Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz 800 - Kręci odpala gaśnie

mironmaxcov 24 Dec 2020 11:49 516 21
  • #1
    mironmaxcov
    Level 4  
    Witam. Dziś nie miła sytuacja. Matiz 800 wyjazd dojazd do celu i klapa, nie chciał już odpalić, kręcił łapał jak by chciał odpalić z tłumika prychał i nic,odpalił dopiero na lince. W czasie jazdy przerywał i dziwna sprawa bo częściej ja wchodziłem w zakręt. Jaka może być przyczyna? do taj pory normalnie jeździł i nic się nie działo.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sunrise84
    Level 42  
    Paliwo w baku masz?

    Bo ciężko cokolwiek zrozumieć z tego bełkotu.

    "W czasie jazdy przerywał i dziwna sprawa bo częściej ja wchodziłem w zakręt".

    Więc ponowie takie fundamentalne pytanie.

    Paliwo jest ?
  • #3
    mironmaxcov
    Level 4  
    Paliwo jest. Jaśniej. Zgasiłem i już nie chciał odpalić tak jak by łapał ale nie odpalił. Z tłumika prychał. Odpalił na ciąg na lince. Podczas jazdy przerywał, bardziej tak jak by na zakrętach, albo takie wrażenie mam. W zbiorniczku płyny pojawił się osad jakby taka maź jak masło jasno brązowa na ściankach zbiorniczka, sam płyn czysty.
  • #4
    sunrise84
    Level 42  
    mironmaxcov wrote:
    W zbiorniczku płyny pojawił się osad jakby taka maź jak masło jasno brązowa na ściankach zbiorniczka, sam płyn czysty.


    płyny na co ?

    Spryskiwacz, układ chłodzenia, płyn hamulcowy ?

    Jeżeli masz takie masło w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzienia to jest szansa że uszczelka pod głowicą padła.

    Jak wygląda pod korkiem oleju ?
    I jak wyjmiesz bagnet to jaki kolor ma olej na bagnecie ?
  • #5
    mironmaxcov
    Level 4  
    Pod korkiem nic czysto mazi nie ma, bagnet olej czarny mazi nie ma. Płyn chłodzenia czysty jest sam w sobie, tylko osad na ściankach jest. Uszczelka? Nie dymi z tłumika normalnie jedzie tylko przerywa czasami.
  • #6
    sunrise84
    Level 42  
    mironmaxcov wrote:
    W zbiorniczku płyny pojawił się osad jakby taka maź jak masło jasno brązowa na ściankach zbiorniczka, sam płyn czysty.


    To jest to normalny osad czy masło?

    Bo skoro płyn jest czysty to delikatnym osadem na ściankach bym się nie przejmował.

    Kiedy tam był robiony większy przegląd ?
    Świece, kable do świec, filtr paliwa ?
  • #7
    mironmaxcov
    Level 4  
    Płyn sam w sobie czysty i nie ubywa go, na ściankach przy korku takie masełko ciemno szare, a przegląd kable świece filtr paliwa nie wiem szczerze, 6 mcy go mam nic nie robiłem bo nie było potrzeby aż do dziś. Zapytałem na forum bo może ktoś już miał z tym problem, bym właśnie tak nie strzelał kable, świece, cewka itd itd i wymienię niemal że pół silnika.
  • #8
    sunrise84
    Level 42  
    Tak ale zauważ że nie jesteśmy przy tym silniku więc posiłkujemy się tym co nam przekażesz.

    Nie oczekuj że ktoś ci powie iż za 3 cylindrem 13.53 cm w lewo i 7,8cm w dół koło szarego kabelka 8cm w lewo jest niebieska wtyczka i zobaczy czy nie odłączyła się.

    Zasada jest prosta działał i nie działa.
    Więc próbujemy się dowiedzieć jaki zbieg okoliczności mógł wpłynąć na to że nie działa.

    W tym wieku auta już wszystko jest możliwe.
    Od pompy paliwa po np uszkodzoną świece.
  • #9
    mironmaxcov
    Level 4  
    Rozumiem. Czyli wymiana podstawowa, przewody, świece, filtr paliwa, jak nie będzie poprawy, komp, tylko że kontrolka heck mi się nie świeci, ale może wyczyta jakiś błąd czy błędy.
  • #11
    mironmaxcov
    Level 4  
    Jędrek59 wrote:
    Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej.
    O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd itd, sporo tego jest.
  • #12
    darfur5
    Level 33  
    Warto zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego i zobaczyć czy na palcu i na "słupkach " w kopułce jest biały nalot. Jeśli tak to trzeba go usunąć najlepiej czymś ostrym np. nożykiem, ale to tylko po to by dojechać do domu i kupić nowe za nie wielkie pieniądze. Świece i przewody WN wymienia się co 30 tyś. kilometrów więc skoro nie wiesz kiedy były wymieniane to od tego bym zaczął.Nalot w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego radził bym obserwować jak również ciśnienia w nim. Może to świadczyć o kończącej żywot uszczelce pod głowicą.
  • #13
    Jędrek59
    Level 20  
    mironmaxcov wrote:
    Jędrek59 wrote:
    Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej.
    O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd itd, sporo tego jest.

    Chodziło mi o smok "sitko" w zbiorniku paliwa. Niedrożny smok, lub niesprawna pompa paliwowa mogą być przyczyną spadku ciśnienia paliwa w instalacji wtryskowej szczególnie przy większym zapotrzebowaniu na Pb.
  • #14
    g107r
    Level 39  
    mironmaxcov wrote:
    tylko że kontrolka heck mi się nie świeci, ale może wyczyta jakiś błąd czy błędy
    A w ogóle ta kontrolka się świeci?
    Błędy chyba możesz sam odczytać http://daewooforum.pl/temat2869.html
  • #15
    mironmaxcov
    Level 4  
    g107r wrote:
    mironmaxcov wrote:
    tylko że kontrolka heck mi się nie świeci, ale może wyczyta jakiś błąd czy błędy
    A w ogóle ta kontrolka się świeci?
    Błędy chyba możesz sam odczytać http://daewooforum.pl/temat2869.html

    Nie kontrolka się nie świeci. Kupiłem świece, przewody, filtr paliwa, może po wymianie podstawowych rzeczy coś się wyjaśni.
  • #17
    mironmaxcov
    Level 4  
    Dla zainteresowanych. Filtr paliwa wymieniony, kable przewody wn też, świece, poprawa jedno dniowa do rozgrzania silnika, na nowo to samo jw. Metoda garażowa, teraz czas na kompa.
  • #18
    78db78
    Level 38  
    Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
  • #19
    mironmaxcov
    Level 4  
    78db78 wrote:
    Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
    Mówisz Panie kolego że pompa paliwa może mieć takie odskoki ze raz jest ok a raz te objawy z szarpaniem itd. Inna sprawa to paliwo lotos tankuje, może nalać mu lepszego, jak owe takie jest na jakiejś stacji.
  • #20
    ALIBABA I
    Level 27  
    W tym aucie były montowane dwa rodzaje aparatów zapłonowych jeden DAG drugiego nie pamętam nazwy w nich są zamontowane moduły zapłonowe najczęstrzą przyczyną tych obiawów był kąńczący się moduł pomimo że auto jakoś tam jeżdziło, po zdjęciu kopółki palca i osłony tegoż modułu będziesz miał dostęp do niego , ps. on nie iest naprawialny

    Acha aparaty wyglądają w zasadzie identycznie lecz moduły nie są kompatybilne.
  • #21
    g107r
    Level 39  
    ALIBABA I wrote:
    W tym aucie były montowane dwa rodzaje aparatów zapłonowych jeden DAG drugiego nie pamętam nazwy
    DAC i MANDO, jeden bardziej polecany.
    ALIBABA I wrote:
    ps. on nie iest naprawialny
    A tego to nie wiem :) http://daewooforum.pl/temat49399.html
  • #22
    mironmaxcov
    Level 4  
    Ok Panowie. Gdyby miało być to na co stawiacie, to który bardziej polecany? A na marginesie, zostaje wymontowanie i z tym aparatem do sklepu by zamówił mi gościu ten lepszy oczywiście bo na alledrogo czy innych tego typu nazwijmy to sklepach internetowych raczej nie zamawiać.