Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Excel 2013 - Tworzenie makra wyszukującego tekst i kierującego do innej komórki

winsp3 30 Dec 2020 11:39 1266 4
    winsp3
    Level 8  
    Przez COVIDA znalazłem się na zastępstwie i muszę przygotować temat inwentury w firmie. Będą ją robić ludzie, którzy nie znają dobrze asortymentu i chcę im ułatwić i przyspieszyć pracę.
    Szukałem takiego tematu na forum, ale nie znalazłem, a sam nie ogarnę tego niestety...

Niestety jestem zielony w tworzeniu makr, a pilnie potrzebuję makra, które pozwolą na:
    - w wybranym "kafelku" wpisać szukaną frazę [ numer indeksu, nazwę, kod dostawcy, itp ]
    - odszukać ten wiersz w bazie rekordowej [ tabeli excel ] i automatycznie przekierować do komórki, w której trzeba wpisać ilość inwenturową [ kolumna "Stan Spis"]
    - po wpisaniu wartośi i enterze automatyczny powrót do okienka kafelka wyszukiwania, by móc wpisać kolejny szukany tekst.

Poprzez funkcję Ctrl+F oczywiście można szukać, jednak przy ponad 25 000 indeksów trzeba będzie tysiące razy przeklikiwać do kolumny stanu i ludzie będą mogli sie wielokrotnie mylić...
    W załaczeniu plik z tabelą na której będzie robiona inwentura.

Czy ktoś może mi w tym pomóc?
    Będę niesamowicie wdzięczny!!!!
    kindlar
    Level 40  
    Napisz dokładnie jakie dane są wprowadzane krok po kroku, które kolumny, a nie itp... bo to ma znaczenie
    Wtedy można sprawdzić czy istnieje wiersz z tymi danymi i do niego skoczyć.
    winsp3
    Level 8  
    kindlar wrote:
    Napisz dokładnie jakie dane są wprowadzane krok po kroku, które kolumny, a nie itp... bo to ma znaczenie
    Wtedy można sprawdzić czy istnieje wiersz z tymi danymi i do niego skoczyć.

Wzorem jest załączony plik - kolumny, które będą do przeszukania to: