Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wycieraczki topią bezpieczniki 126p

16 Paź 2005 21:46 3539 19
  • Poziom 10  
    witam.
    Czytałem post o wycieraczkach .. identyczny problem jak moj .. tzn chodzi o pierwszy bieg wycieraczek (praca czasowa) zatrzymują sie w połowie szyby ... czytałem ze powodem takiej pracy są krancowki w przekładni silnika .. lub tez przełacznik zespolony. Moje pytanie , jak naprawic ten problem ? Dodam takze, ze mam nowy przerywacz.
  • spec od auto-elektro
    najpierw sprawdz silnik sa tam blaszki ktore stykaja sie do kola na przekladni slimakowej moze ktoras pekla.
    a co do przelacznika to zostaje tylko wymiana na nowy
  • Poziom 28  
    Jeśli po włączeniu zespolonego na "0" wycieraczki zatrzymują się na dole to w silniczku i w zespolonym wszystko jest OK tylko twój nowy przerywacz nie podaje zasilania na "parkowanie"
  • Poziom 10  
    właśnie o to chodzi ze wycieraczki po wyłączeniu zatrzymują sie w momęcie wyłączenia tzn. nie powracają do miejsca spoczynku.
    :arrow: Jacek79 przekładnie rozbierałem , blaszki są obie całe delikatnie dogiente w kierunku środka. Styki na owych blaszkach przeczyściłem papierkiem ściernym. Wiec gdzie szukać usterki i jak rozwiązać problem? :|
  • spec od auto-elektro
    mozliwe ze tomek ma racje i czasowka wycieraczek wali sprawe. bez wbicia sie kontrolka w kable nic mi nie przychodzi do glowy. na nic wiecej niemam pomyslow, przykro mi.
  • Poziom 17  
    Jeżeli wyłaczysz wycieraczki gdy sa wyhylone to silnik musi jeszcze pracować do momentu schowania sie "wcieraczek" Jeżeli tak nie jest to uszkodzone sa styki albo cos jest żle podłączone. Z tego co pamiętam do synchronizacji jest oddzielny kabel, może nie jest podłączony? Jeśli po wyłączeniu wycieraczek silnik jeszcze pracuje (wyłacza sie po chwili) a wycieraczki zatszymują sie na środku to sprubój zsynchronizować silnik z wycieraczkami. Odkręć srubę na osi silnika odłącz wycieraczki od silnika i przyłącz po prawidłowym ich ustawieniu (schowaniu). Wtedy silnik będzie sie zatszymywac gdy wycieraczki będą w dobrej pozycji. Z tego co wiem to na osi silnika nie ma klina tylko są frezy więc nie będzie problemu. POZDRAWIAM
  • Poziom 18  
    O ile dobrze kojarzę to silnik jest zasilany + po zapłonie (+15) i jest to sygnał który służy do sprowadzenia wycieraczek do położenia spoczynkowego oraz plusem z przełącznika wycieraczek (ON-OFF). U mnie wycieraczki na 1 biegu stawały w pozycji chybił-trafił i dopiero wymiana silnika pomogła.
  • Poziom 17  
    woooojtek napisał:
    silnik jest zasilany + po zapłonie (+15) .


    Nie zgodze sie z tym bo według normy napiecie na zaciskach AKU powinno wynosic 14,4V i w żadnym wypadku nie powinno przekraczać tej wartosci, ale do rzeczy: Po co kupować nowy silnik jak można naprawić stary? Mam pytanie do Jezyka: Czy silnk po wyłączeniu wycieraczek jeszcze pracuje? Dołączam teoretyczny schemat silnika od wycieraczek.
  • Poziom 10  
    :arrow: scalak4 nie pracuje.
    Wycieraczki po przełaczeniu przełacznikiem zespolonym w pozycje"O" zatrzymują sie w danym momecie tzn. nie schodzą do pozycji wyjsciowej a oprócz tego po przełaczeniu przełacznika zespolonego na I bieg (czasowki) wycieraczki zatrzymują sie z niewiadomych dla mnie przyczyn w połowie szyby. Bieg II wycieraczek jest OK.
  • Poziom 17  
    No to najprawdopodobniej silnik nie dostaje ,,+'' z zapłonu, albo styki sa w jakis sposób uszkodzone np nie zamykaja sie. Radze to sprawdzic. POZDRAWIAM
  • Poziom 10  
    Blaszki w przekładni na ktorych są styki dogiołem delikatnie do srodka tak aby krzywka krecąca sie w przekładni styki rozdzielała byc moze za mało są jeszcze dogiete spradzwdze to. A co do "+" , czy jak podłacze bezposrednio plus z akumulatora zamiast tego plusa z zapłonu co opisujesz , to co moze sie stać ?
  • Poziom 17  
    Jak podłaczysz ten ,,+'' bezpośrednio od AKU, to jak Ci nawalą te styki w silniku to wycieraczki będą bezprzerwy pracować. Żeby sprawdzić czy silniczek dostaje (+ z zapłonu), spróbój go wyjąć, odkręcić tą plastikową kopułke od styków i zewrzeć je czymś na dobre ale przy włączonym zapłonie. Jak silnik sie uruchomi to znaczy ze jest cos z tymi stykami. Jak sie nie uruchomi to znaczy ze nie dostaje(+ od zapłonu). Wes poszukaj go w bezpiecznikach np. za pomocą żarówki na kablach i mu go podłącz tak jak jest na schemacie wyżej.
  • Poziom 10  
    hmm gdy miałem przekładnie rozebraną i zwierałem te styki palcem tak jak mowisz na właczonym zapłonie silnik pracował identycznie, tak jak przed rozebraniem.

    Edit: chyba ze mowisz o zewrzeniu stykow i właczeniu zapłonu, ale bez właczenia przełacznika zespolonego tzn. zostaje w pozycji "off" ?
  • Poziom 18  
    [quote="scalak4"]
    woooojtek napisał:
    silnik jest zasilany + po zapłonie (+15) .


    Nie zgodze sie z tym bo według normy napiecie na zaciskach AKU powinno wynosic 14,4V i w żadnym wypadku nie powinno przekraczać tej wartosci

    (+15) oznaczało, że jest to styk zasilany napięciem po włączeniu zapłonu. Sorry za zmyłę. Jeżeli chodzi o silniki wycieraczek to wydaje mi się że posiadają dodatkowe uzwojenie zasilane po zapłonie które po zaniku napięcia na styku który jest zasilany z wyłącznika wycieraczek (ewentualnie sterownika 1 biegu) sprowadzają ramię wycieraczki do położenia dolnego. Ten styk jest stale podłączony do włącznika zapłonu więc podpięcie go na któtko do akumulatora na próbę nie spali silnika. W przypadku gdy silnik zatrzymał się w położeniu innym niż spoczynkowe zostanie ściągnięty do dołu.
  • Poziom 17  
    woooojtek napisał:

    Jeżeli chodzi o silniki wycieraczek to wydaje mi się że posiadają dodatkowe uzwojenie zasilane po zapłonie które po zaniku napięcia na styku który jest zasilany z wyłącznika wycieraczek (ewentualnie sterownika 1 biegu) sprowadzają ramię wycieraczki do położenia dolnego.


    Po co dodatkowe uzwojenie jak wystarczy zwykły styk :?: . Miałem kiedys taki silnik rozkręcony na części pierwsze i zapewniam Cie ze tam nie ma żadnego dodatkowego uzwojenia bo jest ono nie potrzebne :!: Tam jest zwykły silnik prądu stałego z przekładnią bez żadnych cudów. Zresztą zerknij na schemat wyżej.

    woooojtek napisał:

    Ten styk jest stale podłączony do włącznika zapłonu więc podpięcie go na któtko do akumulatora na próbę nie spali silnika. W przypadku gdy silnik zatrzymał się w położeniu innym niż spoczynkowe zostanie ściągnięty do dołu.


    Gdyby silnik posiadał owe ,,dodatkowe uzwojenie'' to po podłączeniu go na stałe do AKU pracowałby ciagle tylko ze na innym ,,dodatkowym'' uzwojeniu. Czy to ma jakis sens :?:
  • Poziom 10  
    dobra mało wazne jest to dodatkowe uzwojenie , wazne jest, aby działał ten silnik prawidłowo scalak4 prosze o odpowiedz :D
  • Poziom 17  
    Jezyk napisał:

    Edit: chyba ze mowisz o zewrzeniu stykow i właczeniu zapłonu, ale bez właczenia przełacznika zespolonego tzn. zostaje w pozycji "off" ?


    Dokładnie tak jak napisałeś :D Chodzi mi o to :idea:
  • Poziom 10  
    A i jeszcze chciałem sie zapytać, czy po rozkreceniu przekładni krzywke trzeba jakos ustawic, wyregulowac? W stusunku do blaszek, jakie ma miec połozenie? Czy jest to znaczące dla pracy wycieraczek? Czy moze zostać poprostu na chybił trafił?
  • Poziom 17  
    To niema znaczenia, silnik sam sie wyreguluje. Trzeba tylko ustawic wycieraczki względem silnika. Zrób tak: Jak juz silnik bedzie sprawny to właczysz zapłon poczekasz aż silnik sie zatszyma. W tej pozycji go wkręcisz.Tylko musisz pamiętać zeby wycieraczki mniec schowane(na dole). Krzywki sie nie da przekręcic bo tam jest przełozenie slimakowe.
  • Poziom 10  
    tak tak , ja rozumiem ze tam jest koło zębate i krzywka jest z całosci wraz kołem nie przestawialna, lecz krzywke idzie ustawic, wyciagając slimak z tego koła zębatego. No, ale jak mowisz ze nie ma to znaczenia to pociesza mnie to. Sprawdze to czego sie dowiedziałem i dam znać. Dziekuje za rade i pozdrawiam. :D