Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124L 360 98’ przekładka skrzyni manual na opticruse

Pablo_20071 27 Dec 2020 08:00 303 2
  • #1
    Pablo_20071
    Level 2  
    Witam wszystkich użytkowników.

    Tak jak w temacie powyżej.

    Czy ktoś orientuje się lub robił już coś takiego?

    Nie pytam czy to wykonalne bo wiadomo że tak tylko pytanie za ile.

    Rozumiem zdziwienie niektórych użytkowników tak, samochód (ciągnik siodłowy) 98 rok wart może 10k ale jest z nami od zawsze nasza poczciwa „babcia” 1,2mln km nigdy nie zawiodła zawsze wróciła do domu! Malowana rama i kabina aż szkoda na żyletki chociaż po latach przydałaby się Kolejna lekka odnowa ale to później....


    Czy ktoś pomoże wiedza doświadczeniem?

    Scania 124L 360 98’ przekładka skrzyni manual na opticruse???
  • #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jak myślisz co taka skrzynia potrzebuje aby prawidłowo funkcjonować. Przecież nie tylko ramy i adaptacji mocowań . Jak wiesz skrzynie automatyczne do pracy potrzebują sygnałów po can (Różnice komunikacji starszej generacji podzespołów z nowszą generacją) manetek klawiszy dopasowanego EBSu, retardera, jednostki centralnej nadwozia, ecu silnika itd, z którymi będzie wymieniać dane potrzebne do funkcjonowania. Pomysł dla mnie jak i dla wielu wydaje się nie normalny i nie opłacalny.
  • #3
    tomek-staw
    Level 13  
    Witam, robiło się kiedyś takie rzeczy ale z Opticruisa na manual . Było takie nastawienie, że manual jest najlepszy. Kto by pomyślał , że 20 lat później będzie odwrotnie. Przeróbka na manual jednak jest mniej kosztowna niż na odwrót. Tak jak kolega wyżej napisał wszystkie sterowniki EDC,EBS-u RETARDE-a GMS-u i COO muszą byś przypisane pod skrzynię OPTICRUISE. Sama skrzynia jest taka sama. Potrzebujesz zmienić wybierak i wiązkę na skrzynię oraz w ramę do złącza kabiny Listwę z cewkami sterującymi i cylindry siłowników półbiegów i zakresów, oraz czujniki potwierdzenia w planetarkę i górny dekiel. W twoim przypadku czyli silnik 360km na pompie BEZ STEROWNIKA EDC to niestety niewykonalne.