Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B - Nie załącza się wentylator chłodnicy

Bolsik85 22 Dec 2020 20:35 486 5
  • #1
    Bolsik85
    Level 2  
    Dzień Dobry.
    Moja dziewczyna ma Corsę B.
    Nie miała radia miała stara kostkę ISO 3 warstwową.
    Kable były tak krótkie że musiałem jej przedłużyć, kupiłem nową kostkę, okazało się że teraz radio działa na dwie kostki. Odciąłem stara kostke ta 3 warstwową, trochę się namęczyłem bo w corsie w kostce były inne kolory niż w kostce która kupiłem, ale połączyłem według pinów starej kostki kable z nowymi przewodami według pinów nowej kostki, co prawda kolory się nie zgadzają, bo sa inne.
    Problem pojawił się wtedy gdy pod odcięciu kabli okazało się że są 3 żyły brązowo białe.

    Zacznę od tego z tej 3 kostki, która już nie jest potrzebna dochodzili kable, dwa brązowo białe a pod drugi pin brązowo siwy kolejno brązowo czerwony, oraz brązowo czarny.

    Pod te kostki dwie,które są potrzebne dochodziły przewody

    Czerwono gruba żyła i czerwona cienka żyła kolejno pod następne piny brązowy, siwo zielony czerwony, niebiesko brązowy, czerwono siwy z czarno białym.
    Oczywiście te przewody co dochodziły razem pod jeden pin zostały ze sobą połączone, ale z tej 3 kostki nie połączyłem tych dwóch biało brązowo białych



    Druga kostka od radia miała przewody.
    Brązowo zielony, i zielony.
    Brązowo niebieski i niebieski.
    Żółto brązowy i żółty.
    Biało brązowy i biały.

    Wszystko podłączyłem, więc radio chodzi, aczkolwiek został mi z pierwszej nie potrzebnej kostki przewód niebiesko czerwony, oczywiście on i tak nie jest potrzebny bo w radiu nawet nie ma tego pinu, więc jak włożę kostkę to i tak by nigdzie nie wskoczył ten kabelek, ale wracając do tematu w nowej kostce ISO tego kabla i tak nie było był jeden mniej, więc ten niebiesko czerwony został bez połączenia luzem.
    Z pośród brązowo białych 3 przewodów wybrałem jeden i się podłączyłem, włączam radio i chodzi, aczkolwiek jak jadę lata mi wskazówka prędkościomierza.

    Więc rozebrałem raz jeszcze radio i połączyłem te dwa przewody brązowo białe do siebie, bo wcześniej one były pod tą 3 kostka ISO co nie jest potrzebna razem w jednym pinie. Błąd ustał prędkościomierz chodzi dobrze.
    Aczkolwiek dzisiaj zagotował mi się samochód, a wcześniej tego nie było, doszedłem teraz że nawet jak mu się da na obroty i dojdzie do 100 stopni wentylator się nie załącza.

    Mam pytanie czy to może być przez radio, czy przewody w radiu mają coś wspólnego z wentylatorem?

    Bo możliwe że te 3 przewody brązowo białe, któryś z nich jest nie dobrze podłączony, wcześniej był jeden pod radiem a dwa że sobą teraz też tak jest, ale nwm czy się nie pomyliłem i nie są na odwrót, mimo że wszystko działa z radiem jak trzeba, tylko pytanie czy to przypadek z tym wentylatorem, czy może coś przez te kable od radia?
  • Helpful post
    #2
    juzek14511
    Level 11  
    Ogolnie w takim aucie radio z wentylatorem raczej watrpie,, sprawdz bezpieczniki zaizoluj luzne przewody.. jesli bezpieczniki sn ok,, zaczal bym od sprawdzenia czujnikow czujnik temp plynu chlodzacego.. z tego co pamietam jeden jest od zalaczania wentylatora drugi z nich od wskazowki temp.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jest tez przekaznik wentylatora.. nie zrobiles gdzies spiecia na przewodach.? mogl zostac uszkodzony,
    Bardziej jestem przekonany czujnikiem bo tez kiedys mialem z tym problem zlokalizuj czujnik zamow taki sam i powinnon byc ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jest tez przekaznik wentylatora.. nie zrobiles gdzies spiecia na przewodach.? mogl zostac uszkodzony,
    Bardziej jestem przekonany czujnikiem bo tez kiedys mialem z tym problem zlokalizuj czujnik zamow taki sam i powinnon byc ok
    wyglada to mniej wiecej tak

    https://allegro.pl/oferta/1341025-wlacznik-we...MIvNrq6b7i7QIVJ4ODBx3zrQXZEAQYAiABEgLqdfD_BwE
  • #3
    Bolsik85
    Level 2  
    Ok. Też to miałem na myśli, ale zanim się wezmę za szukanie odkręcanie czujniczkow, chciałem się upewnić czy radio czasem nie ma nic wspólnego z tym.
    Bo z racji zawsze jak się coś chce wymienić starego to wyjmując to jest dobre przed wyciągnięciem a po wyciągnięciu zawsze się coś wykruszy i na końcu idzie narobić SB więcej kosztów niż potrzeba, a to może tak naprawdę byc jakaś małą pierdoła, dlatego też to pytanie czy w tych przewodach od radia mogło coś współpracować z wentylatorem.
    Jutro zajmę się tymi czujniczkami.
    Dzięki.
    Chyba że jeszcze ktoś z działu coś doradzi.
  • Helpful post
    #4
    Czarny4994
    Level 25  
    Radio i wentylator chlodnicy nie idą w parze. Sprawdź bezpieczniki i sam wentylator, może stycznikn na chłodnicy nie działa
  • #5
    Bolsik85
    Level 2  
    Ok super panowie, dzięki za informacje. Dziś podzialam.
  • #6
    poriot
    Level 14  
    Radio nie ma z tym nic wspólnego.

    Corsa B jest na tyle starą konstrukcją, że wentylator chłodnicy nie jest w niej włączany przez ECU na podstawie danych z czujnika temperatury. Po prostu w bok bloku chłodnicy jest wkręcony masywny stycznik bimetalowy - gdy temp osiągnie odpowiedni poziom styk się zwiera i przepuszcza zasilanie wentylatora chłodnicy.

    Zdjęcie z innego wątku -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3361557.html#gallery-3

    Zacznij oczywiście od bezpieczników.

    Sprawdź czy wentylator załączy się gdy na włączonym zapłonie zmostkujesz piny we wtyczce. Jeśli tak to problem tkwi w włączniku (albo mimo teoretycznego uszczelnienia wdała się tam korozja na styki - po latach to nic nadzwyczajnego). Jeśli wentylator nadal się nie włączy spróbuj nakłuć przewody go zasilające i zasilić go w ten sposób bezpośrednio z akumulatora, jak ruszy to masz problem z poprowadzeniem do niego zasilania.