Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B - Nie załącza się wentylator chłodnicy

22 Dec 2020 20:35 198 5
  • Level 2  
    Dzień Dobry.
    Moja dziewczyna ma Corsę B.
    Nie miała radia miała stara kostkę ISO 3 warstwową.
    Kable były tak krótkie że musiałem jej przedłużyć, kupiłem nową kostkę, okazało się że teraz radio działa na dwie kostki. Odciąłem stara kostke ta 3 warstwową, trochę się namęczyłem bo w corsie w kostce były inne kolory niż w kostce która kupiłem, ale połączyłem według pinów starej kostki kable z nowymi przewodami według pinów nowej kostki, co prawda kolory się nie zgadzają, bo sa inne.
    Problem pojawił się wtedy gdy pod odcięciu kabli okazało się że są 3 żyły brązowo białe.

    Zacznę od tego z tej 3 kostki, która już nie jest potrzebna dochodzili kable, dwa brązowo białe a pod drugi pin brązowo siwy kolejno brązowo czerwony, oraz brązowo czarny.

    Pod te kostki dwie,które są potrzebne dochodziły przewody

    Czerwono gruba żyła i czerwona cienka żyła kolejno pod następne piny brązowy, siwo zielony czerwony, niebiesko brązowy, czerwono siwy z czarno białym.
    Oczywiście te przewody co dochodziły razem pod jeden pin zostały ze sobą połączone, ale z tej 3 kostki nie połączyłem tych dwóch biało brązowo białych

    Druga kostka od radia miała przewody.
    Brązowo zielony, i zielony.
    Brązowo niebieski i niebieski.
    Żółto brązowy i żółty.
    Biało brązowy i biały.

    Wszystko podłączyłem, więc radio chodzi, aczkolwiek został mi z pierwszej nie potrzebnej kostki przewód niebiesko czerwony, oczywiście on i tak nie jest potrzebny bo w radiu nawet nie ma tego pinu, więc jak włożę kostkę to i tak by nigdzie nie wskoczył ten kabelek, ale wracając do tematu w nowej kostce ISO tego kabla i tak nie było był jeden mniej, więc ten niebiesko czerwony został bez połączenia luzem.
    Z pośród brązowo białych 3 przewodów wybrałem jeden i się podłączyłem, włączam radio i chodzi, aczkolwiek jak jadę lata mi wskazówka prędkościomierza.

    Więc rozebrałem raz jeszcze radio i połączyłem te dwa przewody brązowo białe do siebie, bo wcześniej one były pod tą 3 kostka ISO co nie jest potrzebna razem w jednym pinie. Błąd ustał prędkościomierz chodzi dobrze.
    Aczkolwiek dzisiaj zagotował mi się samochód, a wcześniej tego nie było, doszedłem teraz że nawet jak mu się da na obroty i dojdzie do 100 stopni wentylator się nie załącza.

    Mam pytanie czy to może być przez radio, czy przewody w radiu mają coś wspólnego z wentylatorem?

    Bo możliwe że te 3 przewody brązowo białe, któryś z nich jest nie dobrze podłączony, wcześniej był jeden pod radiem a dwa że sobą teraz też tak jest, ale nwm czy się nie pomyliłem i nie są na odwrót, mimo że wszystko działa z radiem jak trzeba, tylko pytanie czy to przypadek z tym wentylatorem, czy może coś przez te kable od radia?
  • Helpful post
    Level 10  
    Ogolnie w takim aucie radio z wentylatorem raczej watrpie,, sprawdz bezpieczniki zaizoluj luzne przewody.. jesli bezpieczniki sn ok,, zaczal bym od sprawdzenia czujnikow czujnik temp plynu chlodzacego.. z tego co pamietam jeden jest od zalaczania wentylatora drugi z nich od wskazowki temp.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jest tez przekaznik wentylatora.. nie zrobiles gdzies spiecia na przewodach.? mogl zostac uszkodzony,
    Bardziej jestem przekonany czujnikiem bo tez kiedys mialem z tym problem zlokalizuj czujnik zamow taki sam i powinnon byc ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jest tez przekaznik wentylatora.. nie zrobiles gdzies spiecia na przewodach.? mogl zostac uszkodzony,
    Bardziej jestem przekonany czujnikiem bo tez kiedys mialem z tym problem zlokalizuj czujnik zamow taki sam i powinnon byc ok
    wyglada to mniej wiecej tak

    https://allegro.pl/oferta/1341025-wlacznik-we...MIvNrq6b7i7QIVJ4ODBx3zrQXZEAQYAiABEgLqdfD_BwE
  • Level 2  
    Ok. Też to miałem na myśli, ale zanim się wezmę za szukanie odkręcanie czujniczkow, chciałem się upewnić czy radio czasem nie ma nic wspólnego z tym.
    Bo z racji zawsze jak się coś chce wymienić starego to wyjmując to jest dobre przed wyciągnięciem a po wyciągnięciu zawsze się coś wykruszy i na końcu idzie narobić SB więcej kosztów niż potrzeba, a to może tak naprawdę byc jakaś małą pierdoła, dlatego też to pytanie czy w tych przewodach od radia mogło coś współpracować z wentylatorem.
    Jutro zajmę się tymi czujniczkami.
    Dzięki.
    Chyba że jeszcze ktoś z działu coś doradzi.
  • Level 2  
    Ok super panowie, dzięki za informacje. Dziś podzialam.
  • Level 11  
    Radio nie ma z tym nic wspólnego.

    Corsa B jest na tyle starą konstrukcją, że wentylator chłodnicy nie jest w niej włączany przez ECU na podstawie danych z czujnika temperatury. Po prostu w bok bloku chłodnicy jest wkręcony masywny stycznik bimetalowy - gdy temp osiągnie odpowiedni poziom styk się zwiera i przepuszcza zasilanie wentylatora chłodnicy.

    Zdjęcie z innego wątku -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3361557.html#gallery-3

    Zacznij oczywiście od bezpieczników.

    Sprawdź czy wentylator załączy się gdy na włączonym zapłonie zmostkujesz piny we wtyczce. Jeśli tak to problem tkwi w włączniku (albo mimo teoretycznego uszczelnienia wdała się tam korozja na styki - po latach to nic nadzwyczajnego). Jeśli wentylator nadal się nie włączy spróbuj nakłuć przewody go zasilające i zasilić go w ten sposób bezpośrednio z akumulatora, jak ruszy to masz problem z poprowadzeniem do niego zasilania.