Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes atego 1217 1999 - Plyn chłodniczy, hamulec ręczny

waveschock 30 Dec 2020 18:00 534 4
  • #1
    waveschock
    Level 2  
    Witam forumowiczów. Szukam przyczyny następujących usterek.

    Pierwsza przypadłość zapowietrzony(?) układ chłodzący. Podczas jazdy czujnik w kabinie pokazuje brak płynu chłodniczego. W rzeczywistości wygląda to tak że płyn jest na poziomie minimum lecz gdy delikatnie zaczne odkręcać korek poziom rośnie i można kontynuować jazdę do momentu aż czujnik ponownie nie zacznie pokazywać niskiego poziomu. Wtedy znów trzeba powtórzyć to samo. Temperatura w normie. Wymieniony zbiornik i kompresor.



    Druga rzecz to powolne "puszczanie" hamulca ręcznego. Mianowicie jeśli go zaciągne do góry to trzyma bardzo dobrze, jeśli go puszczę w dół to ucieka lekko powietrze z układu (widać po wskazówce) i nie idzie samochodem ruszyć z miejsca do przodu przez 10-15 sekund co jest bardzo uciązliwe. Na wstecznym rusza normalnie. Mechanik wymienił zawór powietrza i twierdzi, że tak ma być chociaż wczesniej puszczał normalnie.. Mozliwe ze zawór ręcznego do wymiany?

    Ktoś coś podpowie?

    Z góry przepraszam jeśli powielam temat, ale nie znalazłem nic podobnego.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    waveschock wrote:
    Mozliwe ze zawór ręcznego do wymiany?

    Na tylnej osi (w pobliżu trójnika) jest punkt pomiaru ciśnienia dla hamulca postojowego. Potrzebny jest manometr do 12 barów ze znormalizowaną końcówką przyłaczeniową. Należy zaobserwować, jak szybko narasta ciśnienie w układzie. Będziesz wtedy wiedział, czy wina jest po stronie pneumatyki czy to problem mechaniczny. Jakiś "lewy" ten mechanik jak uważa, że 15-sto sekundowe zwalnianie hamulca jest rzeczą normalną.
  • #3
    kwok
    Level 39  
    Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
  • #4
    waveschock
    Level 2  
    Witam ponownie. Temat odgrzewam i przepraszam za bardzo duze opoznienie.

    Temat nr 2- walniety silownik - sprawa zalatwiona.

    Natomiast pozostaje temat wody. Wyswietla sie bląd INS 3620 czyli czujnik wody kondensowanej. Mozliwe ze to z jego przyczyny? Dodatkowo po zgaszeniu samochodu slychac bulgotanie wody. Test co2 robiony 3 razy i nic.
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Czujnik wody skondensowanej to czujnik w zbiorniku powietrza dla hamulców. To zupełnie inna bajka.