Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AutoCom Delphi - Kabel ISO 7638 OBD2

tiktik 26 Dec 2020 21:28 4224 20
  • #1
    tiktik
    Level 9  
    Witam. Wiem, ,że to pytanie już pojawiało się wiele razy. Znalazłem jakieś posty z 2013r. Czy może ktoś mi udostępnić sprawdzony schemat ? Robiłem już kiedyś taki kabel ale nie działa z nowymi naczepami.
  • #3
    tiktik
    Level 9  
    Nie o to mi chodzi. Opis OBD to nie problem. Można go znaleźć wszędzie. Mnie interesuje opis, schemat połączenia do diagnostyki naczep ISO 7638 na OBD.
  • #4
    jarek225
    Level 23  
    No sorry tego nie mam i nie wiem
  • #5
    tiktik
    Level 9  
    Ok. Ale dzięki za zainteresowanie :-)
  • #7
    tiktik
    Level 9  
    Potrzebny jest mi schemat do tego co na zdjęciu.

    AutoCom Delphi - Kabel ISO 7638 OBD2
  • #8
    DawidScanMerc2110
    Level 6  
    Kabel EBS ciagnik naczepa ma standardowe piny . 1i2 + 24 3i4 gnd 5 informacja kontrolki 6 can h 7 can l chyba ci to powinno wystarczyć
  • #10
    tiktik
    Level 9  
    Dziękuję bardzo. Mam odciąć CAN od ciągnika czy tylko się wpiąć ? Jak sprawdzę czy działa to napiszę.
  • Helpful post
    #11
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Can trzeba rozłączyć od ciągnika.
  • #12
    tiktik
    Level 9  
    Właśnie sprawdziłem ten "kabel' który kiedyś robiłem i jest taki sam ja według Twojego schematu. Jedyna różnica to to , że zasilanie zrobiłem po włączeniu stacyjki. Na nim działały mi stare naczepy z 2007 a z 2017, 2018 już nie.
  • Helpful post
    #13
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jakie oprogramowanie masz zainstalowane? Jakie systemy KNORR, WABCO CZY HALDEX. Nie spodziewaj się że naczepa z 2018 roku połączy ci na oprogramowaniu z 2014 roku. Oprogramowania do naczep aktualizują sie co najmniej raz na dwa lata a czasem częściej. Ja jeszcze kilka lat wstecz używałem TEXY do diagnostyki i programowania naczep. Lecz w końcu gdy powstawał problem z połączeniem się z nowym świeżo kupionym modulatorem (przy wymianie uszkodzonego) to nie miałem innego wyjścia tylko zakup oryginalnych interfejsów i w końcu nie muszę się bać że klient odjedzie rozczarowany, bo albo nie mogę zdiagnozować prawidłowo naczepy albo zaprogramować nowego zaworu. Jeśli zakupisz oprogramowanie z tego roku to pewnie będzie ci obsługiwać nowe naczepy do czasu następnej aktualizacji.
  • #14
    tiktik
    Level 9  
    Dzięki za wyczerpujący opis. Ja robię to bardziej hobbistycznie. Mam autocoma 2015. Muszę jeszcze sprawdzić na nowszym.
  • #15
    ziom10zset
    Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Proszę poniżej opis :

    Witam.
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?
    Pozdrawiam
  • #16
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Proszę jaśniej bo nie wiem o co chodzi?
    ziom10zset wrote:
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?
  • #17
    ziom10zset
    Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Proszę jaśniej bo nie wiem o co chodzi?
    ziom10zset wrote:
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?

    Chodzi mi na które piny podać zasilanie do wtyczki abs aby wszystko zadziałało, czy jednak zasilanie jest dostarczone z diagnostyki.
    Pozdrawiam
  • #19
    ziom10zset
    Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Zasilanie podawane jest z samochodu a kabel ISO to przejściówka wtyczka gniazdo.

    Ostatnie pytanie. Jest możliwość diagnostyki naczepy/przyczepy bez pojazdu? Chodzi mi, na które piny podać wtedy zasilanie.
    Pozdrawiam