Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AutoCom Delphi - Kabel ISO 7638 OBD2

26 Dec 2020 21:28 1164 20
  • Level 8  
    Witam. Wiem, ,że to pytanie już pojawiało się wiele razy. Znalazłem jakieś posty z 2013r. Czy może ktoś mi udostępnić sprawdzony schemat ? Robiłem już kiedyś taki kabel ale nie działa z nowymi naczepami.
  • Level 8  
    Nie o to mi chodzi. Opis OBD to nie problem. Można go znaleźć wszędzie. Mnie interesuje opis, schemat połączenia do diagnostyki naczep ISO 7638 na OBD.
  • Level 19  
    No sorry tego nie mam i nie wiem
  • Level 8  
    Ok. Ale dzięki za zainteresowanie :-)
  • Level 8  
    Potrzebny jest mi schemat do tego co na zdjęciu.

    AutoCom Delphi - Kabel ISO 7638 OBD2
  • Level 4  
    Kabel EBS ciagnik naczepa ma standardowe piny . 1i2 + 24 3i4 gnd 5 informacja kontrolki 6 can h 7 can l chyba ci to powinno wystarczyć
  • Level 8  
    Dziękuję bardzo. Mam odciąć CAN od ciągnika czy tylko się wpiąć ? Jak sprawdzę czy działa to napiszę.
  • Helpful post
    Level 32  
    Can trzeba rozłączyć od ciągnika.
  • Level 8  
    Właśnie sprawdziłem ten "kabel' który kiedyś robiłem i jest taki sam ja według Twojego schematu. Jedyna różnica to to , że zasilanie zrobiłem po włączeniu stacyjki. Na nim działały mi stare naczepy z 2007 a z 2017, 2018 już nie.
  • Helpful post
    Level 32  
    Jakie oprogramowanie masz zainstalowane? Jakie systemy KNORR, WABCO CZY HALDEX. Nie spodziewaj się że naczepa z 2018 roku połączy ci na oprogramowaniu z 2014 roku. Oprogramowania do naczep aktualizują sie co najmniej raz na dwa lata a czasem częściej. Ja jeszcze kilka lat wstecz używałem TEXY do diagnostyki i programowania naczep. Lecz w końcu gdy powstawał problem z połączeniem się z nowym świeżo kupionym modulatorem (przy wymianie uszkodzonego) to nie miałem innego wyjścia tylko zakup oryginalnych interfejsów i w końcu nie muszę się bać że klient odjedzie rozczarowany, bo albo nie mogę zdiagnozować prawidłowo naczepy albo zaprogramować nowego zaworu. Jeśli zakupisz oprogramowanie z tego roku to pewnie będzie ci obsługiwać nowe naczepy do czasu następnej aktualizacji.
  • Level 8  
    Dzięki za wyczerpujący opis. Ja robię to bardziej hobbistycznie. Mam autocoma 2015. Muszę jeszcze sprawdzić na nowszym.
  • Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Proszę poniżej opis :

    Witam.
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?
    Pozdrawiam
  • Level 32  
    Proszę jaśniej bo nie wiem o co chodzi?
    ziom10zset wrote:
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?
  • Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Proszę jaśniej bo nie wiem o co chodzi?
    ziom10zset wrote:
    Przy tym podłączeniu zasilanie tak jak wcześniej koledzy opisywali, 24 V i piny. Czy pojawia się jakaś zmiana?

    Chodzi mi na które piny podać zasilanie do wtyczki abs aby wszystko zadziałało, czy jednak zasilanie jest dostarczone z diagnostyki.
    Pozdrawiam
  • Level 9  
    stanisławpiotr wrote:
    Zasilanie podawane jest z samochodu a kabel ISO to przejściówka wtyczka gniazdo.

    Ostatnie pytanie. Jest możliwość diagnostyki naczepy/przyczepy bez pojazdu? Chodzi mi, na które piny podać wtedy zasilanie.
    Pozdrawiam