Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piaggio Sfera 50 2T - Słabe ciśnienie sprężania

marszałekkom 25 Dec 2020 13:27 1794 9
  • #1
    marszałekkom
    Level 24  
    Cześć
    Sprawa jest taka: skuter miał sprężanie 5,5 bar. Po wymianie cylindra i tłoka ma 5 bar. Po próbie olejowej 11 bar. Odkręciłem kolektor wylotowy, sprawdziłem zawór klapkowy, niby wszystko w porządku.
    Czy to tak ma być? Czy nowy cylinder jest na nic? Ja wiem że to najtańsza chińszczyzna, ale przynajmniej na początku powinna działać. Co jeszcze ma wpływ na ciśnienie sprężania w dwusuwie?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    alosza65
    Level 12  
    dopasowanie pierscieni simson ma ok 10

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • #3
    marszałekkom
    Level 24  
    Pierścienie były razem z tłokiem.
  • #4
    DTRQ
    Level 13  
    Pewnie mierzysz sprężanie czujnikiem na wężu? No i czy silnik jest dotarty, czy odkręcasz przy pomiarze manetkę do końca?
  • #5
    marszałekkom
    Level 24  
    Nie na wężu, na sztywnej rurce. Manetka do końca, no i raczej nie dotarty, bo nowy cylinder i tłok.
  • #6
    DTRQ
    Level 13  
    No to jak nie dotarty to nie uzyskasz nie wiadomo jakich wyników. Sprawdź szczelinomierzem przerwę na zamku pierścienia wsadzonego w cylinder. Możesz też zmierzyć luz pierścienia w rowku tłoka.
  • #7
    marszałekkom
    Level 24  
    No nie wiadomo jakich nie chcę, ale 5 bar to chyba przesada nawet na niedotartym silniku.
  • #8
    DTRQ
    Level 13  
    Osobiście nigdy nie sugeruje się kompresją zaraz po remoncie. Przy montażu sprawdzam luzy na zamkach pierścieni, luz w rowku tłoka, wszystkie krytyczne wymiary i musi chodzić. Tym bardziej przy tak małym silniku, gdzie każda objętość przewodu pomiarowego to strata. Powiedz, czy masz jakieś problemy, że robisz pomiary kompresji?
  • #9
    marszałekkom
    Level 24  
    Tak, skuter nie odpala z rozrusznika, z kopnika odpala po wielokrotnym kopnięciu. Ciężko ustalić wolne obroty, dymi mocno, chociaż to może być spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku, bo ktoś przesadził z mieszanką. Po takim kręceniu rozrusznikiem świeca jest mokra, więc mieszankę zasysa. Co dziwne, jeśli już raz odpali to potem pali jak dziecko, niezależnie czy z rozrusznika czy kopa. Może mieszanka uszczelnia pierścienie. Gaźnik wyczyszczony, zawór sprawny, uszczelniacze szczelne, tylko ta kompresja niska, a wiem że w skuterach nie ma co się brać za naprawę jeśli nie ma kompresji.
  • #10
    DTRQ
    Level 13  
    marszałekkom wrote:
    Tak, skuter nie odpala z rozrusznika, z kopnika odpala po wielokrotnym kopnięciu. Ciężko ustalić wolne obroty, dymi mocno, chociaż to może być spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku, bo ktoś przesadził z mieszanką. Po takim kręceniu rozrusznikiem świeca jest mokra, więc mieszankę zasysa. Co dziwne, jeśli już raz odpali to potem pali jak dziecko, niezależnie czy z rozrusznika czy kopa. Może mieszanka uszczelnia pierścienie. Gaźnik wyczyszczony, zawór sprawny, uszczelniacze szczelne, tylko ta kompresja niska, a wiem że w skuterach nie ma co się brać za naprawę jeśli nie ma kompresji.

    Myślę, że nie ma co się czaić tylko zdjąć głowicę, cylinder i tłok, i wszystko dokładnie przepatrzeć i pomierzyć. Dziwi mnie to, że nie pali z rozrusznika, jakby coś było nie tak z instalacją elektryczną 🤔