Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spadek Neostrady od Orange

Gombka 14 Dec 2020 15:52 1233 31
e-mierniki
  • #1
    Gombka
    Level 3  
    Witam jak juz wyżej napisałem posiadam Neostradę od Orange 10 Mbps jeszcze 🤣. Zazwyczaj moje pobieranie z niewiadomych przyczyn sięgało max 2 Mbps i ping 70. Akurat w zeszłym tygodniu w czwartek zepsuł się telefon stacjonarny u nas w domu tata zgłosił i przyjechał gościu na następny dzień zobaczyć o co chodzi. Wypiąl i wpiął kable od Neostrady na zewnątrz i telefony zaczęły działać z powrotem. Akurat pan zetknął na nasz internet i powiedział że dość słabo pojechał więc do szafy która znajduje się 2,5 km od nas wypiął kable i wpiął i nagle pojawiło się magiczne 9 Mbps i 17 pingu u mnie w domu. Ale aż do dzisiaj rano wstaje mama elekcję patrze pobieranie 2.30 Mbps i ping 56 resetowalem router kilka razy i nic namowie tatę żeby zadzwonił do Orange żeby ten gościu przyjechał i zobaczył co jest grane 😃
    A wy co o tym sądzicie ?wiem kable 2.5 km to dość duża odległość no ale 8 Mbps to nie dużo 🤣
  • e-mierniki
  • #2
    bbartek93
    Level 16  
    A jakieś statystyki DSL z routera wkleisz? Bo z kuli ciężko jest wróżyć osobie, która nigdy tego nie robiła 😁 Poresetuj jeszcze parę razy router to będziesz mieć 1Mb/s albo i mniej.
    Zapewne technik włączył ci na nowo stabilizację linii, dlatego miałeś taka prędkość zaraz po jego robocie. W technologii ADSL działa takie coś jak DLM i "czuwa" nad stabilnością linii i dobiera parametry do danego stanu linii w danym momencie, dlatego też automat stwierdził, że masz słabej jakości linię i przyciął ci prędkość i zwiększył przeplot w celu korekcji pojawiających się błędów. Dlatego wklej te statystyki, zobaczymy ile błędów w jakim czasie się pojawią na linii. 2.5km to nie dużo, przy w miarę działającej linii powinna tu max prędkość do 10Mb/s chodzić. Jak gdzieś są przebicia itp, to jest to do sprawdzenia i naprawy przez technika.
  • e-mierniki
  • #3
    Gombka
    Level 3  
    Nie mam routera od operatora mam tp link archer vr900 zaraz jak znajdę to wkleje jak to powinno się nazywać?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Gombka wrote:
    A jakieś statystyki DSL z routera wkleisz?
    Spadek Neostrady od Orange
  • #4
    bbartek93
    Level 16  
    Poprzeglądaj zakładki i poszukaj takiej, w której masz podane jakieś prędkości zestawione, SNR Margin(margines SNR), Attenuation (tłumienie) itp.

    Dodano po 14 [minuty]:

    No to teraz tak, popatrz na te statystyki żebyś wiedział o co chodzi, jak wytłumaczyć im na infolinii.

    Masz w tej chwili synchronizację na 3072, czyli niecałe 3Mb/s na speedteście i do tego masz parametr SNR dla pobierania 24.6 , który daje ci zapas na parę Mb/s (więc jak wzrośnie prędkość, ten parametr się obniża i stabilnie jest do 6dB). Z tego co można odczytać z routera, max przepustowość linii w tej chwili jest to 7440 (według tłumienia wychodzi okolicę 11000), czyli ponad 2x więcej niż masz.
    I teraz najważniejsze, dalej masz coś nie tak z linią, bo masz 720 błędów przez 10h połączenia, dopuszczalne tak do 100-150 na dobę (by nic nie zareagowało), a najlepiej jakby w ogóle nie było. Pisałeś, że miałeś problem z telefonem stacjonarnym, więc samym odłączeniem i podłaczeniem technik tak naprawdę nie naprawił niesprawnej linii, bo błędami dalej sypie, przez co DLM reaguje i przycina Ci prędkość. Musisz dalej to zgłaszać, aż nie naprawią Ci linii. Problem może być u ciebie w domu przy jakiś gniazdu a może być i w połowie linii. Tak samo może być wadliwa karta ADSL. Mogą spróbować przełączyć Cię na inną parę. Od tego są technicy, by znaleźć źródło problemu.

    Możesz trochę pozmyślać na infolinii, że np. słyszysz trzaski w telefonie, w słuchawce, ale nie jest to częste i że strasznie spadła Ci prędkość internetu. Zalety posiada telefonu stacjonarnego jak ma się ADSL'a - bardziej zajmą się naprawą telefonu niż neta, bo jak chcą naprawić telefon to prędzej linię sprawdzą, a jak naprawią Ci telefon to i internet automatycznie naprawią, bo to ta sama linia.

    A i jeszcze ważna sprawa. Nie resetuj nigdy routera bez potrzeby parę razy pod rząd, bo automat DLM kwalifikuje to jako zerwanie synchronizacji i możesz sobie właśnie narobić tak, że ustawi Ci na sztywno niską prędkość i bez interwencji na infolinii prędkość Ci nie wróci.
  • #5
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    No to teraz tak, popatrz na te statystyki żebyś wiedział o co chodzi, jak wytłumaczyć im na infolinii.

    Dobra mój tata bedzie jutro dzownił jeżeli się nic nie poprawi niech przyjeżdzają i naprawiają :)

    Dodano po 48 [minuty]:

    bbartek93 wrote:
    Nie

    Tak wracając do tematu może właśnie sobie ograniczyłem ta prędkość poprzez restart rutera ale to było tylko 2 razy w ciągu pół godziny.
    Aktualnie 2.5 mbps i 40 pingu
  • #6
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    Masz w tej chwili synchronizację na 3072, czyli niecałe 3Mb/s

    Dzisiaj tata zdzwonił do Orange i przed chwilą zadzownił do niego konsultant i mam nagle 9.50 pobierania i pingu 20
    Tylko błedów dużo bo 3k

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Gombka wrote:
    Tylko błedów dużo bo 3k

    Już 4,5k
  • #7
    artaa
    Level 43  
    Gombka wrote:
    Tylko błedów dużo bo 3k

    W jakim czasie??

    Ale coś nie tak z linią, niech dalej szukają,
  • #8
    Gombka
    Level 3  
    artaa wrote:
    W jakim czasie??

    w ciagu 3 godzin 4700 błedów pobierania
  • #9
    bbartek93
    Level 16  
    Za dużo tych błędów.
    A powiedz mi jeszcze taka rzecz, jak masz podłączony telefon do gniazdka? Rozgałęźnik na dwa i do jednego wejścia kabel od routera a w drugim wejściu od razu telefon czy przez filtr? Możesz też na próbę odłączyć telefon od gniazdka, wpiąć kabel co idzie do routera bezpośrednio w gniazdko i zobaczyć, czy będzie mniej błędami sypać bez telefonu.
    Wstaw też screena ze statystyk ADSL jakie masz teraz po resecie na infolinii.
  • #10
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    A powiedz mi jeszcze taka rzecz, jak masz podłączony telefon do gniazdka?

    Mam 4 gniazda telefoniczne router wpięty jest u dziadka w pokoju a telefon stacjonarny na korytarzu, u dziadków teraz mieszkam bo remont mam piętro niżej ale na dole na korytarzu też mam jedno jutro przepne tam na dole lub tutaj na górze i bede kontrolował błędy na chwile obecną 7000 błędów przy jakiej ilości błędów przestanie mi net dobrze chodzić?

    Spadek Neostrady od Orange
  • #11
    bbartek93
    Level 16  
    Nie przestanie ci chodzić, ale znowu obetnie ci prędkość, by aż tyle nie sypało. Zobacz, że teraz masz SNR 4dB, na granicy stabilności działania.
  • #12
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    SNR 4dB,

    Dobra nie wykluczam bo może gdzieś akurat u dziadka jest może kabel walnięty kable z poddasza idą więc może jakie szczurki itp go załatwiły
    Jutro przepne tam gdzie stacjonarny telefon albo na dół i bede obserować :) czyli jak w ciagu 1h bedzie np 10 błędów to nie mam się czy martwić tak?
    Nie powiem bo 8 mbs i 20 pingu fajnie śmiga w porównaniu do tego co miałem kiedyś
    Dzięki za pomoc jutro się odezwę

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gombka wrote:
    SNR 4dB,

    Tak btw jaki powinien być prawidłowy ten margines?

    Dodano po 8 [minuty]:

    bbartek93 wrote:
    Nie przestanie ci chodzić, ale znowu obetnie ci prędkość,

    A jeszcze zapomniałe wspomnieć nie jestem bezpośrednio wpięty do routera tego głównego tylko do 2 który robi za wzmacniacz :)
  • #13
    artaa
    Level 43  
    Testy prędkości DL/UL tylko na komputerze podłączonym kablem do routera ADSL.

    Wprowadzanie kolejnego routera/AP może zaciemniać wyniki, oczywiście nie wpływa to na nędzne parametry ADSL.
  • #14
    Gombka
    Level 3  
    artaa wrote:
    Wprowadzanie kolejnego routera/AP może zaciemniać wyniki, oczywiście nie wpływa to na nędzne parametry ADSL.

    Myśli pan, że jakieś gniazdo lub kabel może być walnięte oby zmiana miejsca routera pomogła, piszę Pan bo widzę data zarejestrowania 2006 wtedy to 2 lata miałem :))))))
  • #15
    artaa
    Level 43  
    Może być walnięte, dziwne że technik nie sprawdził na tzw pierwszym gniazdku (1 na wchodzącym do domu kablu).

    Generalnie, podpiąć router do 1 gniazda, i najlepiej odpiąć fizycznie pozostałe na czas próby (czyli rozłączyć dalej idące przewody do gniazd 2,3,4 na min 1 godziny testów)
  • #16
    bbartek93
    Level 16  
    Napisałem ci w poprzednich postach, książkowo to 6dB stabilność jeszcze ma. SNR się nie martw, tylko błędami, bo jak naprawia linie to i synchronizacja może jeszcze trochę wzrosnąć i SNR.
    Gniazdko lub same kable w domu, w różnych odcinkach też mogą wpływać, też ci to napisałem w którymś z moich poprzednich postów. Najlepiej by było jakby dla testu technik zamontował ci gniazdku przy wejściu linii do domu, i wtedy obserwować błędy, ale możesz zrobić jak piszesz, do innego gniazdka podłączyć i też obserwować.

    Jak pisałem też wcześniej, do 100 czy nawet 150 błędów na dobę nie ma co się martwić.
  • #17
    Gombka
    Level 3  
    artaa wrote:
    Może być walnięte, dziwne że technik nie sprawdził na tzw pierwszym gniazdku (1 na wchodzącym do domu kablu).

    sprawdził powiedział, że sygnał jest i działa

    Dodano po 10 [minuty]:

    Gombka wrote:
    sprawdził powiedział, że sygnał jest i działa

    to znaczy nie sprawdzał na 1 gniazdku tylko na takim kabelku co z balkonu na poddasze idzie :)
  • #18
    artaa
    Level 43  
    To że tam jest OK, nie oznacza że gniazdku jest tak samo dobrze...
  • #19
    bbartek93
    Level 16  
    Przypilnujcie go, by to sprawdził rzetelnie. Tak sypie błędami, że sam powinien się zainteresować dlaczego. Niech sprawdzi na krótko przy wejściu do domu jak wygląda sygnał, czy pojawiają się tak samo szybko błędy jak w gniazdku, niech posprawdza sygnały w gniazdkach. Jak na wejściu do domu sygnał będzie ok a w gniazdkach już nie, to znaczy że macie coś z instalacją w swoim domu, jak będzie trzeba, to Wam zamontuje nowe gniazdko, z nowym kablem. Tylko po prostu nie dawajcie się zbyć. Ma zrobić tak, by nie sypało błędami albo w małej ilości, do 150 na dobę. Inaczej niech nie kończy roboty i szuka przyczyny. Od tego też macie problemy z telefonem.
  • #20
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    To że tam jest OK, nie oznacza że gniazdku jest tak samo dobrze...

    Na chwilę obecną 12 tys błędów i margines 6.8

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Gombka wrote:
    Na chwilę obecną 12 tys błędów i margines 6.8

    A i technik ma przyjechać o 11 dzisiaj

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Gombka wrote:
    A i technik ma przyjechać o 11 dzisiaj

    No niestety nikt nie przyjechał :(
  • #21
    Gombka
    Level 3  
    Gombka wrote:
    Na chwilę obecną 12 tys błędów i margines 6.8

    Aktualnie to od dzisiaj rana nie mam internetu brak diody neostrady na routerze i telefony znów nie działają :(
    Automat powiedział nam, że wina nie leży po ich stronie
    Ufff dobrze, że mam dużo mobilnego
  • #22
    bbartek93
    Level 16  
    Mówiłem, że nic nie naprawił technik. Musicie przypilnować, by ten co się pojawi posprawdzal sygnały w najbliższym miejscu, gdzie wam kabel z dworu do domu wchodzi, tam najlepiej zobaczyć, czy to coś u was w mieszkaniu czy na zewnątrz na jakimś odcinku linii.
  • #23
    Gombka
    Level 3  
    bbartek93 wrote:
    Mówiłem, że nic nie naprawił technik

    Jutro z tatą do tego kabla na balkonie co w chodzi na poddasze zarobimy gniazdko i podepniemy telefon i zobaczymy
    Trzema samemu coś spróbować jak coś te technik będzie naprawial 😂 bo i tak musi przyjechać 😈
  • #24
    User removed account
    Level 1  
  • #25
    Gombka
    Level 3  
    _cheetah_ wrote:
    Gombka wrote:
    utro z tatą do tego kabla na balkonie co w chodzi na poddasze zarobimy gniazdko i podepniemy telefon i zobaczymy

    Nie telefon, tylko modem. I wiele powinno się wyjaśnić. Reszta waszej instalacji telefonicznej oczywiście odłączona.

    No ale jeżeli telefon będzie działał i będzie sygnał to git ale można też i modem na chwilę zobaczyć
  • #26
    User removed account
    Level 1  
  • #27
    Gombka
    Level 3  
    _cheetah_ wrote:
    Sygnał telefoniczny a ADSL to dwie różne bajki.

    Patrzyliśmy dzisiaj telefon ani router nie działa czyli jak nic nie pomyliliśmy to wina u nich
  • #28
    artaa
    Level 43  
    A napięcie na kablach telefonicznych jest?
    (45V-70V prądu stałego, a jak dzwoni to i zmienny się pojawia)
  • #29
    Gombka
    Level 3  
    artaa wrote:
    napięcie na kablach telefonicznych jest?
    (45V-70V prądu stałego, a jak dzwoni to i zmienny się pojawia)

    Tego nie patrzyliśmy ale tata dzwonił do Orange i automat powiedział że wina po ich stronie jutro od 9 do 11 będzie technik
  • #30
    artaa
    Level 43  
    A to ok, tylko tym razem nie dajcie sobie wcisnąć że działa bez testów i statystyki modemu.