Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

flatron 795ft plus - trafo

Daniel 2004 16 Paź 2005 18:15 1082 2
  • #1 16 Paź 2005 18:15
    Daniel 2004
    Poziom 11  

Przychodze dzisiaj do domu właczam komputer/monitor i... i ledwo co widac było na ekranie, obraz ciemny i jakis dziwny dźwięk się wydobywał z monitora coś w stylu zapalarki do gazu takie niby to skwierczenie.

Monitor od dłuzszego czasu ma problem z rozszerzaniem się i zwęzaniem skokowym obrazu o którym już raz piałem.

Po kilku próbach włączenia monitor doszedł do siebie, rozkreciłem go jednak żeby odnaleźć źródło owego skwierczenia. Zaznaczam że nie jestem elektronikiem, nie znam się na naprawach monitorów i mierzenia miernikiem (pomierzyć to mogę 12V a nie parę tysięcy lepiej uważać)

A więc podejżany dźwięk wydobywa się spod tej fajki przypiętej do kineskopu od góry. Przy wyłaczonym monitorze pokręciłem nią poprawiając styk. po kolejnym właczeniu pojawiły się pod gumą wyraźne iskry widoczne przy zgaszonym świetle. Później tylko dziwne dźwięki. Gdy monitor dłuzej pochodzi słychać lecz znacznie ciszej takie lekkie pykanie.

Teraz pytanie. Jest sens z tym coś robić? Rozumiem że trafo do wymiany lecz czy tylko i czy wymaga to dodatkowej wymiany jakichś części (pytam z ciekawości)
    Czy po prostu nabyć jakiś monitor? Musi mieć odpowiednio podobne parametry lub lepsze (zastosowanie grafika)

Jaki jest koszt takiego trafa i czy wymiany można dokonać samemu (myśle że nie gdyż może być jakiś sąsiadujący element spalony a tu już nie jestem w stanie zdiagnozować który)
    Monitor chodzi lecz jak długo nie wiadomo a ryzykowna jest na nim praca, może paść w najmniej odpowiednim momencie.

• #2 17 Paź 2005 08:27
    Janusz D
    Poziom 13