Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytania i wątpliwości związane z instalacją fotowoltaiczną

princeflejm 18 Dec 2020 16:54 447 6
    princeflejm
    Level 2  
    Cześć forumowicze :)
    Jest to mój pierwszy post tutaj więc proszę o wyrozumiałość. Jestem w trakcie budowy domu i chciałbym we własnym zakresie wykonać instalacje fotowoltaiczną. Jako, że jestem dość zielony w tym temacie chciałbym na wstępie dowiedzieć się kilku rzeczy i rozwiać moje wątpliwości. Instalacje jaką chciałbym wykonać w swoim domu wyobrażam sobie następująco panele solarne oraz akumulatory podłączone do inwertera Inwerter dodatkowo podłączony do zasilania sieciowego oraz do zasilania domu (w razie braku słońca i prądu w akumulatorach chciałbym aby prąd sieciowy używany był do zasilania domu ale aby nie ładował on akumulatorów jedynie przechodził przez Inwerter prosto do wyjścia zasilającego odbiorniki w domu. Zdaje, że taka instalacja nazywana jest instalacją off grid (poprawcie mnie proszę jeśli się mylę).
    W teorii wszystko brzmi fajnie, znalazłem nawet Inwerter gdzie w instrukcji podano właśnie taką opcję zasilania.
    Oto on, niestety nie mogę zamieścić linku
    Inwerter 10KW esb hybrydowy

Ciekaw jestem tylko jak wykonać takie podłączenie? Do domu wchodzą 3 fazy oczywiście nie będę miał żadnych urządzeń 3 fazowych silników itp więc doszedłem już do tego że 3 fazowy Inwerter nie będzie mi potrzebny natomiast odbiorniki w domu będą w jakiś sposób podzielone a to kuchnia na innej fazie a łazienka na innej itp do inwertera także podam tylko jedna fazę z sieci. Czy w takim razie powinienem pomiędzy jedną z faz wpiąć Inwerter? I w taki oto sposób zasilać tylko te urządzenia prądem z akumulatorów które były podpięte do danej fazy?