Najlepiej probowac regenerowac z DOKLADNIE tych samych materialow, co oryginal - wtedy jest duze prawdopodobienstwo dokladnego odwzorowania parametrow.
Ogolnie:
- celuloza - wszelako powlekana, jest najpewniejszym materialem - dobre tlumienie wewn. zalezne jeszcze dodatkowo od rodzaju powlekania, dobra sztywnosc (choc Tonsil daje w sumie kieliszkowate membrany do GDNow, czyli takie, ktore pracuja w sredniotonowych zasadniczo...) i dobre brzmienie - napewno w kwestii budzetowych membran najpewniejszy wybor...
- polipropylen - miekki, nadaje sie do sredniotnowcow lub malych niskosredniotonowych, nie do niskotonowych rdzennie i o duzych srednicach... Hit przelomu 80/90tych, w tej chwili tylko w sredniakach o ile w ogole...
- kevlar - niby to sztywne jest, ale nie jest latwo sprawic, zeby na skraju przetwarzania nie mialo parszywych rezonansow... Przewaznie ciezsze od celulozowych, w budzetowkach napewno nie lepsze...
- plecionki wlokien szklanych, "weglowe"- tu podobnie, w budzetowach to uwazam kombinowanie, a nie polepszanie...
- plastik - nadaje sie do pomalowania klejem i powieszenia jako lep na muchy, stosowane czesto w tzw. caraudio (w tych seriach "swiece jak psu jajca to juz nie musze grac").
Zawieszenie - tutaj kwestia podlegajaca ciaglym dyskusjom... Generalnie pianka nie ma specjalnie wlasnych rezonansow i jest mniej stratna (zatem bedzie detaliczniej) od tanich gum - ale wlasnie... Tanich... Te lepsze resory gumowe nie ustepuja pianie i sa trwalsze - choc dzisiejsza pianka wytrzymuje spokojnie 10 lat. Takze kwestia wytrzymalosci bym sie w ogole nie stresowal.
Mam nadzieje, ze temat wyczerpany, z uwagi na mnogosc linkow podobnych zamykam...