. Wciskając go nie czuję oporu tylko zachowuje się tak jakby wracał z powrotem jak np klawisz w klawiaturze. Czy to tak powinno działać czy raczej powinno się dać go wcisnąć jak stary korek automatyczny. Nie wiem gdzie szukać przyczyn usterki a holowanie 20 km do elektryka pojazdowego wolałbym zostawić jako ostateczność. Ktoś pomoże?
    Proszę o jakieś podpowiedzi ale raczej tak jak dla przedszkolaka bo jestem noga w układach elektrycznych i symbolika nie wiele mi wyjaśni.
  • #2
    piachu1994
    Level 38  
    Spróbowałeś dołożyć napięcie bezpośrednio na pompę paliwa, oraz odpalić samochód?
  • #3
    d_j_siwy
    Level 10  
    Nie próbowałem bo nie znam układu pinów w wtyczce który kabel od czego a nie chcę pomotać. Idą 2 grube fioletowe i jakieś cienkie jeszcze napięcie sprawdzał miernikiem kolega mechanik który zajrzał do mnie na chwilę i to on stwierdził brak plusa ja nawet niw wiem jak te przejścia mierzyć w samochodach bo podał bym napięcie bezpośrednio z aku.
  • #5
    d_j_siwy
    Level 10  
    Z tego co mi wiadomo (to nowy nabytek więc dopiero się go uczę) to poza gazem reszta fabryka. Jak zamykam CC to przy ryglu kierowcy pulsuje czerwona kontrolka.
    Najbardziej intryguje mnie ten czujnik bo słyszałem że lubi padać i stąd moje pytanie czy on powinien być wciśnięty czy wraca na swoje miejsce jak klawisz w klawiaturze?
  • #6
    beryas
    Level 30  
    bezp[iecznik uderzeniowy ma sie wciskac, przy pierwszym wcisnieciu powinno byc klikniecie.
    sprobuj zapalac podczas gdy druga osoba wcisnie przycisk, lub zrob sobie obejscie, ten bezpiecznik powinien wlasnie przerywac obwod pompy paliwowej.
  • #7
    d_j_siwy
    Level 10  
    Ok sprawdzę i dam znać.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Możesz na próbę zmostkować kostkę tego włącznika. Jak jest załączony (nie wyskoczył) to przy wciskaniu nic nie klika. Wciskasz wtedy tylko gumową kopułkę. Pompa benzyny może być odcinana przez przekaźnik sterowany z instalacji LPG (częsta praktyka, aby oszczędzać pompę benzyny).
  • #9
    d_j_siwy
    Level 10  
    Wciśnięty przycisk na maxa i nic nie gada. Na gazie by zapalił bez problemu gdyby nie to że zimno Czy ktoś ma schemat wtyczki do pompki który przewód od czego?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze coś dziwnego zauważyłem. Gdy mam wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk w okolicy zegarów i bezpieczników pod kierownicą słychać jakby ciche trzaski w stylu nienastrojonego radia - co to może być?

    Dodano po 29 [minuty]:

    tzok wrote:
    Pompa benzyny może być odcinana przez przekaźnik sterowany z instalacji LPG (częsta praktyka, aby oszczędzać pompę benzyny).


    Gdzie jest ten przekaźnik i czy jeśli wyłączam całkowicie gaz przyciskiem B/G to powinno z automatu dać na pompę z pominięciem instalacji? Jak podpiąć ewentualnie pompę na krótko Jakby ktoś miał opis kabli wtyczki do pompy to by dużo pomogło
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    d_j_siwy wrote:
    Gdzie jest ten przekaźnik i czy jeśli wyłączam całkowicie gaz przyciskiem B/G to powinno z automatu dać na pompę z pominięciem instalacji?
    Gdyby działał, to tak...
    d_j_siwy wrote:
    Gdzie jest ten przekaźnik
    To zależy od inwencji "gazownika", który go zakładał.

    d_j_siwy wrote:
    Czy ktoś ma schemat wtyczki do pompki który przewód od czego?
    Popatrzyłeś chociaż na tę wtyczkę? Przecież wyraźnie widać, że 2 styki są grubsze i przychodzą do nich grubsze przewody.
  • #11
    marfur30
    Level 25  
    d_j_siwy wrote:
    Sprawdzona kostka pod bezpiecznikami jak i przekaźnik wraz z bezpiecznikiem


    Czyli mamy rozumieć że napięcie z przekaźnika pompy paliwa wychodzi.
    To znaczy że tak jak napisał @tzok gazownik zrobił odcięcie albo uszkodzona wiązka pomiędzy przekaźnikiem i pompą.
  • #12
    d_j_siwy
    Level 10  
    I chyba to jest problemem. Udało mi się odpalić na wymuszonym gazie samochód (podgrzałem parownik i się udało) ale jak samochód chodzi na jałowym to co jakiś czas mam krótkie sygnały z centralki od gazu a także gdy silnik pracuję nie mogę wyłączyć gazu (przełączyć na benzynę) tylko dopiero po zgaszeniu samochodu się gaz odłącza ale wtedy pompa nie działa i mogę tylko na wymuszonym gazie odpalić

    Dodano po 7 [minuty]:

    tzok wrote:
    Popatrzyłeś chociaż na tę wtyczkę? Przecież wyraźnie widać, że 2 styki są grubsze i przychodzą do nich grubsze przewody.


    We wtyczce są 2 grube fioletowe i reszta cienkie chciałbym wiedzieć czy te cieńsze są od czujnika poziomu paliwa (tak gdybam) a te grube od zasilenia
  • #14
    d_j_siwy
    Level 10  
    I teraz gdzie szukać usterki bo podejrzewam że na trasie instalacji gazowej coś się wysypało. Jak znaleźć problem który powstał przez papraka od gazu bo raczej widząc ten bajzel wokoło akumulatora i miliony trytytek inaczej się go nazwać nie da. Gdzie szukać i jak wygląda przekaźnik w PLG od odcinania pompy (jeśli takowy jest)
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Przekaźnik wygląda jak... przekaźnik. Trzeba iść po instalacji i szukać. Nie ma pewności, że jest, bo to nie jest standardowa opcja.
  • #16
    d_j_siwy
    Level 10  
    Podczas badania wyszło że komputer padnięty bo nie daje napięcia na pompę więc już wiadomo skąd te błędy. Teraz czy da się to naprawić czy trzeba drugi ogarnąć i programować bo to koszty będą pewnie
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Trzeba by zajrzeć do schematu, ale nie wydaje mi się, żeby komputer miał tam dedykowaną linię do sterowania pompą paliwa. Więc to raczej nie "komputer" tylko wiązka, bezpiecznik lub przekaźnik. Sterowanie tą pompą nie jest zbyt "wyrafinowane" - załącza się na 30 s (czy coś koło tego) po włączeniu zapłonu i jeśli w tym czasie zostanie uruchomiony silnik, to już chodzi do wyłączenia zapłonu, a jeśli nie - to się wyłącza. W ostateczności można odstawić jakąś "partyzantkę".
  • #18
    d_j_siwy
    Level 10  
    Zrobione teraz na "krótko" ale nie chciałbym żeby pompa cały czas chodziła. Podobno do przekaźnika T10 nie dochodzi impuls bo cała trasa od B1 przez T10 do B2 na N40 i do pompy sprawdzona i przejście jest. chyba że ze stacyjki nie wychodzi + ale to nic by nie działało a kręci i na gazie pali w dodatku teraz na krótko też działa wszystko.

    B1- skrzynka koło aku
    T10 przekaźnik pompy
    B2 Skrzynka pod kierownicą
    N40 Wyłącznik uderzeniowy
  • #19
    tzok
    Moderator of Cars
    d_j_siwy wrote:
    Zrobione teraz na "krótko" ale nie chciałbym żeby pompa cały czas chodziła.
    ...ale poza sytuacją, że włączysz zapłon, a nie uruchomisz silnika, to pompa chodzi "cały czas".
  • #20
    d_j_siwy
    Level 10  
    No nie zupełnie bo jak przełączę na gaz to mimo wszystko też chciałbym żeby nie pracowała na próżno
  • #22
    d_j_siwy
    Level 10  
    W sumie dziś trochę dłużej pojeździłem i zauważyłem pewną zależność. Jak jadę na benzynie silnik pracuje równiutko i wszystko wydaje się być ok. Po przełączeniu na gaz zaczyna się pierniczyć: silnik na wolnych pracuje nierówno, Zaczynają wariować zegary (cyka pod zagarami jak przekaźnik i wariuje wskazówka od paliwa opada i unosi się) poza tym zapala się ESP i zaczyna migać kontrolka silnika. Poza tym jak jest ciepły odpalenie na benzynie skutkuje natychmiastowym przełączeniem na gaz bez dotykania gazu a to chyba nie jest normalne i na tym gazie czasem chodzi jak czołg (jakby nie na wszystkich garach pracował)
  • #23
    kkknc
    Level 43  
    d_j_siwy wrote:
    ..odpalenie na benzynie skutkuje natychmiastowym przełączeniem na gaz bez dotykania gazu a to chyba nie jest normalne

    Jest normalne. Wszystko zależy od instalacji i jej ustawienia.
  • #24
    d_j_siwy
    Level 10  
    No właśnie nie wiem bo poprzednia instalacja włączała gaz po przegazowaniu do 2,2 k obrotów. Po to tu wstawiam informację bo chcę poznać to co dla mnie nie jest znane. Stąd moje pytania. Boję się że po raz kolejny kupiłem minę i utopiłem oszczędności.