Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Piaggio Sfera 50 2T - Słabe ciśnienie sprężania

marszałekkom 25 Dec 2020 13:27 3057 10
  • #1
    marszałekkom
    Level 26  
    Cześć
    Sprawa jest taka: skuter miał sprężanie 5,5 bar. Po wymianie cylindra i tłoka ma 5 bar. Po próbie olejowej 11 bar. Odkręciłem kolektor wylotowy, sprawdziłem zawór klapkowy, niby wszystko w porządku.
    Czy to tak ma być? Czy nowy cylinder jest na nic? Ja wiem że to najtańsza chińszczyzna, ale przynajmniej na początku powinna działać. Co jeszcze ma wpływ na ciśnienie sprężania w dwusuwie?
  • #2
    alosza65
    Level 16  
    dopasowanie pierscieni simson ma ok 10

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • #3
    marszałekkom
    Level 26  
    Pierścienie były razem z tłokiem.
  • #4
    DTRQ
    Level 13  
    Pewnie mierzysz sprężanie czujnikiem na wężu? No i czy silnik jest dotarty, czy odkręcasz przy pomiarze manetkę do końca?
  • #5
    marszałekkom
    Level 26  
    Nie na wężu, na sztywnej rurce. Manetka do końca, no i raczej nie dotarty, bo nowy cylinder i tłok.
  • #6
    DTRQ
    Level 13  
    No to jak nie dotarty to nie uzyskasz nie wiadomo jakich wyników. Sprawdź szczelinomierzem przerwę na zamku pierścienia wsadzonego w cylinder. Możesz też zmierzyć luz pierścienia w rowku tłoka.
  • #7
    marszałekkom
    Level 26  
    No nie wiadomo jakich nie chcę, ale 5 bar to chyba przesada nawet na niedotartym silniku.
  • #8
    DTRQ
    Level 13  
    Osobiście nigdy nie sugeruje się kompresją zaraz po remoncie. Przy montażu sprawdzam luzy na zamkach pierścieni, luz w rowku tłoka, wszystkie krytyczne wymiary i musi chodzić. Tym bardziej przy tak małym silniku, gdzie każda objętość przewodu pomiarowego to strata. Powiedz, czy masz jakieś problemy, że robisz pomiary kompresji?
  • #9
    marszałekkom
    Level 26  
    Tak, skuter nie odpala z rozrusznika, z kopnika odpala po wielokrotnym kopnięciu. Ciężko ustalić wolne obroty, dymi mocno, chociaż to może być spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku, bo ktoś przesadził z mieszanką. Po takim kręceniu rozrusznikiem świeca jest mokra, więc mieszankę zasysa. Co dziwne, jeśli już raz odpali to potem pali jak dziecko, niezależnie czy z rozrusznika czy kopa. Może mieszanka uszczelnia pierścienie. Gaźnik wyczyszczony, zawór sprawny, uszczelniacze szczelne, tylko ta kompresja niska, a wiem że w skuterach nie ma co się brać za naprawę jeśli nie ma kompresji.
  • #10
    DTRQ
    Level 13  
    marszałekkom wrote:
    Tak, skuter nie odpala z rozrusznika, z kopnika odpala po wielokrotnym kopnięciu. Ciężko ustalić wolne obroty, dymi mocno, chociaż to może być spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku, bo ktoś przesadził z mieszanką. Po takim kręceniu rozrusznikiem świeca jest mokra, więc mieszankę zasysa. Co dziwne, jeśli już raz odpali to potem pali jak dziecko, niezależnie czy z rozrusznika czy kopa. Może mieszanka uszczelnia pierścienie. Gaźnik wyczyszczony, zawór sprawny, uszczelniacze szczelne, tylko ta kompresja niska, a wiem że w skuterach nie ma co się brać za naprawę jeśli nie ma kompresji.

    Myślę, że nie ma co się czaić tylko zdjąć głowicę, cylinder i tłok, i wszystko dokładnie przepatrzeć i pomierzyć. Dziwi mnie to, że nie pali z rozrusznika, jakby coś było nie tak z instalacją elektryczną 🤔
  • #11
    marszałekkom
    Level 26  
    Po wymianie świecy, i to wcale nie na dedykowaną tylko jakąś z Opla skuter odpala bez problemu z rozrusznika i kopnika, ma moc i wolne obroty. Jeździł całe wakacje, wczoraj był u mnie znów i zmierzyłem z ciekawości kompresję - 5,5 bara. Widać tak ma być.