Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zmiana sygnału danych z 5V na 24V

17 Dec 2020 19:31 264 5
  • Level 1  
    Witam, jestem totalnie zielony w elektronice i mam pewien problem.
    Otóż, kupiłem sobie taśmę LED WS2811 na 24V i Arduino Nano jako kontroler. Taśma jest zasilana oddzielnie a z Arduino idą tylko dane.
    Po podłączeniu wszystkiego taśma błędnie lub wogóle nie reaguje na polecenia. Korzystałem z Arduino IDE i biblioteki Fast.led oraz NeoPixel i pomimo ustawienia koloru taśmy na np. czerwony, ona ciągle mruga i zmienia kolory.
    Wyczytałem w internecie, że prawdopodobnie potrzebuję zmienić sygnał z Arduino 5V na 24V przy pomocy tranzystorów i rezystorów ale nie mam pojęcia jak to połączyć i czego użyć dokładnie a nie chcę niczego spalić albo uszkodzić. Prosiłbym o jakiś schemat i/albo wyjaśnienie i jeśli na forum był poruszony taki temat to sorki ale jak szukałem to nie znalazłem tego.
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
  • Level 1  
  • Level 22  
    Witam,
    Myślę, że źle podłączyłeś czarny przewód na dole, a w programie na początku za dużo diod wybrałeś.

Przekaźnikiem 400kHz raczej nie da rady.
  • Level 1  
  • Level 26  
    Awyrdonyt wrote:
    Przekaźnikiem można odciąć zasilanie 24V.

Czyli kupić programowalne, adresowalne diody LED i wyłączać je przekaźnikiem? takiego zastosowania to jeszcze nie spotkałem.
  • Level 38  
    Megakm wrote:

- kupiłem sobie taśmę LED WS2811 na 24V i Arduino Nano jako kontroler. Taśma jest zasilana oddzielnie a z Arduino idą tylko dane.

Wyczytałem w internecie, że prawdopodobnie potrzebuję zmienić sygnał z Arduino 5V na 24V