Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Auto bez wtryskiwaczy. Czy mozna odpalic? Ocena silnika.

karol123240 30 Jan 2021 21:42 4455 95
Wago
  • Wago
  • Helpful post
    #63
    carrot
    Moderator of Cars
    Trzeba wyjąc zespół napędowy w całości (silnik ze skrzynią) i rozłączyć, rozebrać silnik po za samochodem. Miałeś obróconą panewkę, więc korbowód również uległ uszkodzeniu, owalizacja stopy
  • Helpful post
    #65
    carrot
    Moderator of Cars
    NIE zrobisz tego w samochodzie !. Jest tu na forum temat jak człowiek wymieniał 4x silnik w Mercedesie, zacierały się przy próbie odpalenia, bo firma regenerująca nie wyczyściła m.in chłodnicy oleju. U Ciebie, po takiej awarii trzeba rozebrać silnik na śrubki, wyczyścić wszystkie kanały olejowe (karcher +kompresor) i składać wszystko od nowa, czyste, umyte i sprawdzone
  • Helpful post
    #66
    kwok
    Level 39  
    Nawet nie chodzi o czyszczenie, nie da się wyciągnąć wału bez odłączenia skrzyni. Nie da się tego zrobić w wystarczająco komfortowy sposób w aucie nawet z wyjętą skrzynią albo inaczej, dyskomfort grzebania w aucie przewyższa nakład pracy związany z wyjęciem silnika a efekt końcowy i tak może być słaby. Jeśli jest dość miejsca żeby wysunąć silnik ze skrzyni to skrzynia może zostać w aucie.
    To mały i nie ciężki silnik, wyjąć, położyć na stół i swobodnie pracować.
  • #67
    michal_rybka
    Level 32  
    silnik da się z Pandy2 bez problemu wyjąć z auta bez wyjmowania skrzyni, można sobie jeszcze ułatwić rozbierając przód (zderzak, chłodnica, pas przedni). ja bym też tak zrobił zamiast męczyć się z wałem pod autem (choć ja tam bym w ogóle nie chciał się tak męczyć i wymienił bym cały kompletny silnik...)
  • Wago
  • #68
    andrzej20001
    Level 43  
    Cała ta akcja nie ma sensu ekonomii
  • #69
    michal_rybka
    Level 32  
    nauka nigdy niema sensu ekonomicznego, nauczy się o wiele więcej wymieniając wał, niż cały silnik
  • Helpful post
    #70
    andrzej20001
    Level 43  
    A to sie zgodzę jeśli do nauki to powinen 2x razy robić na aucie i raz z wyjęciem. Zostaje na całe życie.
  • #71
    karol123240
    Level 13  
    Zastanawiam się czy wynienic sam walek czy caly dół bo kupilem silnik tylko nie ma on czyjnika polozenia walka ten co przychodzi od góry. I trochę ma inne polozenie lapy Auto bez wtryskiwaczy. Czy mozna odpalic? Ocena silnika.
    Najlepiej bedzie chyba wymienic cały dół
  • #72
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak masz cały silnik (tylko czy to jest mpi czy spi ?), to wymień w całości, jeśli Twój ma czujnik wałka, to przełóż ze swojego wałek, koło i dekiel zaworów z otworem na czujnik. Wypadało by też od razu wymienić rozrząd (pasek, rolkę i pompę), żeby się później nie męczyć z tym w samochodzie
  • #74
    andrzej20001
    Level 43  
    Odkręcasz wszystki śruby. I wypinasz półosie. Plus wybierak biegów i przewody elektryczne. Wszystko widać. Gorzej ze złozeniem.
  • #77
    michal_rybka
    Level 32  
    bo kupiłeś silnik od uno/punto1, on ma inną głowicę, można się uprzeć i go założyć, ale najlepiej z wiązką i komputerem z Uno, bo raczej MPI do niego nie założysz (chociaż dla chcącego wszystko jest możliwe)

    nie wyjmuj całego zespołu napędowego ani skrzyni, tylko się omęczysz na darmo.
    w domowych warunkach łatwiej sam silnik wyjąć

    najprościej to od spodu odkręć półksiężyc - taką blachę zasłaniającą koło zamachowe przy misce oleju, okręć wszystkie śruby
    między silnikiem a skrzynią (jedna bodajże najrętka jest z tyłu przy półośce, prawie nie widać, wykręć rozrusznik bo za nim ona jest
    zdejmij kompletną głowicę - będzie potem lżej i wygodniej,
    podłóż pniaczek pod silnik, odkręć poduszkę (tą lewą od głowicy) to silnik opadnie na pniaczek, odkręć całkiem poduszkę i najlepiej koło pasowe, wysuń silnik w lewo z wałka sprzęgłowego i wyciągnij, sam zobaczysz czy łatwiej ci wyjdzie w dół czy w górę

    jeśli Twoja głowica jest dobra i nie ucierpiała to zakładaj do tego silnika co kupiłeś swoją głowicę, przyjrzyj się co tam się jeszcze różni i przełóż do kupionego silnika
    w sumie głowicę możesz na końcu założyć jak już słupek wsadzisz na swoje miejsce (na wałek sprzęgłowy ucelujesz

    jak już wyjmiesz silnik to odkręć docisk i zobacz jak tarcza sprzęgła bo masz ją na wierzchu, wybierz lepszą, a najlepiej daj tarczę do regeneracji (w Lublinie to 80zł na Jodłowej kosztuje i masz nowe sprzęgło i spokój), sprawdź czy obie tarcze pasuą na wielowypust w skrzyni bo były 2 rodzaje więc załóż tą dobrą
  • #78
    karol123240
    Level 13  
    Witam silnik wyciągnięty. Przelozylem tłoki razem z wałem. Silnik włożony ale nie odpala :( o czym mogłem zapomnieć? Czujniki założone kostki powpinane silnik kręci ale nawet nie zagada ... pompa podaje paliwo świece sprawdzone
  • #79
    ToJestNick
    Level 31  
    Nie świeci się na liczniku kontrolka ,,code"?
  • #81
    paladyn
    Level 15  
    Rozrząd jest dobrze ustawiony? Porównałeś wykorbienia wału z położeniem klina małego koła pasowego? Gdy ja kupowałem wał to sprzedawca mnie poinformował, że były różne położenia klina koła pasowego względem wykorbień. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jak kupiłem wał o tych samych numerach co oryginał to silnik odpalił od strzała.
  • #82
    ToJestNick
    Level 31  
    Skoro strzela z tłumika to sprawdź na pierwszy strzał ustawienie koła pasowego na wale. Na kole rozrządu jest malutki wypust i musi się pokryć z dziurką w kole. Wbrew pozorom da się to źle założyć a wtedy auto nie odpala. Z przestawionym rozrządem zazwyczaj odpala tylko nie ma mocy, musiałbyś z 10 zębów przestawić aby nie zagadał.
  • #84
    ToJestNick
    Level 31  
    karol123240 wrote:
    Rozrządu nie sprawdzałem ale może i masz rację bo wal jest od nowego silnika a kola zębate ze starego.


    Wał pasuje z każdej wersji silnika, nawet z SPI więc nie ma on znaczenia. Sprawdź ustawienie rozrządu i koła pasowego.
  • #85
    karol123240
    Level 13  
    Mam jeszcze jedno pytanie. Wymienialem tłoki i wal. reszta zostala . Czy dużym grzechem było zamontowanie pierścienia bez sprężyny który odprowadza olej? Jest zalozony na drugim tłoku (są trzy pierscienie takie same.) Pękł podczas wkładania i dlatego wymieniłem na zwykły
  • #86
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak masz 3 takie same pierścienie, jak każdy jest inny ?
    I co, założyłeś zwykły pierścień zamiast zgarniającego olej ?, przecież on ma z 2mm luzu w rowku !, popęka i rozwali tłok
    Komplet nowych pierścieni kosztuje raptem 78zł Link
    Ale to nie jest przyczyna, że silnik nie chce odpalić
  • #87
    karol123240
    Level 13  
    Auto odpaliło! :D źle podpiąłem przewody od świec do cewek. Uśmiech na twarzy się pojawił. Tylko trochę kopci czy powodem może być brak pierścienia zgarniającego?
  • #88
    michal_rybka
    Level 32  
    może, dziwne było by gdyby nie dymił w takim wypadku ;)
    pierścień, który ma luz góra-dół w rowku działa jak pompa przetłaczająca olej z dołu do góry, a tam pewnie by się zmieściły 2 "zwykłe" pierścienie zamiast tego olejowego obok siebie...
    ciekawe ile pochodzi ;)
    było nagrywać filmik ze składania - było by laboratorium silnikowe prawie jak u profesora Chrisa ;)
    teraz to tylko "jeździć, obserwować" ;)
  • #89
    karol123240
    Level 13  
    Auto ogólnie jeździ. Na biegu jałowym silnik pracuje cicho. Ale są problemy
    1 przy wyższych obrotach na postoju coś klekocze w silniku nie jakoś głośno no ale słychać.

    2jak się dojedzie do skrzyżowania auto gasnie. Choć czasami da radę się "podnieść" z bardzo niskich obrotów

    3 podczas normalnej jazdy gdzy odpuszczę gaz zapala się czerwona kontrolka oleju a gdy przyspieszę gasnie

    4 auto na postoju jak już silnik pracuje równo (bo czasami się i tak zdarzy ze pracuje cały czas dobrze) po dodaniu i odpuszczeniu gazu faluje samo na obrotach jakby samo dodawalo sobie gazu i odpuszczało


    Czy wina moga być pierścienie na tłokach?
    Może wtryskiwacze paliwa słabo pompują dlatego auto gasnie?
  • #90
    carrot
    Moderator of Cars
    Odłącz wąż odmy i zobacz czy nie wali z niego dym jak z lokomotywy (czemu wcale bym się nie dziwił ;) )